Baso - Jag skrev dig en sång
Jag och tjejen har precis gjort slut, dom första 8 raderna skrevs en dag under ett bråk då hon bad mig packa väskan och dra. Resten är skrivna för runt en vecka sen. Nu har vi flyttat isär och stuff är annorlunda. Så låten är oerhört betydelsefull för mig och jag skulle uppskatta riktig konstruktiv kritik. Mitt skönsjungande vet jag inte är klockrent men jag blev ändå nöjd med min insats i refrängen.
Jag skrev dig en sång Högerklicka och välj "spara mål som"
Text: Baso Beat: Rainmaker Mix: Det är jag.
TEXT:
REF Så jag skrev dig denna sången så du förstår (nanananana) Jag slutar älska dig först om tusen år (nannananaa) Då, när drömmar blir till en verklighet jag ser ett hopp. Kanske blir det vi två? VERS 1 Våran kärlek den var ämnad för nåt större Men nu står jag kvar och tänker till med väskorna vid dörren om vi gett det lite mer tid så kanske det funkat men den tiden som vi gav fick bara tankar att drunkna Bankar i mitt bröst av det hjärtat som du skänkte mig och väntar nu på döden för jag vet att han ska hämta det Mitt block blir fyllt av tårar och min själ är tom på energi Det vackra kan bli vanskapt och jag tror att vi nått ända dit Det finns tusen daggdroppar och alla speglar dig jag mötte ju en ängel som fick mig leva igen Sen tog hon mitt hjärta och flög iväg Men hoppas ändå att vi möts igen så snälla kom tillbaka, lämna hjärtat här i samma skick Du behöver inte ta det, vi kan dela om du tappat dit Jag skrev dig denna sången så du förstår Jag kommer sluta älska dig, men först om tusen år REF Så jag skrev dig denna sången så du förstår (nanananana) Jag slutar älska dig först om tusen år (nannananaa) Då, när drömmar blir till en verklighet jag ser ett hopp. Kanske blir det vi två? VERS 2 Smäller igen dörren dit där känslorna bor jag vill inte tänka på vad som händer, jag har fått nog Vill bara ta min kudde, den som ännu doftar dig och dra in den lukten och låtsas att du är med mig Att veta att vi båda har gått skilda vägar krossar mig Vi fatta ett beslut och det här är vad det kostade hänger upp kort på oss, och låtsas att allting är bra för vi hade så många planer och hela framtiden klar det faktum att vi inte funka låter inte ansenligt kan inte ta mig ur soffan, finns inte anledning Sätter på musiken på högsta volym jag är ju vuxen men jag känner mig nu som ett kryp för kärleken den skadar mer än helar det är sanningen det finns bara smärta när verkligheten träffar ansiktet jag skrev dig denna sången så du förstår Jag kommer sluta älska dig, men först om tusen år REF Så jag skrev dig denna sången så du förstår (nanananana) Jag slutar älska dig först om tusen år (nannananaa) Då, när drömmarna blir till en verklighet ja
Jag skulle vilja se den man som kunde gå på vatten för den han älskar.
|