Chai - Saknar Min Bror
Mina damer och herrar, stora som små! Här kommer äntligen en ny låt på svenska. Titeln avslöjar egentligen vad låten handlar om, men döm inte boken efter omslaget! Hör låten.. Hela låten! Uppskattar kommentarer, långa som korta. Ge lite feedback people och låt mig veta vad ni tycker! Jag står för beat, vocals och mixning (som vanligt) och lyrics går att hitta på min myspace. Är säker på att ni vet hur man går tillväga för att se dem. Enjoy!Chai - Saknar Min Bror myspace, här finns även lyrics! Chai - Saknar Min Bror speedyshare, tanka hem låten för tusan! Hoppas att den går hem i era öron! Mycket kärlek!
Yeah, you know..
Först! ska kommentera snart.. Skööööönt beat! bra känsla i introt och rappen. mixingen kunde varit bättre och rimmen också, men jag tycker den var jävligt bra.
bla.
Till och börja med så vill jag säga att jag hört bättre med dig. Det som inte riktigt föll mig i smaken var beatet och ditt flow. Beatet hade en ganska tråkig ton i sig osv. Och dit flow var inte så kul att lyssna på. Men bortsett från det så var den bra helt klart så tro inte att jag ogillar den. Du har bara gjort bättre. Simma lugnt
de är ju bra, mycket bättre än mkt annat som droppas här på whoa, men samtidigt har jag hört mktt bättre med dej.
dock måste jag lyfta fram inlevelsen, insane!
hets, stress, fest!
Beatet är sisådär.. gitarrgrejset eller vad det är som tittar in kunde bytts in.. Rappen är lika fet som vanligt dock, bra texter har du jämt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skön låt fan
JONIS REST IN POWER
Tråkigt nog känns det som att ingen av de första som kommenterat har tagit sig tid att lyssna igenom låten... Eller iaf inte förstått konceptet. Helt klart top 5 på vad du gjort brush! BIG UP!
http://www.norliekkv.se
Tack så mycket allihopa! Norlie, haha, håller med dig. Det är lite synd men jag överlever :)
Yeah, you know..
Riktigt fin text, beatet var soft å rap likaså!
www.myspace.com/robszter
Producent
2007-11-02 14:33
Yeah! Refrängen var riktigt, riktigt skön, tycker du lyckades bra med sången den här gången! Skönt delivery i verserna och beatet var mysigt som fan! Gillar inte gitarren så mycket dock, låter lite för mycket som maskrosbarn också... Texten är grym! Jag håller med om topp 5! Kanske topp 3 :)
Så jag skriver nu, hoppas att det hittar fram men om du inte får det gör det ändå inget alls för, finns det någon mening när jag skickar brevet till snubben som jag ser när jag tittar i min spegelbild.. !! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lägg upp texten? fet låt btw!
Man känner verkligen att du är ärlig och med det, kommer det en känsla för mig som lyssnare som man sällan känner av. Props för det, du betättar en story från ditt liv, och jag tackar för att du delar den med mig. Fortsätt utvecklas kompis, ser inga stopp för dig.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Grymt bra! Bra jobbat, mera sådant här! A
Tack så jättemycket! Skönt att folk äntligen lägger märke till vad låten egentligen handlar om, haha! :D
Yeah, you know..
Grym sång, fan va soft, beatet gillar jag, skön subwooferbas ibland som sticker ut lixom=) rappen och texten är bra som vanligt, texten berör ju både mig och massa andra så fortsätt så=) Fred
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
Låten var bra, du har kännsla i rappen. Däreot tyckte jag att beatet var bra men lite tråkigt, kunde hafte lite mer variation? sen låg dubsen lite höga i den första reffen tyckte jag men det är vad jag tyckte. bra låt förövrigt! :)
Jo, texten är riktigt djup. Har brosh hört den? A
Så sjukt bra, Anton! Sjukt bra riktad på ett konstruktivt sätt. Sånt här vill vi ha mer av på whoa! Ses på måndag! UPP! Peace!
Ja, jag är en vitlök.
Skön låt!
http://myspace.com/etownbeats
Tack alla!AlbinNdoja , haha, busted! Du har inte lyssnat ordentligt på låten (;
Yeah, you know..
fett låt asså
http://www.stanislav.nu
Chai: Hm, har lyssnat på den två gånger. Jag får väl ta och lyssna en gång till. Saken är att jag jobbar och sitter i support, måste avbryta när det ringer in. Lyssnar nu.
Sjukt bra låten det här gillar jag det är grymt bra verkligen känsla i låten texten och beatet var både skit bra.. grymt bra reffrängen är skit bra ... Bless
Han kan ju ha lyssnat noga, men missuppfattat? Spegelbildraden kan ju tolkas som att du varit likadan som brodern bara? Men nu var ju fallet att det verkligen e du, men.. :) Det är jävligt fiffigt och välgenomfört.
Måste vara helt ärlig nu, när jag lyssnat på dig ibland, vissa låtar alltså så har det bara låtit långtråkigt och jag har inte känt något riktigt budskap ibland, men det finns vissa låtar som du producerat som verkligen har träffat mig om man säger så, det här är nog en sån låt för jag känner igen mig väldigt bra... nå, ska väll försöka ge dig någorlunda kritik.... och sen hör du av dig om du vill ha beats! Vi kan börja med lyriken, läste den två gånger innan jag lyssnade på låten och, den är djup... jag vet inte om det är en sanning i texten, men jag utgår ifrån det, och då tycker jag att den är väldigt djup, ja inte världens bästa rim men det skiter jag i, den är inte dålig, den är dunder.. tummen upp Sången tycker jag låter riktigt soft, kan inte ge dig mycket kritik där... inte riktigt min grej det där, lät soft mixat iallafall.... Rappen, den har nästintill alltid varit 99 % felfri, det fanns typ småsaker som jag la märke till, som tillexempel när du säger "var försvann du min bror?" i första versen (sista baret) så låter det inte som om du menar det, förstår du? annars är fan rappen perfekt.... Mixningen som jag nämt lite om innan är helt felfri i mina öron, men det där är inte heller riktigt min grej och ge kritik på.... Beatet låter nice, men det vet du redan. Shuz :)
Jag vet inte om det är för att jag är pantad just nu men jag ser låten från 2 perspektiv: 1. Du skriver om dig själv som andra person. 2. Du skriver om din bror som är up above. Min känsla säger alternativ nr 1 men jag vet inte längre, har upp till halsen att göra. Skulle kanske ha lyssnat på låten efter jobbet istället. Ber om ursäkt. Om det är alternativ 1 så har du lagt upp den riktigt bra. Låten är bra hur som helst. A
Tack så jättemycket allihopa!AlbinNdoja , där satt den! Nummer ett är det :)
Yeah, you know..
Mycket fin låt Chai, du har överträffat dig själv. Tack för denna låt, den fick mig verkligen att tänka efter lite, och därför tycker jag det är synd att folk inte lyssnar igenom hela låten innan de kommenterar. Good job !
oj det var subban som skrev.. men jag var visst inne på brors
tycker låten va riktigt skön :) keep it up mayn älskar allt du gör på svenska de på engelska lyssnar ja inte på haha :D så keep up me svenskan :) pz
Sleep is the cousin of death
du är nog den första som jag fått reklam av i gästboken och sedan kollat upp låten på väldigt länge enbart för du skrev så vänligt. Positiva reaktioner av låten, tycker den är mysig..kanske inte min stil sådära jätte mycket med sång och sådant, men man kan ändå ha en uppfattning om en låt om den är bra eller dålig, den här är bra. Jävligt kul att du kör, fortsätt med din sak även fast just denna låt inte tilltala mig så mycket. Hey !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
jag kan bara kort och gott säga de här e bland de bättre jag hört av dej.. texten tilltalade mej otroligt mycket... de enda som jag hade ganska svårt me va din sång. den låter nesal och krystad. men resten av låten e så pass bra så de väger upp sång delen på reffen... riktigt bra jobbat.. gillar när du kör svenska du blir mer personlig på ett annat sätt då..riktigt grymt.... /Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
den var rel tung mayn! men jag som nåra andra här i tråden tycker det finns likheter i beatet med en annan otroligt fet låt av dig vid namn maskros barn , men det var ingen som höll mig från att lyssna på den genomtänka sköna text du framför med ett otroligt delivery som oxå i reffrängen uppkommer skönt med sång. rappen. den satt otroligt skönt med ett procentigt flow som man inte tröttnar på under låtens gång. rimmen var sköna inget speciellt men absolut ingen som man inte lägger ett öra för. sången. du har en fyllig röst som sjunker in i öronen på ett harmlöst sätt. och du sätter tonerna samt stämmorna klockrent. beat/produktionen. mixningen var otroligt grymm med en kvalite man sällan hör här på forumet, beatet som jag tidigare påpekade låter lite som maskrosbarn i gittaren, men pianot och också flöjten som kommer i reffen låter nästintill magiskt det gör mycket av en bra låt. härligt jobb mayn! see ya next week päyyys
rap- http://www.myspace.com/FrankieNobel beats- http://www.myspace.com/rollablaize Disturbed Vibes Basement
Så jäkla fint. Allt sitter fett, grymt bra! One love. MvH Yez!
One in a milli-on.
Tack så mycket! Ni är guld allihopa!
Yeah, you know..
fet låt, diggade beatet tvär mycket ! lät kanske som maskrosbarn men var ändå fett, och lyriken går inte att slå ! tvär tung ! rimmen kanske inte var det bsäta men raderna var dunder ! sången likså :D allt är bra, riktigt skön låt ! fortsätt så mannen ! Peyz !
Tack så mycket! :)
Yeah, you know..
reffen är stört skön, skön röst just i reffen :)
Thanks! :)
Yeah, you know..
hela låten var riktigt grym,de bra med olika typer av släpp du gör tycker,fett fett fett bror:D
okay www.myspace.com/johnlazy
Fett!, jag gilalrdig. ditt sätt att rappa. de e nice!
Du borde nog ta ut haden ur rumpan! / Dr..
inget mer än FET!
Chai mannen, Jag har alltid lyssnat på din musik ... det vet du. Och den här låten tro mig mannen, är den bästa svenska låten jag har hört med dig. Ditt flow är perfekt, din röst gör att man inte vill sluta lyssna, Lyricen är helt underbar, texten är meningsfull och man känner din sorg men endå en varm och stark person mellan raderna. Din sång har utvecklats sist jag hörde dig, man märker att du har tränat mkt på det. Rappen är fortfarande lika tight !! Den här låten är galet bra mannen !! keep it up bro ! PZ
www.myspace.com/dahermusik
Och glömde nästan, du har utvecklats när det gäller att göra beatsen och du är sjuk på att mixa! :D haha keep it UP!
www.myspace.com/dahermusik
gillar verkligen texten. rappen är varken riktigt bra eller riktigt dålig, men du gör det bästa av det.. det som jag tycker "förstör" låten lite är beatet som är lite väl simpelt och cheesy tycker jag.. det får rappen att låta mindre proffsig, och kanske går hem till folk som normalt gillar "frizon-rap" men tror inte det räcker så jättemycket längre än så.. ... Det är visserligen passande till låten kanske, men det hade gärna fått varit lite råare och mörkare.. .... ...och möjligtvis lite "catchigare" också för att låten ska få "replay value" om du förstår vad jag menar.. bara lite kritik, hade inte kritiserat dina låtar alls om jag tyckte du var dålig, hehe.. (du är lite som med eminem.. jag diggar verkligen din rap men dina egna beats får alls att kännas lite tjatigt). ha det bra :)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Du är bra, men tycker det är lite väl "smörig" kritik här på whoa :) Man lär sig mer på dålig/mindre bra kritik än på bra kritik.."Ditt flow är perfekt!" - Nej, Biggies flow är perfekt.. jämfört med en random whoa-rappare så kanske Chai's flow är perfekt, men du satsar på att komma lite längre än så va?:)"Rappen är 99% felfri" Samma här. Hoppas du tar det på rätt sätt Chai, du förstår nog vad jag menar :)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit