P-Lex - Mitt Liv. (ge mig 3 minuter och hör min story)
tjoo. droppar ännu en låt här på whoa trots ganska blek feedback :( men tack till alla som har kommenterat mina andra trådar och visat uppskattning! denna låten är grymt personlig från min sida, ja drar en story om mitt liv och hur ja känner. skrev låten onsdag natt mellan 05-06 på morgonen i brist på sömn, satt hemma och behövde verkligen få ut mina känslor på ett papper. hoppas ni gillar och att nikänner min ångest, för detta e på riktigt. hug from a thug! länken: http://www.speedyshare.com/581735254.html upp upp upp nu fellas! en sak till... ja har inte nån aning om vem som har gjort beatet, hittade på min dator, men tror de e väldigt nytt från beats-forumen? vore snällt om nån skrev vem som gjort detta, för ja älskar beatet :) vill säga tack ju.. =)
Detta är min forumsignatur
hehe, det är jag som gjort beatet :)
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
TEXTEN FÖR DEN SOM VILL HA! Jag minns när ja va liten, ja va inte mer än fyra ja sprang runt å lekte, och va liten som en myra men ja hade en dröm för ja ville bli störst ja visste att om 20 år så släcker han min törst och kolla på mig nu, yeah kolla var ja står jag är stolt över vem ja är trots hårda år för mitt liv har inte bara varit solsken ja va bara 13 år... när ja fick problem ingen visste vad de va, många hypoteser tills en läkare gissa på diabetes mitt liv fick en vändning, ja tappade livsgnistan ja börja nästan längta.. efter likkistan ja grät konstant och ja gråter fortfarande varför just jag? varför Gud?, svara mig ja va arg på Dej, ja va arg på allt o alla ja stängde ute vänner å känslorna blev kalla va besviken på GUd, ja kände sorg och svek för vem vill va stamgäst på ett apotek? en kniv i hjärtat varje gång ja hämtar ut min medicin ja orkar inte mer önskar alla hörde mina skrik som ja har inombords så ni kan förstå att den väg ja vandrar den vill ni inte gå men ja tycker att ja kämpar, ja vägrar att förlora för satans vinster är redan många och för stora han ville krossa mig så han gjorde mig sjuk han va nära på att lyckas men nu tar de slut för jesus han fann mig han gav mig trygghet en axel att gråta mot när ja vill ha kärlek mitt liv ska bli bra så ja börjar resan dit ja ska bygga upp mitt liv igen.. bit för bit ja vill uppnå en högre nivå, änglalikt med familjen vid min sida så kommer de bli fint för vad skulle ja ta mig till utan dej pappa? vet inte riktigt hur... men ja måste tacka har aldrig sett nån med större kärlek till sitt barn ja står dig i skuld fram tills sista dan och mamma.. inga ord kommer ur min mun din kärlek är så stor så du lämnar mig stum för mamma, du får hela världen att stanna du förstår mig bäst av alla när ja e förbannad ibland spårar ja ur och måste vara aktsam och då finns du där, tro mig ja e tacksam och till min storebror, som e min förebild när jesus dömer dig min vän, så blir domen mild ditt hjärta e större än en kontinent att du blev min bror, de va de bästa som har hänt och jämfört med ditt så va mitt liv ett skämt men ja kommer ikapp för mitt liv har vänt min relation med jesus den växer hela tiden han ger mig kraft för att klara av striden striden mot satan och nu ska ni få höra för han har inget i... mitt liv att göra
alltid diggat dig, tankar låten nu. Jag vet fan det med trådarna och sånt, du e skit bra och ingen propsar dig. läst texten den va skit bra. ska lyssna på låten nu
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"och till min storebror, som e min förebild när jesus dömer dig min vän, så blir domen mild" ´Fyfan, den raden digga jag mest av alla. den va riktigt bra (älskar låtar utan reff) och din röst är på toppen av i:et, grädden på moset. ja du fattar. den va riktigt bra iaf. Inget slängade i papperskorgen här nej, den kommer pumpas några gånger under denna natten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fet skit,du är jävligt underskattad faktiskt,du får inte så mycket kommentarer och så eller? tycker du är bland dem 20 bästa på whoa iaf :)
måste proppsa texten och flowet och deliveryn den med
Mannen,flowet satt,deliveryn satt,texten satt,låten satt=)
Upp med dej playa
Love//Lillehoé
Jag vill inte ha nån signatur här så därför tänker inte jag skriva nått heller
Visst den va bra kommer nog lyssna på den mer nångång allt var bra inte mkt att säga håller med alla andra Peace & Love
Verkar som att du har haft det svårt :/ Men låten va skön. Keep it up. ;)
http://www.myspace.com/lattimusic
oj, kul att redan så såpass många kommentarer =) de värmer! Kopiera: okej maaan, ja tackar ödmjukast för att du la upp beatet, som ja skrev längre upp, älskar detta stort! hansomknarkar: RIKTIGT kul att du tycker som du gör, verkligen uppskattat, tack! Afro_P : hihi nä ja får inte så många comments, men ja e glad ändå =) man tackar för "top 20" uttalet, härligt! tack Lille bror: behöver inte säga nått brorsan, kul att du gillar!! =J-H= : tack! fortsätt pumpa låten =) fler?
PROPS till KOPIERA för beatet ! =)
Hörs att du har saker att få ur dig.. och det är känsla i texten.. Men rent flowmässigt sätt så VET jag att du kan bra mkt bättre.. Tycker det är synd att du inte jobbat mer på denna.. flowmässigt då alltså.. Beatet funkar väl antar jag.. Men även där kunde du hittat ett mkt mkt bättre som passar låten i sig bättre.. Tycker du ska göra en remake på denna.. fila till flytet, lite på rimmen och lägg en liten liten gnutta sorg i din delivery så är den kanon.. Kärlek bro.. peeeys
diggas som vanligt :D tjosan!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Fett nice P-lex diggar dej !
Jag tyckte inte beatet passade riktigt : / , Annars lät det helt ok , men tror du kan göra de bättre , men de va helt okej män .. !
soundcloud.com/jerrones
riktigt mysigt beat :) gillar jag. texten berör verkligen. bra story telling! flowet går att jobba på. men en bra låt :)
Forget success if you cant pass a piss-test
tjo! anta : kul att du tog dej tid å lyssna. måste dock säga att jag inte håller med dig riktigt om flowet där, eller jo asså de e inget avancerat gung men ja ville inte trixa för mycket, för ja ville verkligen inte missta "känslan" i mina ord, om du förstår. ja klev in i studion och bara tryckte ut allt, känns mer äkta såhär och ja blev nöjd =) haha de va en konstig förklaring. alltid uppskattat med kritik från dej broder! one! förresten, syns vi snart eller vad händer? N_jack : TACK! en kommentar från dej är alltid kul å se! kärlek. OrreY: thanks man :D JERRAAAA: vad e de med beatet du inte tycker passar? själv tycker ja beatet e kalas, riktigt ångerfullt och sorgset, men med hopp i bakgrunden på nått sätt =) aaah klockan e mytcket, många luriga förklaringar nu känner ja., tack för din comment anyway, tack! DJ-EGO: haha visst e beatet fint! kul att du tycker storytellingen satt! ja valde bort refräng för att inte tappa fokus på låten. ja ville lixom få lyssnaren att sitta tyst i 3 minuter och bara lyssna utan pauser =), flowett går alltid att jobba på, men ja e nöjd. kul att du lyssnade, ja menar du vet ju lite hur ja mår iallafall, vi hann ju med lite konversationer innan du lämnade jobbet igen =) som sagt, kul att du gillar, syns på swing när du ska spinna skivor kompis! ja börjar gilla whoa mer och mer :D God Bless
Första gången jag hör dig och jag tyckte låten var skön. Fint flyt å fin text :) peace!
du vet att ja diggar dig som fan denna var sjuk håller med anta där att du skulle lakt i lite mer sorg i låten men älskar din musik tycker som afro_p att du är så jävla underskattad lätt topp 10 utav dom ja lyssnat på whoa keep it big up!
tycker den var jätte bra
www.OwLaaaN.t83.net aiiigght!!!!
hehe grabbar ni e alldeles för snälla! =) men tycker ni inte de e tillräckligt med sorg i deliveryt? lyssna noga igen, för när ja kör vissa rader så lägger ja på lite extra kraft? =) yeye fortsätt pumpa kompisar!
låten e fet! grymt beat och personlig text. sånt här gillar jag! jag tycker du förmedlar känslan du har inom dej på ett väldigt bra sätt, lagom frustrerad och lagom arg/ledsen, man hör verkligen att det du säger kommer från hjärtat som du skrev där uppe, och allt känns väldigt äkta. ja tror ja börjar förstå hur du mår kompis, men svårt å tro eftersom du alltid e så glad =) men som sagt, alla har vi perioder då vi behöver lätta oss lite. aja, grym låt iallafall, du lyckades fånga mitt intresse och ja lyssnade koncentrerat under 3 minuter, snyggt! btw, ska du med på turneringen imorgon? =) peeyyssss
www.realtalk.se
upp För dig Mannen ;)
http://www.myspace.com/lattimusic
härligt bra mannen. Peace
smilie, tackar !!! :D alla andra, fortsätt sprida både låten och kärlek peeys
Jag tyckte det var skitbra ! Upp.
God will forgive them. He'll forgive them and allow them into Heaven. I can't live with that.
P-Lex P24 : JAg vet man.. jag menade inte att du skulle gunga på och trixa med flowet heller.. Det hade aldrig gått i en sån här låt.. tycker bara att det låter lite ojämnt i flytet alltså.. stakigt typ.. va nån rad där det va riktigt bra flyt.. och skulle låta galet mkt bättre om du hade det så :D men som sagt.. för att vara en kort och snabb produktion så är det enbart innebörden i texten som räknas.. tror att jag borde langa en sån här också faktiskt.. har lite skit att få av mig :)
Jag tycker du flyter som en medelålders gubbe som försöker var hipp och rappa på ett kalas..Sorry. Diggade beatet som fan dock.
Snäppet bättre än s. s.
SBÄSS : hhahaha what? har du hört hur en sån låter? låter spännande, men Nej ja håller inte med dig, men de e din åsikt så tack för att du lyssna iallafall, men hey, när du fyller 20 å har kalas så kan ni ju dansa till min låt :D Anta: aight, ja e med dig broder, ja förstår din poäng! =) yeeah de vore verkligen soft å få höra en story från dej. klart du ska skriva, grejen e den att (nu låter de lite klysh-aktigt) man mår faktiskt bättre när man har fått de ur sig å så. givet att du ska recca en liknande låt!.
hug from a thug
diggades inte sry (: men keep it up
hoe
core: yes diabetes ja. visst e de vanligt, men alla lider kanske inte lika mycket av det. ja kan inte ens äta ett äpple utan att ta spruta t ex, så ja måste verkligen kontrollera mig ofta, har åkt ambulans flera gånger pga av alkohol. tänk dej känslan att aldrig kunna släppa taget helt vad de än gäller, alltid kolla sitt blodsocker och tänka på vad man äter osv, de finns olika typer av diabetes och ja har levt med den värsta sorten lääänge nu, sen finns de ju starka och svagare människor, där dom svagare kanske får ett sämre psyke pga att hur mycket man än kämpar så får man inte ordning på de. så att säga "vanlig sjukdom, inga prolbem å leva med" de går an om man inte har de själv. men fuck that nu, ja låter ju typ arg när ja förklarar vilket ja naturligtvis INTE e =) kul att du tyckte den va tung annars! förövrigt, diggar dina beats hehe peeys
jag tycker den är soft - inte pga beatet eller flowet (som jag inte gillade) utan för att den var soft helt enkelt. 1
bra story & text men beatet va inte mkt & hurra för... för mycke ''fonky'' beat
DIRRTY SOUTH, STAND UP!!!!
asma, kul att du tyckte den va soft :D, uppskattat! dirrty_south. tack ska du ha, men vadå fonkey beat? =)
P-lex: Haha. Var det en diss mot min ålder? Ne men seriöst, försök anpassa raderna bättre så att du slipper dra ut på orden. Då blir flytet mer varierande och låten enklare att lyssna på färdigt på.
Snäppet bättre än s. s.
haha nej nej absolut ingen diss mot din ålder kompis! tänkte mer på att du va 19 så då blir ju ditt nästa kalas när du fyller 20 :D inget annat! tack för åsikterna för örvirgt, ku latt du tog dej tid =) peeys
kul å se att du har fått så många inlägg på den här låten, de e du värd! låten e skööön! peace!
www.realtalk.se
P-Lex Edda är här för att lämna lite ärliga åsikter! Textmässigt så är varken rimmen eller raderna avancerade. MEN Budskapet du levererar är mycket bra och du har utvecklats sen sist jag hörde dig.. En sån här låt värdesätter jag inte rimmen så mycket även om det blir roligare att lyssna på! Vissa rader är lite för korta och det är därför vissa i tråden har påpekat att flowet inte är 100%.. Nu till ditt framförande... Jag har aldrig hört dig framföra en låt så känslomässigt och bra som du gjorde på denna.. I och med att jag vet lite vem du är sen innan och jag vet hur beroende du är av din medicin så berörde denna låten mig.. Likaså att jag liksom du verkar ha en tro på att det finns en gud.. Sammanfattning... Du är på väg uppåt.. Om du lägger ner ännu mer tid på ditt skrivande så kommer det bli sjukt bra!One Love / Edda
www.eddaonline.se
Edda Edda Edda, blir lika glad varje gång du dyker upp i mina trådar. de e som du säger, i denna låten va inte rimmen de viktiga, de viktiga va min story, riktigt skoj att du blev lite berörd också, de e det ja ville uppnå, att få folk att förstå hur ja känner :D ja jag har förstårr nånstans att du också tror att Gud existerar, har faktiskt funderat på det ända sen vi sprang ihop på öland för läääänge sen =) kul att du tycker att ja utvecklas å e på väg uppåt, kärlek! tack! fleeeeeeeeer?
å så en upp =)
Ska du va med på min platta så sluta med bögrappen!!!!! ...Älskar dig <3
Ya Diiig!? www.myspace.com/maxxxcady
Hahaha omg, REAL TALK hahahahha. Fan, palla göra en låt om diabetes och få det att låta som om det är världens undergång hahaha.. omg
Ajja, keff handling och keffa rim.
music of steel : aasåå de e ju inte den enda låten Real Talk har gjoprt direkt :D tycker de e tråkigt att se att du sågar såpass hårt, kunde skrivit de på ett snällare sätt kanske världens undergång har ja aldrig sagt, men du vet inte hur jobbigt detta är för mig elleer hur? samma sak som en sak kan va jobbigt för dej medans ja tycker annorlunda. om du inte själv levt med diabetes i 11 år så tycker ja inte du ska yttra dej hur de kan vara, fäör de e olika jobbigt för alla som har det. ANIT : haha kramar om!! DU VET ATT JA LEVERERAR EN HÅRD VERS ÄNDÅ PÅ DIN PLATTA =)
Okaii du har rätt.. Nu ska jag välja mina ord lite bättre :) Jag tyckte att du hakade upp dej lite för mkt på diabetes temat. Visst kan det vara jobbigt, jag har kompisar som har diabetes (för dom är det dock inte jobbigt, dom lever som alla andra).
Men när du skriver att det är grymt personligt, att du va tvungen att få ut dina känslor, att vi ska lyssna på din story osv osv, så förväntar man sig inte det här. Hänger du med. Hmm, vad va det mer jag skriv..... Ajuste, rimmen. Ja, när man rimmar myra med fyra och år med står så måste jag faktiskt säga att det är riktigt keffa rim. Bara så jag känner. Aja, hoppas att det här blev bättre och hoppas även att det inte bara blev massa mummel. Fridens liljor.
music of steel: aight, skönt å se ett trevligare inlägg från dej =) ja försåtr din poäng på rimmen där men som ja skrev innan, la inte så myket fokus på rimmen, koncentrerade mig mer på vad ja ville säga. oh yes, ditt andra inlägg va mycket bättre =9 inget mummel alls. som du sa själv: fridens liljor :D
hör att du tagit en paus på sex låtarna nu den va bra och hör att du får ut dig saker med denna låt forsätt så.känslan helt okej och nice beat kopiera och bra gjort med acapellan Plexis
MISJA : hehe tack så mycket! har faktiskt inte tagit en paus, utan har bestämt mig för att sluta med oseriös musik nu :D tyckte de va dags för de.
kopiera ahr fått alldeles för lite props för beatet , de e skitsnyggt!
fortsätt digga maaan!!
ayt!