de började så här, han va en helt vanlig man// me siktet mot toppen, en man me starka band// men allting bara försvann, kvar e bara skalet// som speglar sig på sista droppen i glaset// han lämnade tronen, samlade sitt mod men// ingen trodde på orden, ingen såg de dom borde// ingen, vänlig själ ville hjälpa honom på fötter// så nu, är han bara, ett träd utan rötter// ett ensamt löv, han färdas med vinden// för ingen vill smeka den ärrade kinden// har inte längre, någon att komma hem till// de händer att han tänker, va ska man me vänner till// vem vill vem ska räcka mig handen// klappa mig på axeln eller hålla mig i famnen?// säg mig ska ni släppa tyngden på svaren// eller vill ni, ta me er synden i graven?// sagan om mannen, sagan om mannen// med den raspiga rösten, förkastade löften// sagan om mannen, sagan om mannen// ge honom chansen, räck honom handen// han e kvar på samma ställe, speglar sig i samma glas// istället för att bara stanna kvar, där han va// han undrar varför, ska ja bära fanan// varför ska ja, springa runt på samma bana// när, allt ja får e samma käppar i hjulet// vilken väg ska han välja bara, gud vet// när det kommer till kritan, står hans namn på svarta tavlan// han vill, bara skrika, mannen utan talan// en gång var han, nån me posetiva intryck// en trevlig prick, en vänlig man som lämna avtryck// men, nu för tiden, går han nästan aldrig ut// vågar inte ta båten för, havet är för djupt// inga, vindar blåser heller längre i hans segel// han, letar efter något som kallas heder// bara tomma attribut, beskriver denna man// min pennas dans, skriver ge honom en chans// Reff. morgon, dagen gryr, karusellen spinner på// alla flyr ifrån, något som han sätter fingret på// för, ingen förstår de, orden som hans penna skriver// individen, med ett hjärta utan like// en, själ av pansar, ett mod som en soldat// en människa av kött å blod som du å ja// någon, som förtjänar, rätten till att vara älskad// av någon som öppnar dörren frågar e du hemma// hör på rösten han, skriker efter hjälp// i en melodi där du skriver för dig själv// låt honom dricka, vinet från ett annat liv// klockan tickar men den, visar samma tid// från nån annans perspektiv, i ett annat öga// på en annan plats där han inte har nåt att göra// för, ingen annan förstår orden i musiken// i de toner som spelas där ni flyr ifrån epiken// Reff. vassegoda
aa visst serrö :)