kom igen, 18 downloads och ingen comment ? aja ska slagga men när ja vaknar imorn vill ja fan se lite kommentarer ;)
aa visst serrö :)
Kan du höja rösten eller langa fram texten. för hör inget typ!
HANINGE
höjj rösten så att man hör något..jag hör lite grann o de som låter låter najjs.. men höjj o ladda upp igen.. peace
I do not do this to be famous..i do this cuz i like it RESPECT!!
Vers, 1: homie I'm back still on fire// with a baseball bat startin' a riot// I don't give a fuck, you bangin' with the hardest// click, clack, bang, who else want a problem// homie I, say this shit// to make your bitch give me ass n' suck my dick// shit man, you can't be fo' real// how you gon' kill me I'm a stick up kid// I mean damn, feels like a got a price on my head// but I aint dead understand// I'm a hustla baby, it's an everyday struggle// eye fo' an eye, raised in the jungle// by gorillas man, bring me the beef// I break your motherfuckin legs u aint shit to me// homie you gon' see 2pac n' biggie// face me end up in a hospitalvisit// Reff, x2: say that shit again n' homie I will// crack your bones// I will// slap you like a hoe// I Will// kick ya ass fo' sho' Vers, 2: homie let it bounce, let it jump// gothenburg is the city were I'm from// one man army, bitch I'm a soldier// built to last, punk pussy I told ya// don't fuck with me if you wanna breathe// I aint playin bitch, I'll kick your ass for free// I'm fresh like a pair of reebok classics// homie talk shit, get wraped in plastic// I'm, down fo' what eva, ready fo' action// ready to blow, like a nuclear reaction// shit, how you like me now// don't even try, you just another clown// just another sucka man, you aint got it// flow thats robotic, skills on top of it// never miss the target, bitch I'm the hardest// nuff said, take it to the chorus// Reff, x2
hehe, tror att ja har för mkt reverb, men ja tycker det låter ganska bra i lurar förutom i reffen som är lite otydlig. jaja, där e texten iaf puss
text najs.. beat sjukt fett! flow är hackigt, slipa :) tack för mig.. p.s reffen va rå-tung!
o just de.. du är jävligt äcklig också.
helt okej! flowet kan bli bättre.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
okej :) tack killar!
detta va en soft drop, apan.. det du kan tänka på att förbättra är uttalet lite... du är på bra väg... nu låter det lite för tillgjort kanske... mixningen var soft men dina adlibs gjorde det lite grötigt... öva på dom... själva texten och känslan i sig va råskön... möjligtvis lite jobbiga pauser i flowet bara! bigups //bless
ok, när du säger att det är tillgjort förstår ja inte riktigt va du menar :P Man vill ju inte rappa på svengelska precis haha...själv tycker jag att mixningen låter förfärligt i mina högtalare, men det va ju kul att du tyckte om den :) Puss
asså tillgjort = förmörka rösten... det ger bättre känsla i låten att ha ett naturligt delivery... det du kan förbättra med mixningen är: vrid på diskant och mellanregister(liite) en annan kompressor som expanderar mer... vrid på en bra gate också... sänk dina adlibs d e allt annars är den bra! //bless
okej tack för tipset på mixningen! angående min röst: det är inte så att ja "gör den mörkare" utan ja rappar på ett lägre tonläge. I och med att ja i princip skriker i några låtar ja gjort kan du säkert fått höra att ja rappar ljusare. men så är det ju. ju högre man skriker desto ljusare blir rösten. tycker själv att min delivery känns ganska naturlig, för att ja betonar dom starkaste orden typ "back", "fuck" osv. Kanske är det du stör dig på lite ? :P puss
yes... då är mitt tips till dig att du rappar ljusare för på nåt sätt tycker jag det passar dig bättre... blir så obalanserat annars... jobba på å få ett så naturligt sound du kan... jag tycker alltid det låter bättre när man är sig själv bara... kan hända att det bara är min åsikt... men det är iaf en åsikt... //bless
då tackar ja dig proclaimer för din kritik :) OCH NI ANDRA SOM TANKAR, SE TILL ATT KOMMENTERA!
det va inget som diggades men keep it up
mhm
okej skipp, kul att du tog dig tid
raised in the jungle// Skulle det vara Vänersborg det?:) Du kunde flowa på beatet iallafall.. inte ofta du var off-beat och det är ju bra. Texten var inte bra dock och refrängen var rätt dålig.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
helt ok uttal, ditt flow är hackigt så öva in texten ordentligt innan du spelar in, och kom ihåg, inga effekter kan bättra en halvdan tagning, ny tagning bara! ;) beatet va enkelt och bra, synd på stråken som var riktigt hög och torr, samt percussions som va alldeles för torra och inte originella (straight out of the bank?;) keep it up
Yun_Di hehe, jag är från göteborg, som det framgår i texten, ja bor bara här..det ja menade med den raden har inte heller med att göra vilken stad ja är ifrån, den sammanfattar min uppväxt "raised in the jungle" alltså att det vart ganska stökigt under min uppväxt med både det ena och det andra, betyder inte att ja är nåt ghetto-barn, men de har inte alltid vart så lätt av privata skäl som ja inte vill skriva här..som sagt man får läsa mellan raderna. musik betyder olika för olika personer. tror inte att han som skrev manuset till hannibalfilmerna var kannibal liksom. Men som att sammanfatta texten med en massa våldsironi får ja väl säga att jag menar; "här är jag, jag är bättre än er, jag har klarat mig själv, ja tar inte skit längre" osv...tråkigt att du inte gillade texten, men ja skriver för mig själv och ingen annan.TKO_Entertainment P30 att mitt flow är hackigt, får ja väl ta på mig. Har haft tillgång till att spela in här hemma sen i april ungefär, så ja har väl rappat seriöst i 4 mån om man säger så. Det är väl bara övning som gäller i framtiden! tack alla som tar sig tid att kommentera!
upp innan sömn
UPP UPP UPP