I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rousu ft Romazze & Sandra - sträcker ut en hand

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-08-23 21:51

Rousu ft Romazze & Sandra - sträcker ut en hand

Tjenare, jag och macke droppar en ny låt som vi inte blev direkt supernöjda med ! men vi låter de gå för denhär gången !

Vers 1 : Romazze  
Vers 2 : Rousu
Refräng : Sandra

Vi begär inte så mycket om denna låt ! men önskar att ni kunde komma med kritik iallafall!

Peace

http://www.speedyshare.com/496549115.html

ROUSU

2007-08-23 22:15
okej okej:D här kommer komment då:

Beat: okej de här beatet finns i många olika versioner har jag hört, jag älskar det här beatet jag o Lizen har själv droppat på det, fast i anna version, yes yes nog om det nu.

Mixning: Börjar med Romazze mixningen låter lite stel på dej på nått sätt,nu är inte jag nån vidare bra mixare själv, men jag hör iaf att nått fattas, men den är väl som man brukar säga en duglig grund mixning, kanske att just den där mixningen inte passar på dej lr nått, det gäller ju att hitta nått eget,
Mixningen på Rousu visst mixningen passar bättre på dej här,men det låter oxå lite stelt tycker jag, som att nått skulle fylla den lite bättre,

Text: Japp texter Romazze känns dom att du hade kunnat arbetat lite mer på texten, men som det ryktas så har den här låten legat o skräpat ett tag ;) så antar att du kan ha blivit bättre :P Rousu din text känns mycket bättre iaf, jag finner inget o klaga på iaf, gillar raderna, fast jag kke inbillar mej men den känndes lite kort..
På reffen tycker jag ni har en nice skriven text vem det nu är som har skrivit den, har gjort ett rätt bra arbete på den :)

Flow: Romazze som jag har förstått så eru rätt ny, tycker du drar ut lite mycke på orden, antingen kan det vara att beatet går lite för segt för att du ska känna dej bekväm o kunna rappa på det,
lr så kanske det där är din stil bara,jag ska inte sitta här o klampa ner på dej över sånna där små saker :) det kommer med tiden ;)
Rousu du kör som ditt vanliga jag iaf, fast känns som att du hade kunnat gjort bättre ifrån dej du oxå, men få se, ni typ reccade den här igår lr nått o som jag fatta det då, så hade ni bara lite o göra :P Sandra ditt flow e oxå jätte bra haha,nä men din sång e fin faktist

Reffen: okej Reffen japp den gillar jag faktist, Rousu jag tycker din tjej gör ett jätte bra jobb för o vara första gången hon spelar inte, o som jag så på msn så vill jag gärna höra henne på fler låtar,så Sandra tycker värkligen du ska droppa mer med Rousu gillar din röst :) ni arbetar fint ihop på reffen bra rader mixningen finns väl faktist inget jag vill klaga på,

Aja låten i helhet då 7/10 tycker jag den är värd iaf, detta är väl iaf mina åsikter om låten, så puss på er

peace out <3

2007-08-23 22:18
Yeeah tackar man ! :) så länge har inte låten legat nere men nån vecka har den vart det ! men fettfett ! tack för utförlig kritik
ROUSU

2007-08-23 22:25
tack för kritiken
Romazze

2007-08-23 22:28
helt genomkass.. rouso skulle inte vart med
I raise my head to the sky and hold my back up straight\\<br>My fucking pride is something i said, you can't take away\\<br>//Vilda Västern

2007-08-23 22:29
nemen fisken :) härligt o se dig <3
ROUSU

2007-08-23 22:31
känner jag dig?
I raise my head to the sky and hold my back up straight\\<br>My fucking pride is something i said, you can't take away\\<br>//Vilda Västern

2007-08-23 22:32
vet inte , gör du det ?

sluta smutsa ner tråden med din äckliga fisklukt
ROUSU

2007-08-23 22:33
dopefish ska du lägga sån där skit så kan du lika gärna skita i o skriva.. rouso? nej du måste ta fel han som gjorde denna låt heter rousu..
Romazze

2007-08-23 22:51
så jävla sköön låt ni droppar alltid tung shiit åoch gör det även nu!

rousu & romazze ni är bäst feet inlevelse å allt:D

peace!

2007-08-23 22:54
tack som fan momiz! värmer alltid =)
Romazze

2007-08-23 23:59

macke.. textmässigt är det feting budskap bakom din vers.. rimmen kan du jobba på som jag sagt tidigare annars bästa texten jag sätt av dej.. flowet var helt okej, de går framåt du missa nått litet i början annars tycker jag de flöt på fan! utveckling skymtar här!

rousu.. känslomässigt berörande text sätt så nådde du inte riktigt upp till mackes nivå i min bok.. men däremot är de kul att se dej skriva nått sånt här istället för kärlek/skryt sakerna som de blivit mest av..annars sitter flowet faktiskt.. låter säkert, dock lite mer säkert än den här känslomässiga deliveryn ibland men nice här faktiskt!

reffen, den var nice faktiskt.. lite jag hörde sandra kunde jobba mer på, hon har inte den där riktiga trycket i rösten.. jobba på att hitta stödet i magen mer så du sjunger ut därifrån på så sätt får du mer tryck i rösten. annars tycker jag du gör de bra här, första låten med om jag inte har fel.. första jag hör iaf..

mixning, här kommer faktiskt min lilla sågning =/.. antar att du står för mixen johannes.. och ja det går verkligen framåt i grundmixningen det låter inte alls spräckt/distat i rösten längre utan du börjar hitta den här mer cleana mixningen.. så de e positivt!! det negativa på grundmixningen är att det låter ganska basigt, det går lätt ändra med annan inställd compressor eller eq.. men det löser du det är småsaker bara!

men till den lilla sågningen då.. enligt mig tycker jag ni missbrukar echot.. det är sköt ibland men inte så ofta som de kommer, de kommer i stortsätt varje/varannan dubbs så att säga.. utan om du tar dig lite tid och kollar över fler effekter i programet så blir de inte lika enformigt med echot.. utan då blir de en fin blandning av effekter istället och som lyssnare är det roligare att höra då i och med att de kommer nya saker liksom, efter halva den här låten kunde jag liksom gissa vart echona skulle komma.. echot i sig är dock inte dåligt utan de blir lite mycket så att säga.. kul att du tog dej tid med lite breaks i beatet iaf, eller minns ett som var iaf kanske var nått mer med.. men mer sånt och andra effekter så blir de perfa!

fuck jag som skulle sova skulle ju bara kommentera lite ju :O haha :D men men fan de brukar bli långt när jag skriver haha :P men iaf låten som helhet var helt okej, bästa jag hört med er två i en o samma låt då så att säga..fortsätt så! btw beatet va störtskönt!

Fridens!
/D

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-24 00:07
Tycker du underpresterar i denna  Romazze  :/ hört mkt skönare saker från dig, ingen känsla i denna sen missar du på vissa ställen i början. annars vare väl egentligen sooft

Rousu mkt bra eller iaf lite bättre, har ju hört mkt mer som e bättre med dig med men du flyter endå på ett skönt sätt=)

Reffen var skön  absolut!=)
www.myspace.com/naturmusic

2007-08-24 00:15
mannen vem e sandra? låter som hone  12 år asso:S ni la de nice annars pCe
Utalas säta pe

2007-08-24 00:33
zp : det är min flickvän......
ROUSU

2007-08-24 01:03
sorry för tidigare kritiiken fick dåligt samvete nästan.

romazze: jag gillar inte ditt flyt. rösten får inte nått + ialla fall. men om du tränar flyt så skulle din röst vara tung på skryt osv. men texten du lägger e bra. dock kan jag ej relatera så mkt. men din delivery e ju fett bra iaf. fortsätt så kmr detta bli nice..

sandra: jag tkr du låter rätt liten. men när rousu lägger addlipps på din accapella så då tkr jag de lät bra. men du sjunger vokalerna bra osv. jag e inge proffs på reff men vet ju va jag tkr låter bra o dåligt. men det va nånstans mitt emmelan. men om du får träna så kan du bli nice som fan;)

rousu: då du droppar in på versen så gillar jag de;) lite annorlunda som breakar upp låten. men du la lite väl lite fan. men sjön känsla. som sagt när du la din o sandras accapella samtidigt så lär de RIKTIGT bra. du vet va du vill o göre bra.

låten får 5/10 enligt mig rätt bra fan:)

//////// Zp
Utalas säta pe

2007-08-24 13:36

okej tack alla för kritiken kul o läsa när de blir lite mer utförlig kritik så att säga ;) spec tack till durlind me ditt a4 haha ;)

Romazze

2007-08-24 14:08
HAha Zp du är fan 12 , HAHA:P nej jag skoja .  Hejdå:D =)

2007-08-24 22:13
tackar alla:)
ROUSU

2007-08-31 21:09

de här va d bästa jag har hört från dig pz man !

K*O*F*F*E J*O*H*A*N*S*S*O*N (*)

2007-08-31 23:35
ZachrisoN446 P17

haha, akta så inte fjärdhundra gangsters dödar dig! ;O ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-01 01:09
tackar;)
ROUSU

2007-09-01 11:07
upp:)
ROUSU

2007-09-01 13:46

tackar lorien!

Romazze