I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ganic - Hans Undergång (Nybb3 Diss)

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-07-15 23:49

Ganic - Hans Undergång (Nybb3 Diss)

En Disslåt Jag Svarade Till Nybb3..!!

http://www.zshare.net/audio/2592572b419284/

2007-07-16 00:26
sorry måste nog såga denna, kändes söndermixad skumma höjningar och sänkningar av volymen osv som sabbade tydligheten och flowet kan bättras på rätt ordentligt
rimmen vet jag heller om de var så mycket att hurra för tyvärr =/

jag har inte nog med erfarenhet av kommentering för att göra en 1-10 bedömning men fanns rätt mycket att bättra på.

2007-07-16 01:38
du mot matte? no way
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral

2007-07-16 17:43
Ganic Ft 785 - Black Night (Stoffe Diss)

http://www.zshare.net/audio/2194828f8507b6/

2007-07-17 03:17

jag kan försöka med lite mer konstruktiv kritik på låt nr 2 då den var mycket bättre än 1:a

låt nummer 2, diss till stoffe har så pass tungt beat så beatet i sig kan fungera som intro, skulle kanske vela ha något extra i introt dock men det är inte hela världen.

du har under låtens gång några ställen där det blir helt tomt, bars där bara musiken spelas.. lägg in extraljud (skratt, YEAH! eller liknande) eller försök skriva klart texten så beatet kan utnytjas fullt ut.

jag vet inte vad andra tycker men jag gillade inte att reffen bara lades rätt 2 av 4ggr

variation i musiken kan man få på andra sätt, dubbelröst, utdragna ord, sång, multirim extremt tighta rader

1:a ref, där lades bara 6 av 8 bars resterande 2 bars var helt tysta, enbart beat dessutom att efterföljande vers saknade halv bar i början vilket gav tomrum på 2,5bars med enbart beat vilket gav mig en oseriös fealing.

2:a lades fullt ut

3:e var vers in på halva reffområdet och enabrt 4 bar reff

4:e lades fullt ut

variation i musiken kan man få på andra sätt, dubbelröst, utdragna ord, sång, multirim extremt tighta rader

sedan att texten du använde i reffen placerades ut i verserna så pass ofta att det bara kändes som panikutfyllnad pga brist på vanlig text. klipp i stället i beatet(tex ta bort 16bars vers och 8bars reff för att korta ner, du får då möjlighet att plocka bort lite nödrim och texten i helhet blir således bättre och man blir inte less på låten innan den är slut.

rimmen var rätt simpla och det mesta kändes som nödrim
det fanns en hel del flowmissar också men inte så pass allvarliga att man behöver älta dem då det ofta är en smaksak.

som outro skulle du kunna köra med vanligt prat för att avrunda låten på ett smidigare sätt.

hoppas detta kan vara till hjälp både till dig och för andra som läser detta.

Peace

2007-07-17 03:26
beatet var riktigt skönt fast då är jag sålt på tunga dissbeats så har nästan aldrig någonting att anmärka i de lägena.

mixningen var även helt ok även om jag inte kan mycket om sånt men jag blev iallafall inte galen på låten som i låt 1 då den var söndermixad

vill även be om ursäkt för att jag sa vissa saker 2ggr i första komenteringen, klippte och klistrade lite för att mina komentarer skulle hamna i rätt följd men glömde radera vissa saker då jag hade kopierat, ha överseende med det ;)

2007-07-19 00:43
CO...Tackar så jätte mycket för en god kritik..mycket att tänka på men också mycket att förbättra hör jag..!!tackar..!!