I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Elak ft. Wikke - Mitt I natten

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-06-10 18:19

Elak ft. Wikke - Mitt I natten

Puffkä...

lägger upp en låt vi gjorde inatt.. :)

KLICKA PÅ MIG

Vers 1: Elak
Vers 2: Wikke
Beat: Random beat
Mixxning: Wikke/Elak.

Kommentarer please? :)

Peys!

2007-06-10 18:27
vafan du kan inte va 16 ? :SS omg -.- PIP sent utvecklad? :O  

Jag är för jävla bra!

2007-06-10 18:28
Elak, gillar dig här mkt main, skönt flow och grimm röst :D
du lägger de tight och har skönt dilivery..
skön orginell mixxing.

wikke, du har bra flow, men vad äre för ljud i bakgrunden?
tysk fetish porr? skämt åsido..
ärligt, du lägger de skönt, du har bra dilivery och anpassar dig bra efter beatet ,skön text och najs lagt ..

mixxningen på wikke gillas inte riktigt, ganska höga adlips
och ibland lite delay, men nästan inget som märks.

elaks mixxning är väll ungefär "orginal" fins inget att tillägga.
rätt bra..

beatet vad bra, men hört det så förbannat många gånger :P

slutsummeringen ; Den var skön, och värd att lyssna på, sparar den på datorn altså var den fine!

piis
direkt från sundsvall, liten som en ärta!<br>www.clein.se | www.clein.se | www.clein.se

2007-06-10 18:30
cuR-z P0

Håll dig till lunarstorm.

Clein P16

Tack för den skitfina kritiken.. när du säger det så tänker jag också lite på adlipsen.. Glömde fan bort den igår :) Men tack för fin kritik!

(Håller med om beatet, men fan, vi drog ba nått, vi tänkte faktiskt ta ett ännu mer playedout beat:D haha)

2007-06-10 18:35
hehe lungt, haha tur att ni inte tog allt för playedout beat:D
direkt från sundsvall, liten som en ärta!<br>www.clein.se | www.clein.se | www.clein.se

2007-06-10 18:45
Haha, sant!

KOMMENTARER WHOA!

2007-06-10 19:06
Wikke va inge imponerande, gillades inte, Elak va bätre.. haaaaaaaaaayyy
http://www.znapmusic.com/myntah/

2007-06-10 19:18
Aiight.. Men tack för du lyssna iaf! :)
Producent

2007-06-10 19:33

Wikkee du säger att alla är sämst o så men jag är ingen sånn så jag kommer ge bra kretik.

Elak. Nice skön röst här men märks du är lite trött ;P
Nice annars den va bra.

Wikke. Du har blivit bättre genom åren men du har stått still ett jävla bra tag nu. Rimmen var inte bra tycker jag:/ tyvärr.
Och addsen ligger rätt så högt men den va rätt okej och går att lyssna på!

Flyger fritt, landar platt

2007-06-10 23:57
Joutzen P15

Ingen disrespect mot Elak, men han har nog "sådära" rim jämfört med mig. Palla 15'åriga timrå noobs som ska sitta å kritisera arslet av sig när dom inte kan. Säg inte att Elak lägger nice om jag lägger skönare rim. Dessutom vet jag själv, att jag har utvecklats. Jag märker det på mig själv. Plus att folk från "The higher level" tells me it. Så Joutzen. Tack för försöket :)

2007-06-11 00:02
det låter bra det här, played-out beat..? vem bryr sig.. spela in va ni vill på era tracks elak o wikke, o alla andra palla hata , det här låter bra gubbar fortsätt båda två :) fred ut
I raise my head to the sky and hold my back up straight\\<br>My fucking pride is something i said, you can't take away\\<br>//Vilda Västern

2007-06-11 00:07
Helt okej grabbar, fortsätt såhär. :)
If I loose my left nut, will my right nut still be my right nut?

2007-06-11 00:10
TACK GRABBAR! det värmer! :)

Mer whoa? :D

2007-06-11 08:06
Som du vet gillar jag inte sentimentalt stuk på hiphop-låtar. :)

Men om jag ska nämna något som är soft så är det att ni faktiskt vågar vara "känsliga". Typ brutalt ärliga. Som när Wikke säger att han vill göra sina föräldrar stolta. :) Då blir man ju nästan lite tårögd. För det är ju sant i många situationer! Vissa menar det säkert mellan raderna, men det är tufft att säga det rakt ut liksom. Bra mycket "hårdare" än alla tillgjorda heads som anstränger sig för att vara hårda på ytan. Osv. Ni fattar poängen.

Dock är det något med hur låten är "paketerad", sång-refrängen och kanske beatet i sig, som höjer sliskighets-nivån bortom sockervadd och muterad messmör. Den sentimentala ytan liksom dränker det budskap jag faktiskt tycker att ni förmedlar med vissa rader... och det är ju aldrig bra. Innehåll framför yta är att föredra i alla lägen.

Flytet osv är helt ok från båda. Ni tar inte ut svängarna, men gör inga grova flowmissar heller.
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)
Rappare

2007-06-11 10:30
soft av er båda=)

2007-06-11 15:17
Nestor P24

Jag vet att du inte tycker om min sentimentala skit :D haha, men jag tycker om din kritik så man vet vad man ska förbättra och så.

Som sagt , jag gillar din konstruktiva kritik

Stavfel P15

tack main

2007-06-11 23:45
Jofan, det är ju i mångt och mycket en "smaksak", men det gränsar till faktum att överdriven känslosamhet dränker budskapet. Det är ju i själva budskapet, i era framtänkta rader (eftersom ni är rappare), som ni lägger eran själ. :)

Kan tyckas som att jag talar emot mig själv eftersom jag skrev att det var bra att ni vågade vara känsliga... men det handlar om balans.

Men jaja... det tar sig iaf! Keep it up!
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)

2007-06-12 18:49
Jafan, det går framåt iaf! :)

Tack igen.

2007-06-12 23:30
Vikkee:

Gör något stenhårt!

(enda jag hade att komma med)
Producent

2007-06-13 14:02
Vikkee Jag menar mot dina andra låtar du har kunnat bättre och elak 13 bast va fan ska jag säga att han suger kuk för han är 13 bast många jävla 13 bast som suger hästballe men han är bra!

Sen rimmen jag visste att du kunde bättre det va därför jag Sa så.
Flyger fritt, landar platt

2007-06-13 14:45
Mixningen är under all kritik, texterna är väl sådär, Elak's är absolut inte bra. Det hörs även för tydligt att ni kör två rader åt gången, låter helt fel. Låten i sig är väl ok, inte mer. Elak's röst är skitjobbig men Wikke's rätt nice. Öva på flowet och på att köra hela verser så låter det bättre, även på rimmen.
Lookin at you through the glass..

2007-06-13 14:54
Ingen disrespect mot Elak, men han har nog "sådära" rim jämfört med mig.

Vill inte vara sån , men du fick inte precis mig att höja ögonbrynen över dina rim heller... Ingen av er rimmade bra, och spelar ingen roll vad någon från - "The higher level" eller vad du säger - säger ..

Elak låter rätt trött, men annars låter det faktist helt okej...
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration

2007-06-13 15:45
Det börjar likna big brother i tråden :D

Tack Priljans för att du kan hålla lite mognad i tråden och lägga bra kommentar. Tack.

2007-06-13 20:05
det låter lite som om det är någe privat gagg mellan wikke o kafferep som kaffesumpen skriver här för, men vågar inte stå för vem han är tydligen. wikke är bra och i själva verket kanske dom där raderna borde vara ett inlägg till kaffet, som sagt eftersom han inte vågar visa vem han är. tycker ni är duktiga båda två m o w. <3

IRRITERAD

Rappare

2007-06-13 20:23
lite jobbit o uttjatat beat. vet inte, jag tkr inte om det.

men ni lare nice.

tyckte dock att den första snubben lare bättre än andra, men den andra hade skönare röst. så d va lite 50/50 där. hade ni lagt ihop era talanger hade det vart skitbra ;D haha

men fortsätt, ni har nåt att jobba på :D
www.myspace.com/lizenmusic

2007-06-14 20:06
Aiight. tack för du tog tid åd..

2007-06-17 15:29
ELAK (L) lätt den bästa låten du kickat!! skit bra!

2007-10-15 22:46
det här va fett roligt att läsa =)
hoe