Pajsarn & Kaliber - Shook ones
HOOJ! ;D En tvärtung låt vi tänkte köra på spelningen första JUNI, då för övrigt alla är välkommna =) haha Låten innehåller lite smygdissar och lite annat gott och blandat. tanka hem, beröm och kritisera! Länkish Bäckap Intro : Pajsarn Reff: Kaliber Vers1: Pajsarn Reff: Kaliber Vers2: Kaliber Reff: Kaliber Beat: Shook ones part II Mix: Pajsarn
No offence, men i hörlurar låter de som om att rösten lutar mer åt vänster? :S ska den göra de? :s elr?
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral
ja det ska den göra =) la accapellan 30% left och backupen 50 % right, varför vet jag inte, kul att exprementera lite.
CHEA CHEA CHEA!
Tänkte bli gangster..
Kaliber: Varför skrev du inte en egen refräng? Versen var bra, du har ett helt okej flow och en jävligt skön röst faktiskt, den låter lite smutsig på nåt sätt som jag inte riktigt kan förklara, men jag gillar den iaf :) Din text var lite smårolig ibland, så den var oxå helt okej! Pajsarn: Du flowar jävligt skönt på denna asså :) stundvis laydback, stundvis bounce, jävligt nice. Kommer inte på nåt speciellt att klaga på, men å andra sidan vet jag inte något mer jag skall hylla. Som sagt jävligt skönt flow på denna, mixningen var rätt bra oxå :) Original låten är en av dom som ligger närmast mitt hjärta iaf, Den gamla "dat ol' real shit mobb deep" stilen asså, fyfan inte mkt som tar det. Fattade inte riktigt om detta var en cover? Isf tycker jag att ni skall skriva till det i låtnamnet :P Känns lite baitat om det kommer en snorunge på 13 bast och säger: FAN VILKEN GRYM REFF ! Men å andra sidan tycker jag att man skall ha hört original låten, annars e man fan inte hip hop :P Peace and love.
aa visst serrö :)
Okej, den vart tung iaf, men det känns som om att ditt flow brister ibland pajsarn =/..men ah, tungt iaf :D Gillade inte reffen iaf..=/ Njae, men du kan bättre jakob, och kaliber du la de tight första gången jag diggarej :).. Men ah, den funka att lyssna på ! :) ses den 1:e :)
Word på _apaN_ där faktiskt.. Har man inte hört shook ones ptII så är man absolut hiphop och kommer nog aldrig någonsin att bli.. Tack för bra och utförlig kritik. Själv så tror jag att låten gör sig jävligt mycket bättre live, därför vi skrev den. Sen också självklart för att bitchslapa vissa rappare, känner dom sig dissade så vet dom att de stämmer det vi säger :) Tack också till Radikalneutral! Är du från trollhättan förresten? ses den 1a som sagt. Peace
Tänkte bli gangster..
Alla förstod nog att det ska stå "Har man inte hört shook ones ptII så är man absolut INTE hiphop" ville bara poängtera så det inte uppstår diverse missförstånd 8-]
Tänkte bli gangster..
Okej soft att ni kommenterar =)Apan det är inte att baita om man kör en refräng från orginallåten, eller är det de? finns många som gör det, Rickabloaw tex.
ruckablaow såklart, om det nu stavas sådär.
frääääääscht! kul meeeeed remix typ. fööörst så tyckte jag de bara var jobbigt med acapellan i vänster sådär, fast blir kanske annorlunda om man lyssnar högtalare ist hörlurar.. så nu ska jag göra de.. ajjemen.. aah nu lät de mkt fetare! haha jag diggar den somfan! Jag är kär, har ni lunar? ses nästa fredag ;D
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
RemineZ P18 Japp det är jag :D
Nja, ja vet inte, men tycker att ni kunde skrivit en egen faktiskt. Jag gillar originalet så mkt att jag bara jämför dom. Menar att ni inte riktigt når upp till Mobb deep klassen kanske, skulle nog inte tänkt på det så mkt om ni skrev en egen reff lixom. Men det är ju inte många som når upp till deras klass, så de ska ni ju inte va ledsna för :) Tycker att låten var skön ändå och det kommer nog bli fetare live :) kör på ! puss puss
aa visst serrö :)
till och börja med så är du vbgare jacob!!!!! blir ju ledsen :D kaliber lägger det fett på engelska, aldrig hört dig förut på engelska, uttalen kan du öva lite på men det låter soft, när du körde på svenska blev det tvärfett. pajsarn kör olika flow som är riktigt fett, texten stämmer nOBODY TOUCH PAJS :D ses grabbs, kanske kikar förbi den första peys!
Upp med den här!
Tänkte bli gangster..
UPP FFS!
jag tycker den e helt aii, men asså den håller inte samma klass som dom andra senaste, :P men helt klart inte dålig, aja nu blire nattisussakudde, peyz
Apan haha Nae vi är inte mobb deep, men jag kan hålla med dig de suger när man hör sina favvossar helt om fuckade på whoa. Men den här låten gjorde vi av ett syfte.
ampull_P0 gör bättre låt själv da, idiot!!! soft låt grabbar :D peacccccce
ampull_ pfft, kewdah har redan käkat dig, UPP PÅ DEN HÄR
ja för ampull var ju fett bra.. yoyo.. hm
UPP UPP UPPUPPUPP UPPUPPUPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPPUPPUPP UPPUPPUPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP UPP
https://soundcloud.com/mendelsonbits
nice, pajsarn la det fett, andra killen lägger en covers på reffen;) engelska uttalet va sådär, men öva på
det var nice shiet! tyckte ljudet va lite fuckat. men gillar låten som fan, gillar engelskan och pajsarns röst gillar väl alla? keep it up, detta går bara uppåt. denna his verkar inte vara på väg ner heller! peyz
va det inte Ampull som blev fett knäckt av kewd?, hahaha, jävla fjant, bara för du inte gillar dom som rapparna så blir musiken skit, sluta, tyckte låten var riktigt soft :), skönt flow pajsarn, samma med dig kaliber :)
pz
haha va är de med lunargubbar..
upp med fezen
Tack alla :) Kul med bra kritik. / Kaliber
Tänkte bli gangster..
en till bra låt :) men jag e fortfarande bäst. tyvärr.
Ah, engelskan låter inte så bra, men resten e fett Kaliber! Diggar ditt röstläge o du flowar på nice. Tycker Pajsarn däremot lägger det an aning skönare. Fet låt förövrigt! Peace//Yez.
One in a milli-on.