Akin - 16 till 20
yes! en liten låt som jag själv blev fett nöjd med... dock är ljudet inte något jag är stolt över så kommer göra en nyinspelning på låten med fin kvalite när jag väl får tummen ur att köpa mig lite schyssta prylar... men har försökt göra så gott jag kan med mixningen... men iaf... den handlar om tiden jag haft inne i uddevalla där jag går gymnasiet.. dock tar jag studenten om 1månad och då flyttar jag tbaka till Smögen där jag har fått fast jobb och söker eget... så bye bye uddevalla!VÄNSTERKLICK! texten kanske inte helt igenom är så givande för er, men för mig är den självklar...BACKUP! droppa en comment!
http://www.myspace.com/akinonline
Texten!
för vart jag var igår, har gett mig spår idag för allt jag sagt var så att jag inte talade klart har mycke kvar att säga, mycke kvar att kicka men vissa gör så innan ens har lyssnat ska dom dissa mig så jag ger en blick bakåt livet, tänker en liten stund jag vill ha svar på tal på många frågor som i mimers brunn "har många gånger försökt att knäcka gåtan" men livet är inget man får svar på, så varför ställa frågan jag frågar mig själv, är det lönt att plåga sig själv smycka sig fram försök att ropa på hjälp äh, livet talar till mig, men jag vet jag borde avstå för jag får inga vägar att gå i klarspråk så jag ser en väg, den ser bra ut, så den tar jag men ajja, vad sa jag, jag får nog vända vid nästa avfart tänker inte gråta, tänker inte tryckas ner för det jag tycker om er är ingenting annat än att ni kan tycka fel
för i mina ungdomsår, i mina underbara ungdomsår kommer det finnas saker som jag alltid kommer kunna le åt för jag kommer alltid minnas, ja det var kul d för jag kommer alltid minnas 16 till 20
jag kommer komma ihåg, dom stunder som vi haft tillsammans gymnasieskolan, Sinclair, Uddevalla hoppas ni kommer sakna mig, jag kommer sakna er men nån gång vet jag att vi alla kommer ses
jag förösker förklara, men blir bara dumförklarad trots att min åsikt fått vandra uppförsbana jag har mitt hjärta här, men vill resa bortåt för jag är avundsjuk på allt du gjort, trots att du aldrig gjort nåt är postiv, aldrig låtit mig fastna i pinan för gräset förblir alltid grönare på andra sidan jag trivs bra, men vill flytta till andra gräsplätten och först då är det inte som man tänkt sig först då är det på riktigt då man känner sig ensam då man får klara sig själv, trots sin hemlängtan jag vrider tillbaka klockan men den tickar ikapp tic tac tic tac, tic tic tigge tigge tic tac d var nått jag missa, men försöket till ett försök får mig många gånger tro att det är kört jag är lycklig, trots jag vet vad felet e för varje morgon som som gryr vaknar jag med ett leende
för i mina ungdomsår, i mina underbara ungdomsår kommer det finnas saker som jag alltid kommer kunna le åt för jag kommer alltid minnas, ja det var kul d för jag kommer alltid minnas 16 till 20
en månad kvar tills jag tar studenten lämnar uddevalla glatt med en handfull med blombuketter sen ska jag jobba, fixa lägenhet nånstans runtom stadga mitt liv och skaffa mig själv en bulldog börja få ordning på det som vart fel sen längesen och jag lovar mig själv att aldrig nånsin gå helt pank igen börja jobba tjäna pengar, skaffa mig ett körkort hålla fast vid det jag har och inte lattja på nånn skön krog men inte nog med det för jag tycker det känns som hur vuxen jag än blir, blir jag ingen vanlig svensson som mina föräldrar, dina föräldrar även om jag ska bli vuxen ska jag inte förändras utan bara vara den jag vill vara till vardags ska sköta mig, men ändå vara den jag alltid kommer vara som jag sa jag tror jag alltid på nått sätt kommer va samma person som jag är idag
för i mina ungdomsår, i mina underbara ungdomsår kommer det finnas saker som jag alltid kommer kunna le åt för jag kommer alltid minnas, ja det var kul d för jag kommer alltid minnas 16 till 20 oh yeah!
Asså så du snodde beatet själv din jävel haha.. Ska kommentera utförligt strax
ok digga låte kommer ju själv ihåg när man gick ur i uddevalla hehe men jobba på fan tycker verkilgen du ska göra enny inspelingen på låten då det kan bil sweet med lite arbetet men jobba på peace
Musikstudio pannrummet CR
nice, flowet is the shit, texten va helt okej. beatet är så nice, tappat bort de, du får langa hit det. hehe, reffen gillade jag mindre, asså den va bra men tycker du kunde va lagt upp raderna bättre, om du förstår: ) frrrred yo.
riktigt skön låt.. ser fram emot nyinspelningen =)
Ät mej!
Denna var fett skön! Big up!
Moderator
2007-05-13 01:07
Fan va fett :)
myspace.com/jiahprod
Akin Akin Akin.. Det finns ingen som flowar som du. Du har en speciell röst, speciellt flow. Det ska du vara glad för. Ingen som låter som du, fett nice är du faktiskt. Jävlar. En unik rappare faktiskt. Texten, yeah helt okej. Lite dåliga rim för att vara dig. Men ja. En sånhär låtjävel behöver inte det =) annars schysst Beatet: jaa det är soft som faan egentligen.. Du flowar soft på det :D fyfan.. Helhet. ja du lägger det nice.. Du är en av de rappare som lägger det annorlunda än alla andra. Va nöjd med det & fortsätt med det! Päys!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ye lyssnat nu. Du lägger det bra som vanligt. Tycker dock att du borde valt en annan text till detta beatet och spelat in det med riktig kvalle, detta är ett beat där du skulle kunna visat vad du går för lite mer. Men du kan din sak och det funkar Peys
tackar för kommentarerna! :) men jo, kommer göra en ny inspelning på det och även göra lite finjusteringar i texten :)Rocky P19 haha! du ville ju inte va med... och jag va så sugen på det så det fick bli så! tihi
fan va nice akiin detta e nog av dina skönaste jag har hört diggar dina eckoss där det passar perfekt på dina verser diggas hårt=) nice gjort detta måste ner på mp3n :P Du har utvecklats grovt mkt =) en 10/10 ;) nice gjort manne piiizz fortsätt så här..!!!
«†»ƒåߦ†?«†»Upp in this<br> <br> Ya Tu sabe Como va..!!!
jag dör åt den här låten.. det är faan den bästa jag hört sålångt i år och det har varit ett år med MÅNGA bra låtar! =) Asså sjukt.. älskar flowet, rimmen, texten alltså hela baktanken och Rappen går det itne att säga ett skit om förutom att den är GRYYYYM :P Ljudet som sagt var kasst men längtar som satan till nyinspelningen..
5 fingrar, 4 chanser
Riktigt bra! Kvallen kan ifrågasättas lite dock. Först vill jag bara säga att det är kul med en sån här typ och lång låt med dig och dessutom är detta nog bland de bästa jag hört med dig faktiskt, som någon sa över du har skapat ditt eget flow och det är nice, det är nice att du gör det nice med. :) Texten är bra med, du beskriver bra saker och tappar aldrig röda tråden liksom. Rim i sånna här låtar kollar jag sällan på men kika igenom texten lite medans jag lyssna några gånger och det såg nice ut med! Kvallen var sådär, har för mig att du sa förut på msn att du satt på live mick och så. Med tanke på att de är den (om de är den) så är de ändå bra ljud tycker jag. Men som sagts över så en ny inspelning på denna hoppas jag. Beatet var cool med. Inte så duktig på beats men har min smak och gillade det! Helhet av låten, ja riktigt bra, kul med sånt här typ av tema och att låten var ganska lång och som jag sa över så en av de bästa jag hört med dig faktiskt, så hoppas på en fet ny inspelning sen! Tror stenhårt på den då! Fred! /D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hoppas du fick mitt mail kompis! Lyssnat igenom låten och den är faktiskt jävligt mysig! helt klart ska jag spela den fler gånger, känner verkligen texten!
soundcloud.com/brormusk/sets
Ja fan den är soft baby, Lite smutsiga trummor så hade jag nog fan haft den på mp3n, riktigt skön slags nostalgi känsla i den. ah men det är fett, fixa lite ny inspelning bara för ljudet var verkligen för smutsigt haha, Låter som du har spelat in med en dynamisk mick, vilket du kanske har, Men det låter precis som det, hade passat bättre på en raw killah track eller något. Keep it up!
Fucka ur!
SJUKA GUNG REFFRÄNG VILL BARA DANSa 16 till 20 nananananan
http://www.znapmusic.com/myntah/
Diggar reffen så sjukt mkt! snyggt mannen!
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
yooo! låter bra flow mäsigt men kvalite mässigt låter inte alls bra! kanske mixning men låter sämre än vad det gjort för dig innan
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
Fint låt Akin som Martiin89 P17 sa uniqe :). kul som fan att du gör musik på ditt sätt. keep up the good work!
©ProblemBarn! Varför vara anorlunda när man bara kan vara sig själv?
skit soft låt grymt lite dålig mixning ba tycker ja, men ibland låter det som du rappar för fort en va du kan låter som du snubllar på orden. men fet låt pz
aha fett skön mannen ;) älskar flowet ;) rösten fan som martin sa unik rappare ;) bor vart i ua bor du?:P hehe ;) Peyz
kul låt.. verkligen! :) kvalitén var inte den bästa som folk sagt innan men mina högtalare är inte heller så bra så det jämnar ut sig!
jag orkar inte skriva mer.. kan säga de ja hade på hjärtat när vi hookar nästa gång! :) pz
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
det var nice.. men tycker du valde fel beat på din text sen ganska dålig kvalite !. men annars var den fetttt niice ! diggade shiten trots allt=) peace brush
SunShine Reggae!.
Fyfan vad jag diggar beatet ^^... men bra gjort..
Don't!
svin skönt beat ju!
riktigt gött beat! rappen bra bra och sånt. hejrå
Producent
2007-05-13 14:17
Jag skrattar åt låten för den är så glad! Fett nice text flow ja beatet var därimot svinbra! Verkligen en Posivtiv låt jag gillar den skarpt! Rakt in i Mp3n Respcet o kärlek!
Flyger fritt, landar platt
Hah, najzz :)
Jag behöver inga vapen, mina ord dödar!
beatet e underbart ! (; helt okej låt, gillar texten ! (:
cheeeeeeeeea ;D
Det känns som du är off i vissa ställen och det blir för komplicerat för dig med så många ord i varje bars,men ton läget passar dig magnus hansen mer än det pipiga omgjorda rösten du körde med för. Tråkigt att det är så dålig kvalitet på ljudet du har ju hållt på så länge med musik och tycker genom åren kunde ditt ljud bli bättre.Men fortsätt som du gör nu o vissa folket att du kommer lyckas bli något utan matte borg=) Pz Mr.magic
W E S T - C O A ST - F A M I L Y
Martiin89 P17 tackar för utförlig kritik! dankii!
ToffY P0 gött! säger till när den kommer :)
meningsfull snart babe
TheRealMagic P21 haha.. heter inte hansen.. men tack för utförlig kritik..
och jag hade faktiskt bättre inspelnings grejjer men dom typ kvadda.. ska kirra nytt snart :)
tack alla andra oxå..
PZ!
Riktigt nice låt =) Beatet är ju en riktig höjdare =) Texten var schysst ;D Vad mer kan man säga, En riktigt härlig låt :D Big up p'z
Jag menar du har lika bra flow som Mange schmidt!
Som du trodde going, tyckte om den här, speciell låt som sätter sig, speciellt refrängen. tycker du sätter det bra och jag som många andra längtar till en ny och bättre inspelning : )
Hjulet snurrar men hamstern är död
Lääääänk! mvh en akingroupie!
detta diggas akin riktig skön reff mannen , verserna höll klass, men minxning var så där bra jobbat mannen... peace
Kör mitt anonyma , namnet äre inte sagt/ Peganism upp me handen, inget göre som Danne Kan FUkkers!!!/
Jag gillar! Har hört många låtar på det här beatet men den här är en av de bättre! Det är inga direkta missar i flowet, det är mer som att det känns lite stapplande på nån rad bara. Tycker refrängen och förövrig all annan halvsång i den här låten fungerar riktigt dunder bra så! Mkt nice jobb!
facebook.com/idiomatisk - fan page
Älskar beatet. men håller med Rockyrock där, en annan text. annars fett!
Även Hitler tog kodein, så varför tveka?
den här låten med kvalité skulle va guld! diggar dig akin,rolig låt ;) upp!
Den var riktigt soft, tror den skulle bli mkt bättre med en nyinspelning :)
Om du gör en nyinspelning får du fanimej hooka mig, blev sugen på beatet ändå haha.. Peys
Har beatet hemma, funderat på att kicka med folk! men aldrig blivit av, ON Topic: Jag trur det är den bästa låten jag hört av Akin-FUCKING-OY ! Skön som fan! Men som sagt Kvalitén är inte bra bra! Men Nyinspelning så kanon!
Signatur?
Håller med LrE P19. riktigt skön och hoppas på ny inspelning snart! ! :)
Akin OOOOOO.YYYYYY, jävla skön låt :) diggar fan dina låtar ;D ---------------------------------------------------------------------------Smögen & Lysekil 4lajf :)
Jag behöver inga vapen, mina ord dödar!
damn tycker det låter jävligt nice! verserna e guld och reffen e diamant! UP!
http://www.herrbitter.blogg.se/
Riktigt soft låt, synd att ljudet e så dåligt, annars riktigt skön! Går du media eller estet?:)
4/20 24/7
Häääääärlig :D
Eriksson1337 ftw!
Feet skön akin (Y) päyyss
Mr:Ka, är bara här för att säga sitt ^__^
Beatet är jävlig skönt, flowet skönt, texten bra :D Längtar till nyinspelningen =) Det var en jävligt bra låt iaf, Peace.
Akin när du skrev till mig i gb och sa att du själv va riktigt nöjd med denna låten så blev jag riktigt chockad när jag hörde låten. den bästa du ahr gjort ? bland dem bästa jag hört i år och tro mig som den trogna whoa medlem jag är hör jag ganska mycket. från försnacket till själva låten.Texten är ju så jävla mysig och så klockrent jävla snygg skriven på nått sätt. du får mig verkligen att fatta de du skriver om. till sklinnad från FÖRR så äslakar jag texten och att du är blandad laidback och speed i är ju bara klockrent. I övrigt bjur texten på riktigt fina rim och är en klockren 10 av 10 möjliga. Flow/Genomförande är de jag verkligen fassnar för, ditt flow din känsla är helt jävla galen varje liten del är så jävla mykke "Akin-Style" de är orginellt de är urbra och de är framför allt äckligt jävla galet sjukt bra, varenda ord sitter där dem ska. skönaste och de VIKTIGASTE jag som lyssnare kollar efter e nått man kan hänga upp låten på är en bra reffräng och allmänt bra rapp och jaa mannen även detta sätter du som jag sa galet jävla bra ! 10 av 10 möjliga Beat: låter som Akin soundet så jag tror att du har gjort de och riktigt skönt även här man kan inte önska något fina övergångar vackra mellanspel och bra variation av komp och aah allt e klockrent ! 10 av 10 möjliga Mixning är även den bra dock lite instängd som jag tycker du får i varje men ändå cleant som fan men du kanske kan få din röst ännu mer levadne ? annars bjur du på fina stopp och härlig effekter viölket är riktigt skönt och ger låten sin karaktär. 10 av 10 möjliga Helheten på låten är underbar och du får full poäng rätt igenom riktigt bra. Ha en riktigt bra student nu mannen och lycka till i ditt vidare musikliv för fortsätter du i sån här kvalitet kommer du gå långt. Lite slutlig ärlkighet så har jag inte gillat din stil innan men efter att jag hört dig i denna stilen så har du lyckats vända mig till en god lyssnare i framtiden. Peace out från uddevalla ! Kepp it up boii !!
"Vill ha en nice jävla lya utrustad med de nya" // Petter ft feven - Vill Ha