I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Platinum & Kidoo - Man vet inte vad man har!

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-04-08 04:33

Platinum & Kidoo - Man vet inte vad man har!

Såå här har ni en ny riktigt flum/ful låt från mig & Kidoo ^^

Vers1: Platinum
Ref: Platinum
Vers2: Kidoo

Mix: Danyh
Beat: Freebeat

Tack som fan till Danyh som mixade hela kalset ! :)

http:///Klick Här!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-08 04:34
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-08 04:47
Ge lite kritik , det skadar ju inte^^:P
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 05:02
Tackar Franco...aaaah ska träna träna på det..:)
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 09:55
Texten från båda är ganska tajt, men detta är inte min stil..
det vet du rigge :P
Kidoo har utvecklats som fan nu, du har fått ganska najs flow, din text går att slipas på..
Platinum lite annan stil än vad jag är van vid?
det var najs, flowet är lite hackigt, det kanske skall vara så?
att du skulle komma med en kärleks låt visste jag inte..

Blir ju lite tårögd...
från mig blir det en 8/10 som resume..

lööw!
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2007-04-08 10:48
Hmm...

beatet va ingen höjdare faktiskt..det va rätt dåligt.

jag tkr att mixen inte skulle vara så "vass" om du fattar..;P

men platinum, lite hackigt flow vilket förvånar mej och reffen var knas...:S bättre kan du.

Kidoo din röst låter inte lika knas längre..:D...du utvecklas

2007-04-08 12:49
Tackar allihoppa...Mera kritik faaan...!!!!!!!!!
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 12:55
SirDany  ...... Jag vet jag va spänd som fan vet faktiskt inte varför...:DMenmen Ska förbättra mej som fan nu när jag  är med er och sååå;) Ajja Puss puss kul att ni gillar..:)
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 13:04
sköna trummer som fan på beatet, men jävligt långt intro, du har bra flow, bra text overall, skitkass refr enligt mej.

return favour!

ha de
www.caustic.se

2007-04-08 13:20
Platinum
Texten passar till ämnet, inget speciellt men den funkar.
Flowet sitter som den ska, gillar när du leker med flowet.
Röstläget var svajjigt, ibland så var det sämre ibland bättre.
Reffen hade potential, men mixen förstörde reffen.
Helt ok rigge, men du kan bättre.
Kul att du testar andra grejjer.

Kidoo
Du har utvecklats no doubt!
Men texten var inget o hänga i granen.
Du håller dig onbeat, ibland krystat.
Rösten börjar låta bättre, lite överdrivna lägen ibland.
Bästa du har droppat, men du har mycket kvar...
Keep on rappin

Pejz/ Enigma!
Enigma has spoken!

2007-04-08 13:25
HAHA PALLA ATT DU TOG GOGOS GAMMAL LIGGER I MIN SENG BEAT:P haha platinum! du lät lite som fronda stör mig på d:P men du har right flow ändå:P haha rätt cool låt fan:P haha. kidoo har utväcklats facktist :D:P haha men texten är inte så bra men men!:

haha detta va facktst nått gulligt :D på ett jävla soft beat :D haha peyz (K)
-=wWw.BadabooM-StudioS.se=-
---------------------------
-=Am ?kizOT?e?iC=-

2007-04-08 13:25
Tackar Vikke..;) aaaah ska ju börja lite sådäär nu me rigge sååå det kommer bli bra och mera bra..;)Mera kritik
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 13:27
Tackar Hajjen...Aaah jag vet att jag utvecklats...Alla här har sagt det o sååååå:)Menmen Kul Att ni gillar..Peyz
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 13:47
Platinum: Var riktigt nice me flow o allt ! Som Hajjen sa så lät du fan lite som Fronda :P Nice annars =) 

Kidoo: håller med dom flesta här med att detta är din bästa men din text inte för fräsch :P

Peace // Nenne
Fo Sho^^ Du vet vem jag är ;)

2007-04-08 15:35
Okeeey Nenne!!!:)
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 15:39
hahahha Okey Zin Kim...(F) HAHAH Sheet du får hata mej men du har roliga komentarer...HAH
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 15:39
MERA NERLADDNINGAR OCH KOMENTARER/KRITIK!!!
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 16:43
vadfå låter som fronda ri´gge la det fett soooft å höra sånt från dig :P kidoo flowet funkar men texten e inte bra den e noll statsa mer text:D dina rimlåter värre än dogge hahahaha puss

2007-04-08 17:47
Haha Okeey Alla..;)Söööftish att ni gillar...(F)Peyz allt gött föölk..;)
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 19:22
gött det blir bra detta :D :P

Platinum : Den var good shiit :D
Kidoo : Var den bästa låt du gjort
|| Www.Dalish.Se | Www.Myspace.Com/Dalish655 ||
Studio 013

2007-04-08 20:47
Neeh men jag kollar komentarerna och kritik...vem ska annarz svara!!:P
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 20:49
Asså Platinum va ju bra.. fast ja störde mig lite på rösten ibland.. tyckte inte om hur du använde den på reffen t.ex.. annars soft å flowet sitter som det ska =)
Inget större fan av kidoo men de va väl hans bästa hitills.

/ Rod
http://soundcloud.com/rod_g

2007-04-08 20:54
Tackar Tackar...Roligt att folk TYCKER att det är min bästa låååååt!!!Mera kritik och komentarer!!!

PussOKram!!<3
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 21:04
Tack allihop som tar sig tid att checka! :)

2007-04-08 21:12
Yes. Första killen gick det bra för. Han inledde med två schyssta rader med bra flow och rim. Röstlägeändringen senare in i versen borde du däremot hoppat över.

Reffen kändes rätt "njäeeee.."

Helt ok flow på andra killen. Fixa rimmen bara! Väldigt förutsägbara.
Nakna träd kastar fåglar åt helvete

2007-04-08 21:53

Tack<3 Ni som har tagit tid och komenterat!!

MvH: Kidoo

[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-08 22:40
Kommer nog ny låt med mig & kidoo imorn eller nått kanske:P
Blev nöjd med min del & reffen när vi kickade o allt...men nu dagen efter så låter jag helt wack asså :S
Men men jag ville testa lägga det lite annorlunda & nu vet jag att det inte är nice så nu testar jag nått nytt :)
Jag får lära av mina misstag haha^^

Men det är riktigt kul att se att folk diggar kidoos del :D och inte bara barnslar sig & smutskastar hans rap:) :)

Peace..! & håll utkik efter nya släpp....!

2007-04-08 23:31
skit skön reff ! o det bästa från kidoo najs !
keep it up booys
Whoa.nu jag e hiphop gud !

2007-04-09 10:50
RIGGE!!! Jag håller med dej...gillar faktiskt att du gillar min del..=) man tkr det är roligare när folk gillar...

Jontey...tackar tackar Kul att du gillar låten=)
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-09 20:59
platinum jag diggar din stil faktist! somfään..

kidoo naa men de går väl framåt kan man säga..
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls

2007-04-10 12:20

Tokish P19
Tackar tackar:) kul att höra! :D

2007-04-23 19:49
haha!
va?! va e detta?! kidoo och rigge på en låt?? rigge, var det inte du som aldrig, bokstavligen ALDRIG skulle kicka på en låt med kidoo???? men visst kritik är vi väll alla värda...:)

Platinum:

hm nja asså rigge, hackigt flow, väldigt tråkigt och du saknade mycket inlevelse i låten samt den där sångdelen du gör också sög som...FAN! samt du gör en sak i versen då du liksom skippar att rimma och istället förlänger du ordet ''tycker''...varför då???

reff:
HAHA detta var nog det värsta!!:P
du kan inte sjunga rigge, INTE SJUNGA, det visste du väll innan??
och du hörde väll fan hur det lät när du sjöng också??

kidoo:

hm asså kidoo, du har blivit bätte, säger inte att det var bra för det är långa vägar kvar innan du lär höra mig säga det..väldigt långt kvar..men visst, bättre kan jag faktist gå med på...

peace & love
no drugs make my life beutiful

2007-04-23 23:31
sHEEET JONAS...bry dej fan inte vem jag kickar me.eller vem rigge kickar med...men tack för kritiken..:S
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)
Producent

2007-04-24 06:54
Ny länk!

2007-04-24 19:31
Helt ärligt gott folk!
Jag kan hålla med om att det låter som ett försök till sång, och kan förstå varför ni trodde att jag "försökte" sjunga.
Men faktiskt så försökte jag inte sjunga, vill testa att rappa i annat röstläge eller hur man ska säga, och samtidigt dra ut på orden.Ville testa hur det kunde bli med nån bra mixning på det hela & massa olika backup adds, tänkte att det kunde låta najs.
Nu har jag som Danyh sa "testat nått nytt" och jag vet att det inte lät najs, så då vet jag det tills nästa gång.

Jag vill exprimentera, och jag kommer absolut inte sluta att exprimentera med min rap, i hopp om att hitta en lite egen stil, som samtidigt låter fett.
Jag menar alla vill väl ha nått slags kännetecken, ett sätt att rappa på som gör att folket kommer ihåg det dom hört, och kan relatera stilen till rapparn...
Som t.e.x "Fronda" han är väldigt hatad p.g.a sin fruktansvärt egna stil, men samtidigt älskad av många.
Jag personligen ser upp till Fronda för hur han har utvecklat något så eget genom alla åren & absolut inte tagit åt sig åt all jävla skit han har fått, han har trots allt fortsatt göra sin grej & slått igenom med det!

Och det där med sången/rappen i annat tonläge, jag påstår nu inte att det är min helt egna grej, jag testade nått nytt för att se vad jag kan göra bra helt enkelt!
Och folk får gärna hata på mina grejer, folk som gillar: det är skitkul att höra!:) Folk som hatar: Ingen tvingar er att lyssna?
För jag har då iallafall skitkul när jag gör musik, jag älskar det! och det är väl ändå huvudsaken?
Så jag kommer aldrig lyssna så fort någon säger något i stil med "du suger sluta rappa".
Jag är ingen skitgrym rappare, men med träning & fortsatt intresse så kan man komma längre & blir bättre & bättre.

Och japp! Jag har säkert sagt massa idiotiska saker, som att jag t.e.x inte kommer rappa med kidoo.
Så jävla dumt! jag menar jag ångrar att jag sagt sådant.
Kidoo är en störtskön snubbe, som är jävligt kul att spela in med.
Jag älskar verkligen att sitta & skriva med kidoo, jag får ider & text flyt som fan!
Så det är lika bra ni vänjer er vid tanken på Platinum & Kidoo på låtar, för tro mig! det kommer fler.
Så jag ångrar att jag har varit så omogen & hatat på allt & alla, allt blir så mycket roligare om man bara ger alla en chans & ser det posetiva.Tråkit att bara hata på allt!

Aja nu har jag sagt mitt, så nu har t.o.m länken dött så då kan tråden lika gärna dö ut också.
Jag vill inte starta någon debatt i tråden. Jonas sa sitt, vilket jag verkligen inte klandrar honom för, alla har rätt till en åsikt & jag la upp låten för att folk skulle dela med sig av sin åsikt.
Och är det så han tycker så ska han ju säga det och inte ljuga eller hur?
Och nu har jag sagt mitt, det är vad jag känner & tycker så ingen behöver ifrågasätta mig på något sätt!

Har ni något ni vill skirva så skriv för tusen!:)
Men tjafsa inte med varandra i tråden eller så.

Im out!
Peace and much love......!

2007-04-24 21:41
Wöörd på dig rigge! :D
-=wWw.BadabooM-StudioS.se=-
---------------------------
-=Am ?kizOT?e?iC=-

2007-04-25 00:23
Wööörd på rigge...håller med rigge som faaan...dom som hatar min musik..tx grööön..jag har inte bätt dej lyssna eller ladda ner dom..sen finns det andra hatare...men det jag vill säga är att dom som gillar min musik kommer få höra mycket mera , för jag kommer inte sluta för att nån säjger " Kidoo du suger lägg av för fan "

Och sen ni som säger typ kidoo det kommer en diss till dej snart för att du suger ...
själv klart får ni dissa mej det är lungt men asså det är omoget som fan...okej jag har oxxå vart som som dissade personen men nu när jag hör börjat rappa med rigge och såå såå blir det helt annorlunda...tx han kanske hjälper mej med grejjer om jag har problem med nått!!! samma jag hjälper han med...klart vii är fan polare som fan...skiit kul och bara det rigge faktiskt...

men nu till alla dissar till mej!!!

Asså det enda ni säjjer är att jag lespar(Okej jag kanske  gör det men vadåååda ta mej för den personen jag är)
sen att jag har ett litet underbätt (kan jag hjälpa det...)

Okej men ni får tycka vad ni vill jag är den personen jag är ( ser ut som jag gör , pratar som jag gör mm...

Men Göttfolk...jag slutar alrig med rappen som är så underbart...

Peace

/Kidoo
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-25 01:01

Jag måste medge att rigge du la de jävligt bra,lyrik likaså! reffen va kanske inte bäst menmen!Anser dock att du borde har lagt hela låten själv, känns lite som att kidoo drar ner dej lite men det är min åsikt! håll uppe detta det va bra!

// Rääk

2007-04-25 01:29

Rääk:
Okej hehe, aja men kul att du diggade min del iaf:)

2007-04-25 07:31
woord på kidoo!
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2007-04-25 10:48
Tackar ni som gillar låten , det kommer komma mera kan jag medge!!!

Drezaz P17

Lilla Rääk , kul att du gillade rigges vers iaf...
Men skulle varit kul om gilla min med...
Jag tycker personligen att det va den bästa jag gjort...

Ajja snart kommer fler låtar alla Lovers/Hatare...

Peace

/Kidoo
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-25 14:54
Kidoo, man kan ju inte tvinga sig själv och gilla någons musik el tycker du d? visst ja kan väl erkänna att det e bästa med dej jag har hört,har ju inte följt dej från början till nu men men !
Producent

2007-04-25 15:43
Bästa jag har hört från kidoo, men han är sämst ändå.
Lil_H..

2007-04-25 23:57
wöörd på dany !!!

Drezaz
jag sa inte heller att man är tvungen och gilla mina låtar ,
men efter som alla tkr att jag har utvecklas så borde ni ger mej mer konstruktiv kritik inte bara säjja du är sämst typ...

peace , / kidoo
[email protected]
Collab? Hojjta man.. ;)

2007-04-26 00:29
länkh ?

2008-05-09 19:03
ny länk tack :)