Crewbattle 2007 - Kvalet.
P.g.a. olyckliga omständigheter fick jag alltså ta över kvalomgången. Jag hoppas att jag kommer sköta det bättre ;)För kvalet gäller : . En låt med ett crew på 3-8 rappare. . I låten måste "Crewbattle 2007" nämnas. . Tillåtna språk är engelska och svenska. . Skicka länk till låten till mig senast 19:00 15/3. Deadlinen är absolut.I kvarten, semin och finalen gäller följande : . Samma crew som lämnade in de uttagna kval-låtarna (d.v.s. inget byte av medlemmar. om avhopp sker så kanske det går att lösa) . Miss av deadline = walkover = förlust. . Endast engelska eller svenska. . Eftersom det är ett battle måste motståndarna nämnas (antingen rapparnas eller crewets namn) Domare : . Icetail . Spitbull . Galanzy (från block 44 )Priser till vinnarna av hela tävlingen : . Beats från IceTail . Beats och gratis promotion från Spitbull Övrigt : . Den som behöver någonstans att lägga upp låten kan lägga den på http://www.speedyshare.com/ . Det här ska skötas snyggare än schlagerfestivalen, så dela inte ut låten till någon annan innan kvalet är avgjort ;) . Om det är någonting jag glömt så kommer jag uppdatera med det i det här inlägget (med datum och kanske även tidpunkt för uppdateringen). . Ni vet vad som gäller - vinn! 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Redaktionschef
2007-03-07 16:57
Må bästa crew vinna! Kör hårt!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
är det bara 8lag som ´kommer kunna vara med? med andra ord..
detta ska blir väldigt najs att följa!
Betongbarnet - I kvalet kommer "alla" kunna vara med, men efter det så blir det 8, 4, 2 :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Chill,
Peace out, get laid !<br><br>
fettfett när får man reda på vilka som ska skickat in bidrag ?
Inte för att jag skall vara med, men hur vet "dommarna" att inget crews skickar in en låt som någon annan har gjort?
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Producent
2007-03-07 18:44
Lime jag misstänker att man lär höra vilka det är som rappar.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Gött!
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec
Bra gjort, lite stabilt arrangemang var det som behövdes. Hoppas några duktiga rappare passar på att ställa upp nu med.
Producent
2007-03-07 21:25
Det kommer bli nice som fan!
bara 8? vart ballare om d va 16 så d blev en rond mer.. ajja... men d verkar schysst uppstyrt detta :) just spelat in vårat.. väntar nu bara på att Dj Nollie ska lägga cutz sen skickas vårat in
http://www.myspace.com/akinonline
blir nog inte Qué Pasa iår.. Vi har så jävla mycket att stå i, men vi ska försöka hinna med!
soundcloud.com/brormusk/sets
Lime - Om de har lyckats få nån att ghosta en låt åt dem så får det väl vara så, med tanke på att alla bidragen till kvalet ska innehålla en specifik ordkombination. I kvarten, semin och finalen så kommer de ju i så fall även vara tvugna att hitta låtar som refererar till just motståndarna (plus att låtarna inte redan ska vara "kända" av folk här för att det inte ska upptäckas). Känns som att det är nog tillräckligt avancerat för att folk ska ge upp och spela in eget material ;) 10-4, over...
Apropå det så uppdaterade jag med "Eftersom det är ett battle måste motståndarna nämnas (antingen rapparnas eller crewets namn)" i första inlägget nu. 10-4, over...
men för att snacka klarspråk. det är bara 8lag som kommer vara officiella? bara deras låtar som man kommer kunna ladda ner?
Producent
2007-03-08 08:05
Betongbarnet om det är som det brukar så ska man kunna ladda ner ALLA bidragen. Kvalbidragen... d.v.s. De som inte kom med och de som blev kvalificerade och sedan alla ronder.
Betongbarnet - Om du lovar att vara snäll så lovar jag att när kvalet är över lägga upp en sida med alla låtarna i den här tråden ;) 10-4, over...
so fucking sweet
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
Producent
2007-03-08 17:26
Mabande ... Jag kan vara snäll åt honom!
hoppas man kan tanka hem alla bidrag så man kan lyssna på dom som inte går vidare också :D
hoppas folk tar detta seriöst istället för att gnälla, Propps till Mabande!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
någon som kan tänka sig vara snäll och köra med mig? :P
bröööööl! hojta gärna till om det är folk som skickat in nått! så man vet om det är värt att skicka in själv! hahahah
Ska sanningen fram, Så är sanningen falsk!
toppen - Hitills är det ingen som har skickat in, men jag vet att det finns folk som har spelat in i alla fall. 10-4, over...
Asså jag tror att det kommer bli en seriös tävling! bara det att folk inte berättat ännu att dom är med..., Många som väntar till sista dagen och sedan så skickar dom in.., man vill ju göra så bra som möjligt ifrån sig.., och när det är 8 som bara går vidare så är jag rätt säker på att det är svårt att gå vidare och bara dom är duktigast som går vidare som = Tävling på hög nivå
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
Är det nått tröstpris? =) Då kan jag då vinna nått iaf!
Mikey88 - Tröstpriset får nog bli att hamna i deltagarlistan :P 10-4, over...
word på akin.. borde ta in 16 lag sså tävlingen blir längre osv:)
kanske bättre med 8 lag som håller klass än 16 lag som suger apa?
Jag är jointen
Producent
2007-03-10 15:30
Det kommer bli fett i vilket fall! Hur många lag som det än blir i rond 1. Men 8 lag är det rätta enligt mig själv. Blir liksom jämnare kvalité på bidragen då :)
OSTbre P17 självklart blir det sämre lag som kommer med om de tar in 16, men i slutändan blir det ju ändå samma... ajja :) vårat kval e färdigt, skickar det till dig nu Mabande...
Har fått in ett par låtar nu, dock så verkar en del ha missat "dela inte ut låten till någon annan innan kvalet är avgjort". En låt var nerladdad av ett tiotal pers innan jag fick den : / Men men... 10-4, over...
diska! hehe
najs värre!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Mabande. i våran crew ere 6 pers så alla skulle jue höra den innan den skickdes in så om du syftar på oss har ingen som inte e med på låten hört den än ;) PeeyzOuut
Skillnaden Mellan Mig Och Dig Är Att Jag Är "JAG" ViceVersa
oo va spännande.. hoppas jag vinner
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Hur många har anmält sig hittils?
Om vi vill, blir du aldrig tajtare
Men de att andra har fått hört den , i våran har man liksom skickar runt till varandra genom speedyshare , så vi har inte gett ut våran än så :) Peeyz !
soundcloud.com/jerrones
tkr detta värkar ganska dött
Tre dagar kvar. 10-4, over...
kvalet ser ut o bli tufft 8-)
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
kan du inte skriva vilka lag som har anmält sig än? vore roligt att se ;D
Hej hej hej hemskt mycket hej