Moderator
2007-02-26 19:53
Rousu - Fanns det nångång (J-A Prod)
Tjaba. Jag och Rousu fixa ihop en liten låt. Jag står för beatet och rousu för rappen. Ge lite kommentarer. Rapp: Rousu Mixning: Rousu & J-A Beat: J-A Text: Rousu Rousu - Fanns det nångång (J-A Prod).mp3 Peace // J-A & Rousu
myspace.com/jiahprod
Moderator
2007-02-26 19:54
Aiight :) brushan :) det här var najjs .. du har lite mer inlevelse nu . du lär dej snabbt och du blir bara bättre & bättre . tycker den här låten är riktigt sooft . Fortsätt såhär !Beatet : diggar J-A : s beat . ahr själv kickat på många , tycker detta beatet är riktigt skönt :) Mixxningen : låter bra i mina öron :):)Päääys ! :)
H-O-R-A
Moderator
2007-02-26 21:43
Heh tackar :) Kul att ni diggar. UPP
myspace.com/jiahprod
damn detta va riktigt nice grabbar! diggade hela låten o reffen e tung! beatet e ruggigt skönt ! Peace!
http://www.herrbitter.blogg.se/
tackar så mycket , värmer:D!
ROUSU
okej.. har lyssat nu ska komma me en helt ärlig kommentar oxå...rappen, asså den funkar helt okej, men du har gjort bättre saker enligt mig, du flowmissar på några ställen ibland men inget grövre så de e lugnt.. du har ett bra delivery det gillar jag som fan i denna och röstläget till det fulländar det så deliveryt va bra! ncie där! men som sagt flowet o sånt sitter okej men e 100 % säker på att du kan bättre! :) men fortsätt köra!texten, texten är ju bra i sin mening då du säger de du vill få ut dej och det är nice, du säger bra saker, du har ett budskap och röd tråd igenom texten vilket är det som är viktigast! så bra där! men rim och rimscheman o sånt kan du givitvis jobba på mer, rimmen funkar ju helt okej de är ju fortfarande känslorna man ska få ut först o främst, men givetvis skulle texten va bättre med en del fina rim och ett speciellt rimchema liksom.. åtmindstonde rimmen liksom men de e sånt man kan arbeta på.. annars tycker jag texten är bra och du säger bra saker..mixning, njaa här tkr jag att du/ni har mycket mer att jobba på.. main accapellan låter lite för grötig och den är dessutom lite låg så är lite småsvårt att höra det du säger ibland.. vet att du/ni inte är så vana på mixa men här kan ni i alla falla jobba på mycket.. bortser man från det låter det helt okej, lite för mycket echos kanske man skulle kunna haft färre sånna och haft andra saker som livlar upp låten som till exempel stick i beatet, breaks, andra effekter osv osv.. men mixningen är svår men bara jobba och leka mycket i programet så kommer det med tiden, för det lät inte jättedåligt utan mera helt okej liksom så de klarar du/ni :)beatet, inte så mycket att säga här, diggar det! slingan är fin och trummorna funkar helt aiit dom med, dom är sköna, trummkompet känns lite smått lika hela vägen igenom man skulle ju kunna skifta det i nån liten period men annars tycker jag det är bra här och det är skönt och lyssna på och gör faktiskt en del av låten vilket bra beats ska göra :) så det är nice!helhet: ska fatta mig kort, helt okej låt! rappen sitter i sina stunder i andra stunder inte lika bra, men helt okej! texten som sagt är bra men man skulle kunna utveckla lite till :) och mixningen som sagt finns en hel del att jobba på men det kommer, beatet är nog ett av dina bättre j-a, jag diggar det iaf! sammanfattat blir det helt okej låt för mig :) oj detta vart inte så kort ändå haha :DFred & Kärlek! /D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
då ska vi se !! för att inleda härde jag att de tatt slut me dig och bruden tråkigt nog sorry foe that yo ! med en mamma och pappa i upplösningstillstånd för at tjag dunkar musik hela nätterna har jag bara hört den i ytterst låg ljudnivå... men... Texten: Är en sanning och ska därför enligt mig och mitt öra beskrivas enkelt, i detta läge skite rjag i dina rim skills för du förkjlarar nått som kommer från en botten av dig själv många kan och komemr säga ja texten är enkel jobbe mer med den men enligt mig en kanon text ....den är djup förklarar va som hänt och va du känner nu ! as bra Rappen: de är väl här de sviktar lite trots de låga ljudet hör jag ändå vissa flowmissar och ett antal gånger en viss ansträngd röst (brist på luft?) eller för att du kanske velat utrycka en ångest men kanske enligt mig bara kommit halvägs me ditt dilivery i den delen .... flow är annars förutom dina små missar skönt du har en sanslöst behaglig röst för örat älskar den verkligen ... lite brainstorming som vi hade hos durre sist en diskution om ditt sätta att lägga shittenhade nog inte varit helt fel på plats men ändå ett helt okejj resultat ... Mixningen: rösten lever inte låter dock lite instängd våga höjja accan och beatet ... våga testa nya prylar att dra och grejja med ... den är inte jätte bra ... phonen i slutet är bra den hamnar där dne ska men lite skarp dock .... början så hör man din röst dovt visst de är snyggt men känns fel på nått sätt ... jobba mer på detta me en bra mixning kan man både repparera fel och tillfredställa våra öron på ett ännu bättre sätt .... Beat : J-A du ahr en kanon slinga de gör ont i mina öron att du inte tatt hand om den på ett bättre sätt visst trummorna är i takt och allt men va händer kompet e dött beatet ger inte enligt mig den backup på rappen som ett beat borde göra .. har hört riktigt bra saker från dig men bli lite besviken av detta ... jobba mer mannen för du ahr de som krävs där !!.. som en helhet är låten bra men dock bara ett OK på denna för de finns lite kvar att jobba med att diskutera och ett par om reccningar här och där hade inte suttit fel alls ... men men .. de är en djup låt meningen och utförandet är ändå helt ok ... och punkt slut Peace over and out from U-town ! hoppas vi får se dig här nere mer i somamr ändå Rousu!!
"Vill ha en nice jävla lya utrustad med de nya" // Petter ft feven - Vill Ha
du lägger det nice rouso, diggaz ;D pce
tack så mycket alla! Tack fett mycket till DURLIND och GIGGEN ! ni hjälper mig fett långt på vägen ! värmer! och tack J-A för beatet !
ROUSU
Moderator
2007-02-26 23:24
Tackar Durlind och Giggen för kritik på beatet. Men de jag inte riktigt förtår är att ni vill ha lite mer variation på trummorn, vad mer ska jag göra då? Förstår inte riktigt vad mer man kan göra.
myspace.com/jiahprod
J-A det jag känner höggre trummor ett på drag av olika effekter runt kanske nån ovntat övergång nått fräkt mellanspel ... vad som helst nått nytt kom i trummorna känn efter när du sitter där utamana dig själv mannen !!!
Moderator
2007-02-26 23:29
Ah okej får testa lite såna grejjer ;P Tack :)
myspace.com/jiahprod
j-a... trummorna kan tex byta komp (dock hålla takt) för en två rader eller så, eller att man kanske släpper hi-haten helt för någon rad eller kicken eller va som helst liksom man kan göra mycket för att livliga till ett beat på ett ganska enkelt men ändå skötn sätt liksom :) små ändringar som sånna hörs inte alltid men got damn va de e skönare på sånna ställen när man hör och när man itne riktigt hör.. när man hör så hör man att de e nått nytt och e de nya bra så blir man ju liksom bara extremt glad liksom för att de inte låter likadant och de blir som en brygga elr vafan de heter i musik liksom ;D sen om man inte hör de riktigt så finns ändå nån slaggs känsla av att de inte e lika och att de inte e lika hela vägen ut kan ofta va skönt.. mer så jag menade i min åsikt och det är ju bara va jag tycker, jag e varken bra producent eller beatexpert men jag rappar och vet vad jag tycker e skönt o höra liksom så va bara så jag mena att man kunde göra :) hoppas detta hjälpte dej fatta va jag menar sen om du testar de eller inte e helt upp till dej, men i tex detta beat som var skönt fattades de ändå någon litet och kanske, ja jag säger kanske va de något sånt som jag mena? you never know untill you find out liksom ;) fred ut! /D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2007-02-26 23:37
Durlind: Okej jag förstår men de är ganska mkt såna grejjer Först går 4 bars bara vanligt komp sen har jag på nästa 4 så börjar första baren utan kick o snare. Sen på nästa 4 går bara kick o snare 2 bars. Sen på sista 4 barsen så slutar de med att hi-haten bara går . Och om jag gör mer så känns de som de nästan blir för mkt men jag vet inte, jag får helt enkelt variera ännu mer ;P Men tack för att ni säger som ni tycker :) pZ
myspace.com/jiahprod
En av dem bästa du gjort tycker jag ..! Och så kom den lite längre låten av dig som jag efterlös förut =) Jori flaggstång alltid grym ;)
SignatuR^
jo jag hörde att du gjort lite sånt och det är bra det jag dock menar är en del som giggen sa att man kanske ska ha nått mellanspel eller nått sånt till en övergång och sånt dära liksom :)sen som sagt massa sånna saker som du är inne på nu i denna går o förtydliga med fler saker liksom men som sagt jag sa att jag digga beatet som helhet men vet att de kan bli ännu bättre för det har du inom dej ;) :)
alltid undrat om durlind har träningsvärk efter sina inlägg, kanske styrkt upp mittenfingert med en liten ronke pick :$
bra kört rousu ! skönt beat J-A! det diggas keep it up
"Jag Gräppar Pistolen Laddar Den å Sicktar!"
Moderator
2007-02-27 00:40
Tackar :)
myspace.com/jiahprod
den här e nog fan bland det bästa jag hört av dej asså, jag diggar din röst som fan ska du veta, mixningen va fett nice upp för denna och godnatt whoa
Bra gjort bruushan! .. I feel u man :/ .. keep it up! grymt beat också, pz
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec
robban du ronkar ju mest ;)
Rousu, inte hört så mkt med dig, men tkr detta va bra foe real, texten va mkt fin. keep it up!
Moderator
2007-02-27 11:18
Yeah UPP
myspace.com/jiahprod
inget jag digga så där, Men Johannes du blir bättre å bättre :) kul att höra dig utvecklas så här :) Kärek och respekt <3
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se
Tack så mkt de värmer :) UPP
ROUSU
sköööööööön låt gr upp
tackar :) lite komenterarer nu då ;D UPP
ROUSU
bra låt rousu håller med många du utvecklas skit bra :D låter riktigt najjs men som durlind sa så va de inte 100% jag vet att du kan mkt bättre även fast det här va en av de bästa du lagt om inte den bästa! men om du fortsätter så här så ska de bli riktigt kul o lyssna på dej i framtiden!! Du har fortfarande massor o träna på, även fast jag börjar digga dej ordentligt! mixningen tkr jag oxå e bra, texten jag e ju själv inte så bra på o skriva texter men jag tkr den här va jävligt bra asså! nej har inte så mkt mer att säga kör hårt bara!! beatet tkr jag J-A gör grymt! ett otroligt skönt beat !!! hade gött grabbar!!!! peace!
Romazze
ja tkr den här låten var ganska bra:) synd de där me bruden:(
Synd att de tog slut :( Låten var jättefin, du utvecklas...
tack juhlin och lisa :) värmer faktiskt! ja det va faktiskt jätte tråkigt !
ROUSU
shoooooo ! soft låt ! du utvecklas ! synd de där me syrran asså.. men vi håller kontakten ändå ! keep it up bro ! pusss
tack daloz! :) Ja det måste vi fan göra ! jag kommer upp och hälsar på er sen :)! Pussss
ROUSU
Upp fan ! bjud på komentarer
ROUSU
riktigt skön låt rousu, men som dom andra säger, synd där på emma :) J-A riktigt skönt beat, en snygg slinga med en bra trumkomp.. bra gjort grabbar :)
www.Laneby.com Spit It Out Crew!