I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Laneby - Vi två föralltid [Giggen prod NY!]

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-02-23 22:59

Laneby - Vi två föralltid [Giggen prod NY!]

Ny solo låt med mig som är producerad utav giggen som står för mixning, propps till dig kompis! Love is in the air, och det är temat i låten, mycket sånna låtar som kommit från mig, men ibland behövs det.

Hata eller älska, sprid eller kasta. Här är iaf låten!

Klicka här för att ladda ner låten :)

Klicka här för att ladda ner låten :)

Ta även en titt in på min hemsida

www.Laneby.com

www.Laneby.com
Spit It Out Crew!

2007-02-24 00:04
jaa personligen efter att ha lagt lite mixning på detta så gillade jag låten du kommer bara me roch mer rätt för varje ny låt du gör... sen fick jag ju lilla äran att producera låten vilket jagtyckte va riktigt skojj men tänker dock inte kommentera detta utan låta resten utav whoa få stå för detta ....

text är i allmänhet bra men som Trofast säger dock lite enkel i vissa meningar och sånnt flowet är okejj enligt mig och de är där jag ser din utvekling tycker att visst textmässigt kommer me tiden men flowet ska vara bra och de börjar urarta sig till nått eget nått bra och nått skönt jobba vidare !!

annars kanon arbete vi ses nån dag polarn ;)
"Vill ha en nice jävla lya utrustad med de nya"
// Petter ft feven - Vill Ha

2007-02-24 01:47

Jao helt ok låt asså, men jag tycker att det hoppar för mycke från höger ohh vänster i reffen, men annars helt ok:) Fortsätt du blir bättre ohh bättre mannen:D

pZ

|| Spit It Out ||

2007-02-24 02:54
Riktigt niiice låt laneby :)!!
riktigt skön röst och rader asså!
du utvecklas !!

keep on :)
ROUSU

2007-02-24 09:19

hääärlig Låt !
Finns inget fel i denna låt.
digga :)

Peeeeyss

<3 S.ärlemar -

2007-02-24 09:49
börjar bli bättre, keep it up :)

2007-02-24 12:09
Tack för låten älskling :)
Jag gillade den jätte mycket :) <3

2007-02-24 12:47
HELVETE LANEBY! ja lyssnar nu på låten hörde på dom 10 första sekunderna o bara tänkte fan va bra du blivit! jevla bra låt! nice text till din flickvän!..denna gillas mycket! keep up the good works mate.

/ A
En bangar inget för 0501 serverad med en silversked!

2007-02-24 13:50
beatet va fint . röstläget passar bra till beatet, du flowar på bra . texten va helt okej ! . fet

2007-02-24 14:28
grabbar va e kritiken mot min production ??

2007-02-24 16:48
Damn , det här är riktigt bra mayn ! :)
Din rapp är riktigt bra , du flyter fint - en riktigt bra text . Du skriver på ett riktigt bra sätt :) . Hoppas din flickvän tyckte om låten ! :)
GIGGEN - Ditt beat är riktigt riktigt riktigt bra !
Bakom varje bra låt finns ett bra beat
Det här är en bra låt , det är ett bra beat.

Keep it upp bois !

Pz !
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration

2007-02-24 17:15

Skit mycket tack verkligen! men såhär är det, giggen har inte gjort beatet, det är kaggen, glömde nämna han i min första post, men tack så mycket alla, värmer fett mycket!

www.Laneby.com
Spit It Out Crew!

2007-02-24 17:21
Mkt skön !!:) .. skön röst som fan tkr ja !!!!!!!!!!!!!!!!! peace
SunShine Reggae!.

2007-02-24 19:10
Blev faktiskt impad...känns genomarbetad! Mycket bra flow, skön röst...kanske lite för simpel lyrik men det är en smaksak. Fortsätt såhär G, peace
Anfall är bästa försvar

2007-02-24 20:52
ah fifan den va nice som fan bästa du gjort tycker jag, men håller med Doffe om att reffen e lite flamsig

2007-02-24 23:30
de låter najs, men som sagt det hoppar lite här å där, och reffen låter direkt tagen ur zycore och nichos tapper soldat?

men bästa ja hört med dig iaf =)

2007-02-25 12:26
detta va fint laneby, texten va fin, du flöt på bra, hoppas din flicka blir glad

have a nice day,

2007-02-25 15:04
shuuu lane, utveckling hör jag =) bra som fan, beatet var najs ! keep it up bro. piiz

2007-02-25 15:40
såhär e de för fortsatta lyssnare

Rapp/lyric gjordes av ma man Laneby.

Beatet hämtades av skånes favorit Kaggen

och mixning står jag (Giggen) för ... där har ni upplägget !
Moderator

2007-02-25 20:25
Blev riktigt positivt överaskad av den här låten faktiskt.
De låter riktigt bra tycker jag.

peace
myspace.com/jiahprod

2007-02-25 20:31
Nice nice mayn
bättre än sist jag hörde dig :D
puss söt
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2007-02-25 22:26
tack som fan!
www.Laneby.com
Spit It Out Crew!

2007-02-25 23:44
ja först o främst vill jag säga att nej fan gillar inte kärleks teman, men som någon sagt så alla kör va de du vill och jag ahr inget emot denna låten tycker den e riktigt fin..

flow, ditt flow o flyt i denna låten är tveklöst de bästa du laggt NÅGONSIN.. de flyter ihop på nått sätt och i denna har du även ett nice röstläge och det gör det mer behagligt att lyssna och deliveryn funkar helt okej den me, de e ju inte någon "hej ta mig tillbaks" låt så tkr deliveryn funkar helt klart :) så i denna del har du gjort det riktigt bra, bästa du gjort som sagt!

text, ja den funkar ju helt okej, du säger bra och fina saker.. det finns en röd tråd igenom hela texten och budskapet når du ju ut med, och denna del tycker jag e viktigast av lyrik delen.. men visst däremot en del knachiga rim och rimschema o sånt är ju sånna saker som gör texten ännu mer intressant men här tappar du lite tycker jag, det funakr helt klart och de e bra men finns ännu mer på att jobba här om man säger så.. eftersom detta är en seriös låt skulle du kunna jobbat mer med de, men nu får du de som en liten läxa av mig (A) haha :D ne men jobba på de mayn så kommer de bli skitnice! men som sagt, bra text, budskap och röd tråd!

mixning, om jag fattat de rätt nu så har giggen mixat och inte gjort beatet? men mixningen funkar bra iaf den flyter in i beatet bra och det låter ganska cleant.. däremot känns de som att din röst skulle kunan framställts lite mer, en sån sak är väldigt svår när man inte är van att mixa rösten man mixar men som sagt tycker giggen har framställt din röst bra och fått till mixningen bra men de skulle kunnat gå att få fram rösten ytterliggare en bit.. men som sagt en bra mixning dock hatar jag ingången till vers 2 tycker de låter knas =/ men de e de enda negativa jag har om mixningen annars gillar jag den!

beatet, ja visst beatet passar in till temat helt klart så det är ju nice, däremot har jag för mig att jag hört en del verisioner på sampeln o att den e ganska played out så de e ju lite minus, men man kan heller inte gå på ifall sampeln e played out hela tiden för då skulle de inte finnas samplar kvar att kicka på..

men annars tycker jag beatte är soft, det har en gung och schysst sound på.. trummorna passar in i beatet och det blir ett juvligt ljud i mina öron.. så beatet som helhet är ju helt klart nice även om jag har för mig att jag hört andra verisioner på det.. men nice som sagt!

reffen, jag vill kommentera reffen för sig då jag ser att vissa kommenterat den ganska negativt.. de e panat åt vissa håll och ja kände de oxå i början att de blev lite för mkt men när jag lyssnade mer vart de skönare efter några gånger.. och till er som klagar på panen nej jag tkr man inte ska klaga för det är kanske inte helt 100 % men det är ändå bra tycker jag och i och med det blev de i alla fall i mina öron ett litet nyskapande vilket jag gillar, för som jag sagt förut laneby och giggen efter som han mixa då.. att man ska inte va som alla andra, man ska va lite udda o speciell de sätter en prägel som folk minns :) det känslan fick jag av de hela i alla fall och det diggar ja! så som helhet gillar jag reffen mkt mkt! :) bra!

helhet: ska fatta mig kort här för känner att jag skrivit för mkt o vet inte om allt får plats här i ett inlägg ;D men iaf, helt klart den bästa du gjort, bästa flowet du haft, en av de bättre texter du haft, bästa mixen skulle jag tro me och ett fint beat.. för mig sammanställs de som nått bra och de e din bästa låt :) hah :D de va allt för mig :)

Fred & Kärlek!
/Din vän D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-25 23:46
btw utsäkta om de e en del stavfel :$ skrev ganska mkt o snabbt (A) haha :D

UPP!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-26 00:05
de va nice! men asså de är inte min stil riktigt så ja kan inte ge dej den kritiken du vill ha kanske, men iaf så flowar du rätt så nice å du har ju skön röst lixom så de är en skön låt för dom som diggar denna stilen:P
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap

2007-02-26 07:19
tack som fan durre för kritiken ska ta åt mig allt .. breaket i beatet är de lanebys egna förslag och jag tänkte de här  snubbens låt till hans tjej så varför ska han inte ha se som han vill liksom ... tycker breaket ger vers två sin karaktär lite men visst jag kan hålla me dig om att breaka ett sånnt beat som är känslosamt kan vara stora problem av den slutliga känslan !

2007-02-26 16:51
Doffe är som en fluga i mitt öra. ett litet surr som man smätter iväg.

2007-02-26 21:50
tack verkligen, durlinds thats ma man! Så ska en riktig komment se ut, både ris och ros! Tack som fan! Speciellt till Durlind!
www.Laneby.com
Spit It Out Crew!

2007-03-01 15:30
Skön låt som fan:D

Beat: 7/10
Mixning:8/10
rapp: 9/10

Sammanlagt: 8/10

keep it up!
Peace im out!

2007-03-16 15:19
Inte nöjd ännu, upp, hoppas några nya öron får höra :)
www.Laneby.com
Spit It Out Crew!

2007-10-04 19:46
NY LÄNK !
jag droppar bomber som hitler