DeKaN - Ta vara på din broder
DeKaN - Ta vara på din broder Shena.. Så efter en veckan resa till Polen för att kolla på förintelse stegen..och allting som hände så var jag tillbaka igen igår.. och idag blev jag klar med den text jag skulle recca så jag drog hem till Kenzo och recca me hjälp av hans lillebror Eros .. jag vill påpeka att man inte kan föreställa sig det jag rappar om, bara tänka sig..LADDA NER DÄR---->> DeKaN - Ta vara på din broder Tack till: Baso, för mixning Tack till: Christer Mattsson, Amar , Mario, Goran och alla andra för en rolig och lärorik resa..
Www.DeKaN.Studio.Nu
fett bra låt bror , texten dödade , beatet var också skönt , allt var bra , peace , tittar du på mig eeyy :D:D
Intro: Reff x2: Vi alla måste se till att de aldrig nånsin görs igen//
Många dog men vi hör ingen om vi glömmer dom orden//
Ingen förstod och snart kom den slutliga lösningen//
Vi lever bara en gång så ta vara på den broder//
Vers1: Kära dagbok, jag tänkte ge dig ett smakprov//
Det är som i sagor sånt som vi har gjort//
Från
Karlstad till
Skavsta sen över två länder//
Efter allt de som hände var vi framme vid hotellet//
Nu är jag utmattad efter en lång resa//
Visst är det ledsamt för det som man har fått veta//
jag ser inga hinder ute är det vinter//
Jag sitter och tänker hur fan kunde
Hitler //
Och minnen som brinner flyger till himmeln//
Familjer som skiljer sig åt och försvinner//
De slänger in barnen och gamla i gravar//
Medans de starka får stanna och slava//
Vi besökte barnhemmet som byggdes av
Korchak //
Mattsson berättade, sånt hör man inte ofta//
Sedan gick vi vägen där barnen en dag hamnade//
Där de gick på tåget och fördes ner till gaskammaren//
Reff x2.. vers2: Då kan man tänka vad barnen kunde göra//
Visste de vart de skulle? Att de snart skulle dödas//
Barnen gick långt men kunde de höras?//
Och efter alla de kunde några barn födas?//
De missade livet när de blev förförda//
Ute var det vår träden var gröna//
Det klart vi blev rörda deras liv är förstörda//
Nu har vi 4 dagar kvar och åker hem på lördag//
Sedan åkte vi till Belcek och där kunde man se//
Vad som hände innan döden och hur hungrig man blev//
Ni som inte vet ha svårt och förstå vad jag menar//
Att tusentals kroppar låg under massa stenar//
Var dom hot för Hitler eller svåra att hantera//
Folket bodde där idag bilarna parkeras//
Kunde världen inte klaras utan vapen och krig?//
När judarna levde sitt vanliga liv//
Outro:
Www.DeKaN.Studio.Nu
tackar alla.. amar tittar du på mig eeey??
Www.DeKaN.Studio.Nu
ny länk! fett bra text iaf!
:)
shit asså:O denn va fan kalas bra :D upp
www.myspace.com/tonyissla 2011 lika med NY SKIVA!!
Fin låt. jävligt bra text! Bra lagt som fan!
Du blir bättre och bättre :)
päys
1<br> 2<br> 3
allt bra super nais , fet text osv bästa du gjort :) peyyyyyyyyyyz !
Måste checka när ja kommer hem
Då var man signad då :D "Da sounds of the streets" - 3års kontrakt
glömde säga att den är sjukt bra , riktigt bra :)
nice text mayn! skön inlevelse!! och nice rapp! beatet är också jävligt skönt!! låten är jävligt bra!! du har blivit mycket, mycket bättre och det är jävligt roligt att höra mayn! :)
mycket fet låt dekan, Skönt flow sköna rader, jävligt bra Åkte direkt in i hjärtat!!!
fett nice , diggas
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tackar alla..Trofast : håller med om att låten är fin..men fattar inte vad du menar med tråkig..jag hade inte tråkigt att ja skev den..men visst det är tråkigt att själva händelsen har hänt.. men du har rätt alla tycker olika..jag är säker på att de som vet historien eller vart där förstår mig..tack för bra kritik mannen..
Www.DeKaN.Studio.Nu
Feting den hära gånngen dekan.. Proud of you! (L) saknat dig fett mycket. Riktigt skönt att få höra din röst igen :) kärlek&repekt / eran äkta broe Perhollander
javalr djur den va riktig feest!
Gillade detta dekan, bra känsla i rappen och bra text =) Helt klart bland det bästa du har gjort.
- OKAAAAJ
tack kenzo broshan.. det som är så skönt med dig är att jag vet att du kommenterar helt ärligt och det värmer som fan bror..tro mig fett skönt att vara tillbaka igen..
Www.DeKaN.Studio.Nu
Trofast eftersom du skrev Känns inte som det berör en.. Inte mig iaf så tänkte jag att du kanske inte visste något om det.. jag hatar dig inte:P..vrf skulle jag?
Www.DeKaN.Studio.Nu
Skönt beat, känslig & skarp text.. Jag har varit där jag med.. jag vet hur de var & hur det kändes att befinna sig där, det var obehagligt.. Bra jobbat diggedy dekan :)
Då var man signad då :D "Da sounds of the streets" - 3års kontrakt
Aldenfalk : då fattar du mannen..tack..
Www.DeKaN.Studio.Nu
najs låt! lite mesigt flow enligt mej! sorry jag tycker det iaf! hur du uttalar broder verkar konstigt låter som du lespar jag vete fan jag gillde reffen mest! andra reff var kung big up! om du ahde laggt ner mer tid på verserna hade den blivit bättre!
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
Sjukt bra låt! :D Nice flow osv, vet inte varför, men jag diggade inte reffen så mycket. Den var bra, men jag hade någonting emot den, men bry dig inte om det. :D Men i helhet var den grymt bra! :D Keep it up bro
If I loose my left nut, will my right nut still be my right nut?
flytet, rimmen och RÖSTEN var skitbra. vet inte, men jag tycker temat känns för stort och för opersonligt bara, men det är bra, muclet bra!
tackar alla
Www.DeKaN.Studio.Nu
fan komigen whoa
Www.DeKaN.Studio.Nu
fett skön man! riktigt bra skrivet! upp till denna! keep em comin!
"hur kan man ha en åsikt om man aldrig nånsin testat?"
dt här var fett bra gjort, diggar reffen som fan. shonnos upp !!
- - -
tackar grabbar
Www.DeKaN.Studio.Nu
de va en jävligt skön låt. De e lätt din bästa låt. Texten: var väldigt bra text man började verkligen tänka.. Flowet: Gillade ja också de va riktigt skönt.. Forsätt så..
DEKKKKKKKKKAAAAAAAAAAAAN DITT BÄSTA NÅNSIN :D Reffen vart jag fan förvånad över, den va SKIT TAJT mannen. Ditt flow inlevelse asså man hör,... det passar texten för det låter som om du har ångest /depretion på nått sätt förståru? Så jävla bra text och allt, den va fett tung :) BRA DJUUUR <3 =D BIG UP
www.myspace.com/dahermusik
tackar grabbar det värmer
Www.DeKaN.Studio.Nu
detta var fett ! bra tema på låten. bra flow.bra text peace
Ät inte mig, jag har familj & barn. Ät dom istället !
såå ma man dekan, slutligen tog jag mig tid hehe:) tyckte den var bra! kort sagt, får faktiskt ta o hålla med "trofast" lite med flowet, de blir lite mått enformigt, men de jämnades ut ganksa bra med en bra, intressant och djup text:) 7/10 :) peace broo
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
smått enformigt*
Flowet; Satt perfekt som pricket över i:et Text; Vädligt djupt och bra förmedlat Beat; Nja vart lite enformigt .. Men helheten i låten va enormt bra, tusen tals pussar dekan =) skönaste låten ja hört från dig iallfall :) keep keep keep keep it real
tackar grabbar..dNs det värmer.. Pussar sötnos..
Www.DeKaN.Studio.Nu
tack bror ja kommer snart till dig o fixar fny
Www.DeKaN.Studio.Nu
tack mannen fett kul att du digga
Www.DeKaN.Studio.Nu
mannen, denna låten gick rakt in i mitt hjärta, flowet var skitbra, och texten satt som den skulle, grymm låt asså, peeyz
Karlstad Finest
Fett skön låt dekan :D Peacceee
BÄSTA LÅTEN BROODDER SKA TA HAND OM DEEJ :D DEEEKAAN :D TITTA PÅ MEJ EEJJ :d HAHHA
tackar grabbar..windmill : måste vara nåt fel på dina högtalare..Lipinho : Mario broshan du har redan tagit hand om mig där..;D..peace broshan älskardiig..;D
Www.DeKaN.Studio.Nu
mannen du har bästa musikörat..2 öron hör bättre än 120..
Www.DeKaN.Studio.Nu
tack..jag ber er grabbar tjafsa inte..:)
Www.DeKaN.Studio.Nu
kul att du digga mannen
Www.DeKaN.Studio.Nu