I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Freddan - Världen ljuger

Vår Hiphop - Audio & Video

Sångare

2007-01-17 22:47

Freddan - Världen ljuger

Jao.. kände att jag behövde göra en låt.. så jag satt bara igång och pilla på ett beat.. börja skriva.. osv.. ehm.. aja skitsamma

Text: Jag
Mixning: Jag
Beat: Jag
Rap: Jag

kanske inte den bästa mixningen.. men den funkar.. konstruktiva kritiker..

Låten

Jag sitter här förbannad, med flera jävla skäl
ett av dom är, jag passar inte in i denna värld

hur fucked upp det nu än är, står jag ensam här
avvisad från världen för ingen väljer mina nu skäl

så varför bry sig när jag inte har sympati
har gråtit länge nog för att se deras liv

men det skiter dom i, dom fortsätter att gå
jag står längst bak, för ingen jävel förstår

men jag har fattat att som ensam står man stark
som ni förstår så väljer jag nog bort allt

mina känslor, mina tårar och hela mitt liv
kastar det i sjön som är fyllda av samma lik

världen är inte värd att leva längre
den är inte den samma utan mina sympatiska vänner

som ni förstår, så har jag mött döden förr
men det blir den sista gången som jag knackar min dörr

Hela världen ljuger för mig

livet är inte som jag trodde det var
livet är inte som dans på rosor för en dag

jag gav livet en chans, men allt var bara falskt
alla ljög för mig när dom sa att livet är allt

livet snurrar runt och man mår dåligt som fan
alla går bakom en och säger saker som inte är sann

dom säger "du är duktig", hur kan dom säga det
jag är ingenting och det är deras egna fel

men livet är ju ett spel, dom fuskar i det
dom gör vad som helst för att se folk ramla ner

men jag har tappat hoppet, om en ljusare tid
för alla fittor som ställt till det genom mytomani

jag ångrar vilt att jag ens fick reda på vad som var sant
alla jag känner och känt, alla känslor var falsk

jag fäller ridån, jag tackar för allt
ljuset slocknar nu, det som var släckt från första spalt

2007-01-17 22:54
Fett mayn, sköna rim osv, fett soft beat :D Lite lame reff men, det finns säkert en mening med det med, tyckte bara den var lite enformig, men det var ändå fett bra! :D peace
If I loose my left nut, will my right nut still be my right nut?

2007-01-17 23:18
fredd. skönt att du fick ut allt. jag har inget att säga förutom att jag gillade idén med reffen.. kanske kunde ha gjorts annorlunda men den är lite sådär stämningsfull iaf! och du har blivit säkrare på micken. det är kul. beatet låter lite dovt och trummorna är lite under jorden. men det är soft. hoppas du mår bättre.

krem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-17 23:47
nice tung låt mannen! 7,5/10
www.myspace.com/fresh4elements

2007-01-18 01:03
Helt okay dawg, hade gärna velat höra lite mer avancerade rimscheman men detta funkar! No doubt!
Yeah, you know..

2007-01-18 07:30
Diggar både din röst & texten.
Men det känns som att beatet aldrig riktigt "kommer igång", så därför sparas den inte.
Men plus till dig :)
Döm mig inte när du inte vet vem jag är!

2007-01-18 08:30
freddan lägger det tajt som alltid:) snyggt gjort:)
Jag bryr mej inte om ni tycker jag är dålig- Musiken är endå mitt liv och mitt allt!
Sångare

2007-01-18 08:37
Robm
Jamen.. reffen ska vara så.. skulle först sjunga.. men kändes som att det inte passade in.. så då blev det lite reffen är mina tankar och allt snurrar runt i princip..
woggy
enformig och småtråkig.. alltså du har ju inte en aning om vad musik är._.
Powerking
tack ^_^
Quynh
Tack Quynh :) du förstår mig <3 och jao jag försökte höjja diskanten så gott som det går men alltså då blev hihaten gryymt skev haha :P och den passade inte in till acapellan så jag orkade inte bry mig och tog orginalet, det som oftast är bäst :P
Fresh-mike
ooh tack mike :)
Passion
Tack!
Chai-of-lattshoo
Chai, jag bryr mig inte speciellt mycket om rimmen jag vill bara att den ska ha känsla i texten..
M4rr3
hmm.. ok jag förstår, tror jag:P tack iaf ^_^

2007-01-18 08:44
det var fett skönt beat freddan, texten var grym. och rimmen vart orgasm i mina öron typ xD och din röst var så jävla skön med på låten du får en 10/10 av mig asså. PROPPS !
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre.
Är man avsugen då ?:S

2007-01-18 09:12

soft kompis ^^,  lite irreterande då satt och väntade på att trummorna skulle börja :P 6/10

"I put up my middle finger, he puts up a finger,
I say fuck Christina he says fuck Christina but meaner."

2007-01-18 09:28
freddan... härligt låt... soft som vanligt mannen... yeah.. :D
-eh
Sångare

2007-01-18 12:29
Haha tack bruno :P fisken.. det kanske är för att du sitter på en jävla bärbar datorn med kefft ljud :P tack ratanan xD Tack Jonas ^^ söt du är :P

2007-01-18 12:52
Du har blivit duktig!
Rätt jämnt flow och bra röstläge. Beatet är lite väl EMO för mig, likaså texten. Men, du har blivit sjukt mycket bättre än första gången jag hörde dig. Snabb utveckling!

Håll skiten uppe, mayne.
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-01-18 12:56
Du, helt underbar låt. bara nån flowmiss som jag störde mig på. Men ingen kritik på reffen..skön som fan!  Din röst är hur härlig som helst! Och helt underbar text!

Pewspews  ^^,
Emo på Whoa? >.<
Sångare

2007-01-18 14:50
Robin
Haha jasså, det låter illa alltså.
Shauwersesk, danke schön.
Kriss
Danke, kul att du gillar. det stämmer, jag skiter dock oftast i rimmen i vilket fall.. hehe men tack!

2007-01-18 15:06
bra beat, tuung, bra känsla, inte så bra reff, gillar inte rimmen (asså inte innehållet utan RIMMEN)
Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar".
Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren". Word MindGem
Sångare

2007-01-19 10:57
Caesar haha tack

2007-01-19 16:44
Som vanligt så läggar du det underbart kompis. säger som Jonas. har ingen kritik.. P.L.U my man
Peace
Sångare

2007-01-19 17:11
:) haha jonas inte behöver du uppa! haha tack windmill... tror jag? :D Tack Masay my mayne.. :D tack baaso <3

Sångare

2007-01-19 21:14
up:P

Sångare

2007-01-20 00:38
wow den har blivit nerladdad 100 ggr xD

2007-01-20 01:02
Diggar den fett!
You cudn't catch up, Even if your name was Heinz!
Sångare

2007-01-20 14:32
:) Tack ela och crae

2007-01-20 15:29
Diggar det ! :D PEACE

Sångare

2007-01-20 16:34

hehe thanks ^_^

2007-01-20 17:01
Den diggades, skönt flow
VD,
Lifee Group AB / AppLifee.com
Bygger appar åt artister, holla'

2007-01-20 17:08
Trummorna skulle varit lite högre annars e de fett bra =)
Redaktionen

2007-01-20 17:18
låter bra.. men som sagt kunde trummorna tagit lite mer plats.. men fan soft mayne.. soft flow..

well done man..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Sångare

2007-01-20 17:39
Tack tack tack ^^ Kul att ni gillar :P dock när jag höjde trummorna så slog kicken igenom >_<

2007-01-20 18:23
skön låt! beatet va lite tunt bara.. reffen va grym, texten bra.. :D
www.magnusrytterstam.se

2007-01-20 18:28
jag gillar denna mayn!:) riktigt skön
// GurkaN Producer!.. SoundEye Productions.
www.TheG.info.se
Over and out, peace!
Sångare

2007-01-20 19:17
Thanks mange och mackan ^^

Sångare

2007-01-20 20:27
sista uppningen sen låter jag tråden dö

2007-01-20 21:20
Det här gjort du rikitigt bra.
Djup och bra text.
Bra rapp.
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se
Sångare

2007-01-21 00:38
Hehu tackar tackar ^^

2007-01-21 01:14

soft låt, tyckte du lade det coolt asså! 
keep up.
who´s side is god really on?
Sångare

2007-01-21 02:45
Hehe danke danke :D

2007-01-21 02:50
Blir så jävla trött på självdestruktiva och självömkande rappare. Så jävla missförstånda. Klart ni är missförstånda när typ 80% av er är efterblivna typ.

För övrigt så är det ganska kefft att sabba gramatiken så pass mycket som du gör för att rimma.

Inget att lyssna på.

2007-01-21 02:58
R-Unit: grejen är att man har en mycket större lust att skriva när man känner sig nere.. låtar man gör behöver inte reflektera hela ens sinne men det är faktiskt så det känns stundtals och då är det väldigt skönt att få ut det. Du kanske aldrig har insett det själv eftersom du inte själv gör musik..

Missförstådda heter det, inte "missförstånda".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-21 03:02
Kefft av mig att skriva missförstånda...

Vad vet du om jag gör musik eller ej?

2007-01-21 03:07
 Hiphopsyssla:
 Inget

Nämen jag är inte säker. Jag skrev kanske. Att det kanske var därför du inte fattade grejen. Gör man musik själv tror jag man har bättre förståelse för "självömkande" texter.

2007-01-21 03:10
Du sa att jag kanske inte har insett det. Men du konstaterade att jag inte gjorde musik. Gör musik själv men hatar självömkan fortfarande. I a f på det sättet som alla nollor i Sverige gör sin musik genom det.

2007-01-21 03:25
Ah jag vet.. jag skrev fel men du vet ju hur jag menar nu iaf. Du får ursäkta för jag är lite på trycket. Jag håller med om att det kan bli för mycket ibland men man borde kunna ha förståelse. Dessutom kan man ju bojkotta det mesta.
Sångare

2007-01-21 03:32
R-unit var i låten hör du att jag har "grammatiska fel"? istället för att bara komma fram till att jag har grammatiska fel kan du ju iaf säga vart dom är och hur jag ska kunna förbättra min grammatik,  och förresten så har nog dom flesta skrivit en låt om sina känslor och hur dom känner sig.. säg liksom någon i sverige som inte gjort det.. jävla dumhuvud.. den som inte gjort det är nog känslolös eller för rädd för att prata om sina känslor..

Rappare

2007-01-21 03:39
måste säga tungt! Som du sa lite bättre mixning skulle inte va fel. Men den softa texten trycker upp betyget. Sköna rhimes.

Peace och UPP
Peace

2007-01-21 03:41
"alla jag känner och känt, alla känslor var falsk"

Är ett ett exempel

Är varken rädd eller känslolös är bara inte så jävla självömkande att jag måste gråta ut det så hela whoa kan se.

Om man kan skriva en låt, om känslor eller saker som hänt, med lite substans och göra det bra är det okej... Men ärligt talat, du och nästan hela Sverige gör det riktigt kefft.

2007-01-21 04:10

Gillar du, precis som flera andra, hiphop av all dess form ? Då finns den perfekta mötes platsen för dig, www.svHipHop.foo.se - Bli medlem och ta del av allt det roliga !

Sångare

2007-01-21 12:50

hehe tack knacket :)
R-unit ao ok du har rätt! ^^ du vinner så sluta bråka nu

manill.. ok haha

Sångare

2007-01-22 21:38
Upp :P

Sångare

2007-01-25 15:26
Hehe :P

Sångare