Wini - Baby ring mig
Denna låt spelade jag in i början av juni. Jag och Funkeyh hade spelning i en skönhetssalong (!) och jag passade på att bo i Sibbo (södra Finland, utanför Helsingfors) i en vecka och spela in lite i hans sköna studio. Texten skrevs snabbt och impulsivt och jag tycker det blev skönt. Den är inte direkt tillägnad nån och texten talar för sig själv. Allt är osamplat och jag rappar! Vocals: Wini Production/mix/master: Jonny Raninen Piano & keyboard : Dennis Leidenius Bass: Jussi Mikkonen Percussion: Ripa Vuorimieswww.frizon.info jag såg dig baby.. alldeles nyss berusning, förlamning.. allt är så tyst och asfalten fuktas av sommarregn baby, kan du inte komma hem? för när du såg mig i ögonen, det kändes som förr samma saknad som när du stängde min dörr min taniga kropp är för hård att sova på men bara blunda baby, vi går på moln det du sa kan jag inte förstå som hur vinter blir vår och himmelen blå minnesspår.. jag vet inte varför men det är de jag springer ifrån.. baby ring mig vi ses inatt dagen är slut, jag hoppas vi ses snart andas.. din kropp är min spelplan förlåt mig, förbannade avslut jag släpper dig aldrig, kalla mig kramsjuk för jag ser dig här och nu jag pratar med dig när jag svär till gud men vafan.. jag vet att du har mitt nummer kalabalik.. jag tror jag svalde lugnet förlåt.. förlåt för alla glåpord jag trodde att du saknade färg i din gråzon men nej, jag väntar än och baby ring mig ifall du längtar hem.. baby ring mig vi ses inatt ta din krita, måla min värld jag ska sluta skrika, jag lovar och svär för du vet.. sanningar är bara ditt och datt när man tänker på sommarens sista natt och baby, jag ber dig återvända du vet hur mycket jag hatar att sova ensam du vet vad jag står för, slå en signal om det inte händer så står jag väl kvar.. om du vill, bryt mitt ord till stavelser jag kommer alltid att vara samma tokiga varelse du lämnade mig så halvdan.. men baby ring mig, för jag väntar på ditt samtal.. baby ring mig vi ses inatt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
For heavens sake whoa, don't you dare miss this! Hörde den alldeles nyss, så sjukt skön känsla att jag blir helt slapp i kroppen som en nyru... -llad, dåligt packad jolle! Haha! Nej men ärligt, den här låten var riktigt bra tycker jag. Du har redan bevisat att du har väldigt bra lyrik, det gjorde du i Bröder Och Systrar tycker jag. Du håller bra lyrik i den här också! Refränger är suverän men den känns pyttelite enformig men inget som man stör sig på så mycket att man slår handen mot bröstet och försöker bita sig i örat för. Låten blev skitbra Wini!
Yeah, you know..
älskar refrängen! Du är grymt begåvad..
fet låt ;D
doonplume@hot...
love your poetry keep it up!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
oh fet skön känsla.. din lyrik är guld värd alltså.. kan inte ens förklara :D du är lövly
RMK & Kompaniett / K.I.M.M www.myspace.com/rikardmedk
I princip allt jag har hört av dig har jag tokdiggat. Riktigt kul att det finns någon som alltid leverar. Tycker att refrängen blir lite enformig i denna. Resten är tummen upp.
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen
Riktigt bra.. Men hävdar fortfarande att Decembernatt är en klass för sig! ^^ Piz
www.eddaonline.se
shit, äntligen har du haffat ett liveband med congas. Jag diggar som faen. Särkillt reffen. Passar perfekt i vintermörkret.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
chill låt fan, gillar när du tar i för allt du är värd i vissa ad-lips och sjunger låter fett fett!
http://www.youtube.com/meeyeer/
Tungt, älskar din finska brytning:) Men beatet gillade jag inte så jättemycket! En soft låt men du har gjort tyngre! Terve saatanan poikat suemä!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
tack gubbar. Amentia: jag har egentligen inte samlat ihop nåt band utan de har spelat in sina delar var och en för sig och det är Jonny som har fixat allt. Tummen upp för min boi. synd att vissa upplever att refrängen är enformig. jag känner iaf att jag fick den precis dit jag ville.
t.o.m morsan gillar den. :D PERFA! uhn tiss<3
I'm just writing some dick
Låter proffsigt faktist, ja har alltid gillat din dialekt på nått sätt, å du är ju en bra sångare så denna är klart en 10a. synd bara att du inte tar dej tid att lyssna på mina verk men men peys keep the good work up
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
ja lok.
I'm just writing some dick
Helt underbart som allting annat som du står för...
Finsken gör det igen. Sjukt skönt :D hade jag haft kvar akademien tröjan hade du fått den ;D one love
http://www.myspace.com/porrstudion http://www.myspace.com/mrdekoy http://www.youtube.com/porrstudion
tack grabbar. det värmer.
kom igen då.
Jag tycker den andra låten var mer lugn och chill liksom.. men denna är väl helt okej också tycker denna var ändå lite bättre på något sätt :D men aah puss ^^ love you
shit denna var grymt skön.. Beatet va fett de med!
http://www.myspace.com/quizze
Asså jag la in den på min mp3 igår, och jag kunde fan inte sluta lyssna på den...spela den säkert 15gr eller nått... Sjukligt bra är den!
Gillar det verkligen, låten e riktigt gammal men den har en riktigt skön känsla ny till höst/vintern, perfekt att släppa den nu. Din lyric är ju helt enkelt bara soft, ovanliga ord som passar in helt perfekt, brukar vara svåra att rimma på men du gör det helt perfekt. Ah, blir helt lugn när jag hör den, grattis för att vara exklusiv på Frizon! Keep it up! Tronix/VM
The thing is, we cant separate our feelings..
Bra låtar blir aldrig för gamla, sägs det. Mera konstruktiv kritik bara människor, we know you can do it. Har spelat den här ca 1000 gånger vid mixnings skedet, haha blir bara bättre varje gång :) Nästa gång gör vi det ännu bättre YO RING MIG :D
de här är en liggaochmysatill-låt!! i like (: beatet vart ju bäst men reffen va oxå tung som attans :P
enda vägen till seger är att överleva när andra dör
Vem tycker att Wini borde göra en skiva med akustiskt shiit? ;D
funk: JAG JAG JAG! : D
tack krist-offer!
baby ring mig! =D Skööön, det här gillas ju =) gillar brytningen och lyriken framför allt ;D Hoppas det kommer en skön, lugn "jag gillar inte kall, slaskig, blöt vinter "-låt när vintern kommit till sverige.. =)
tack poiuy! kul att du orkade skriva : )
gillade inte brytningen men endå fastna jag något sjukt för låten, magiskt gjort.
Så sjukt skön, du har en speciell röst alltså, I love your voice och text och flow o allt, 9,5/10 D
Eriksson1337 ftw!
hagel: oj vad det känns skönt att höra att man kan gilla den fastän man inte är förtjust i min dialekt! eriksson: tack grabben. du är en trogen lyssnare och det är jag tacksam för.
Kanske det kommer ännu en december part 2 låt ;) Man vet aldrig vad Wini pysslar med när han stänger sig in i ett mörkt rum i Jakobstad.
Ja wini, det ska jag lova - jag kommer alltid vara en trogen lyssnare :) du har en egen stil på whoa, ingen lägger det som dig :) Det är liksom bara the one and only You. ;D
Eriksson1337 ftw!
Den var inte dålig. Men har hört bättre från dig. T.ex. December natt. Den här var för seg för mitt tycke.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Du har riktig talang för att uttrycka dig.. Försök träna bort dialekten, tror ingen diggar den.. o klart det e svårt, men ändå..
puss på er. Soy: angående dialekten.. antingen så har du fel eller så ljuger vissa människor för mig.
kom igen då.
JAG ÄLSKAR LÅTEN! <3
Eriksson1337 ftw!
: )
Wini, du vet att du lägger det bäst, du är bäst, ingen här på Whoa har lyrik som du, du är helt enkelt bäst. Fortsätt med det du gör, för det är vad du är bäst på. Inga ord på Whoa är nog för att proppsa dig. Peace, keep that shitz goin'.
Gudrun är inte ensam. Riksdagen är den enda arbetsplats som man kan vara full varje dag. - Bert Karlsson
tackar stort för varma ord på vår kalla jord.
oj, såpass! tack mongo : )
upparå!
Måste va ärlig har suttit och lyssnat på denna låten sen den kom men inte orkat kommentera hahaha men nu kommer lite kritik.. +Beatet, din röst passar verkligen med akustiska beats asså riktigt fint där kära Wini! +Lyriken, som vanligt är du poetisk och djup, älskar det verkligen..försöker verkligen att lära mig att skriva som du asså din stil är tamejfan grym! Måste bara säga att det är fett när du skriver korta bars men får höra mer av dina fina röst då, diggar! +Rösten, underbart fin röst men det vet du redan;) +Mixxningen, den var riktigt skön fett bra jobb där! Enda jag kan klaga på är att du kunde gjort mer av reffen men annars var denna låten perfekt! SPRIIID KÄRLEEK!
tack! fin comment.
den var galet skön faktiskt , riktigt bra lyrik, skönt framförd, .. produktionen var ritkigt snygg ! pz