I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

A.M.F - The House is Burning

Vår Hiphop - Audio & Video

2006-11-24 01:41

Mixade själv, brukar inte göra det,
men gave it a shot this time.

Vers 1

Assemble the masses, D.C to Paris
I sprint through my rhymes, like 100 meter dashes
Blast from the Past bringin heat like Capé
Watch Me Reach, Rock Peaks like Dante
Dude, im cruder than oil in Iraq
thats got MNC's countin fat dollar stacks in a bach'
catch, the shit that im spinnin like a government lie
fast, the house is burning
like the CP, DP in the South, USA
Rendite or Guantamo Bay
My rap calls for change and massive Maturity
Ure rap cries wolf like Homeland Security
u trying to make bread, like a baker in Brussels
im flexin my muscles, u can't knock the hustle
its 2006 in this bitch, its legite, Im authentic like a swiss
Im not U

Vers 2

This really is the time and the place
smile like mase, in Holland they say Ace!
No doubt, its about, My packs' and your bellies
I bring Heat waves like the Dutch Antilles
Empirically watching like Jaques Costeau
My rhymes flow like a Guatamalan Volcano
People in groups want exclusive power
The same mutherfuckas asking why all the violence?
They do exactly what they condemn others for
To hell with your articles and clauses'
U gotta really know wuss really goin on
cause u can't do me like u did 'Shock and Awe'
this aint a victim of indoctrination
or intimidation, Im not an Orchestration
Look, through this mic im rockin the show
This bears strength like the Pride of a Navajo

2006-11-24 01:57
riktigt fet track, helt ärligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-24 02:09

fett!!! aldrig hört dig men denna va feet! din röst den va sköön!

2006-11-24 02:37
Djibreel: detta är tungt. jag gillar din röst och ditt flow. riktigt nice. vet inte vad jag ska säga konstruktivt...
fridens
http://www.kalvinhiphop.com

2006-11-24 02:40
fresh...coola rim

mkt härlig låt!

imponerade!
/majistern

2006-11-24 11:43
A riktigt fet faktist diggade rösten mycket. vet inte, men den  påminde lite om chamillionaires. !inget negativt dock ! :)
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2006-11-24 11:57
Fett tycker jag
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2006-11-24 12:20
Feeett soom faan mannen...

Till och börja med va beatet fett som fan det diggades verkligen bra jobb där!

Texten va riktigt grym;

"Empirically watching like Jaques Costeau "
"My rhymes flow like a Guatamalan Volcano"

Riktigt bra lagt...

Ditt sätt att flowa på är annorlunda och jag gillar det verkligen man ska ju skapa en egen stil och inte följa det som är "vanligt"

Enda jag kan klaga på är mixxningen dock är detta första gången du mixxar så det var bra gjort!

En allmänt bra låt som jag kommer lyssna på framöver, peace!

2006-11-24 12:46
Aright kul o höra :)

tack för att ni tog tid att checka!

2006-11-24 14:33
yeahp
Producent

2006-11-24 16:48
din bästa låt helt klart :D
i make music

2006-11-24 17:39
grymt producerat, men verserna kunde suttigt bättre, men nice flow och rösten är fet, och för en gång skull en rappare med bra engelsk uttal också, skitnöjd:)
Om vi vill, blir du aldrig tajtare

2006-11-24 17:45
Tung skit!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-24 17:45
skön som fan, gillade allting i den där låten:D peace

2006-11-24 18:01
Hm, jag känner mig lite kritisk till det här men kan säga direkt att det inte är dåligt.
Tänkte, som någon annan tidigare skrev, att du påminner om Camillionare i början av första versen vilket är ett plus, din röst är kraftig.
Är inte så förtjust i beatet, kicksen känns huller om buller och det lät en aning rörigt i mina öron. Samplingen är fet däremot.
Förstår inte riktigt vad talen i introt har med låten att göra. Jag får känslan av att låten är rakt av skrytrap men när någon började tala om white and black poeple i början trodde jag låten skulle vara om rasism. Blev rätt förvirrad där.
Ditt flyt ska jag inte klaga på alls, det sitter klockrent. Hörde ett par uttal som jag rynkade på näsan lite av, som: "my rap calls for change..", där låter "change" som "schöäengs". Det lät lite lustigt tyckte jag. Hörde ett fåtal till sådana men det gör inte låten dålig.
Du har bra lyrik, många liknelser och ordval som får verserna att bli kaxiga. Får en känsla av att du antingen fick solklart MVG i engelska eller har talat engelska flera år genom livet.
Däremot tyckte jag inte om mixningen alls, men ser förbi det eftersom du skriver att du inte brukar mixa.

Bra jobbat AMF / Chai
Yeah, you know..

2006-11-24 18:22
fresh!

2006-11-24 18:26
vet inte varför du recenserar beat när det inte är han som gjort det...
http://www.kalvinhiphop.com

2006-11-24 18:55
Chai of Lattshoo, fett kul att du kommentera BIG :) Kul att kunna diskutera sånt här for once

Först och främst håller jag med om att beatet producerades lite skumt, tycker också att det e lite hackigt (fick faktist verkligen ignorera det när ja skulle get on the mic)

Vad gäller talen, så finns det många kopplingar. Det är Louis Farrakhan, ledare av The Nation of Islam, som talar och är 'on the defensive' då han hela tiden svartmålas. Han anklagas för det ena och det andra, eftersom han belyser orättvisor som utförs av folk med makt i USA. Han har vart under konstant attack från alla håll, och han talar BACK, basically. Det är alltså inget klyshigt 'rasism tema', det har inget med det att göra. Kontexten är att 'answer back' och 'expose' och om du checkar texten så är nästan varenda lilla 'skrytline' en "dubble punchline" (om det uttrycket ens existerar)
"My rap calls for change and massive Maturity
Ure rap cries wolf like Homeland Security"
Här 'dissas' alltså Homeland Security.
Rätt mycke olika grejer nämns egentligen, från Indianer, till dödstraff i usa, till tortyr (renditions), till att 'coporate multi-national giants' roffar åt sig oil revenues i Irak, till att Jaques Costeau blev muslim, till politiska rörelser som anklagar andra för brott men som gör exakt likadana grejer själva, till att man ska akta sig för dom där guatamalanska vulkanerna, its all there :D

Förövrigt, finns det andra reasons varför ja sampla Louie, men de e lite mer 'U had to be there with me in The Hague 1996' kinda reasons :)

haha när ja säger 'change' har du verkligen aldrig hört nått liknande förut? well, det e ungefär som när busta rhymes kanske uttalar nått ord jävligt speciellt, eller intensivt. Its just expression.

i grund och botten e allt bara en expression.

Och du anar rätt, ja växte upp på amerikansk skola.

Again, kul att du checka!!

2006-11-24 19:55
Djibreel 
Fett! Nu höjde du standarden på låten enormt faktiskt.
Fick tänka ordentligt när jag lyssnade men lyckades aldrig komma fram till vem det var som talade. Men nu vet jag, det är bra att du förklarade för då förstår man låten bättre och får en bra bakgrundsbild av hur texten är uppbyggd.

Jo tack, jag märkte att dina punchlines var rätt exklusiva, det behövde du inte ens skriva, haha! Bra jobbat på dem!

Just med "change" vet jag inte vad jag ska säga, lyssnar väldigt mycket på Busta Rhymes och har aldrig lagt märke till det.
Men det kan vara så att när jag är medveten om att musiken jag lyssnar på är amerikansk, då kanske jag förtränger alla ord jag tycker artist i fråga uttalar annorlunda. Skulle gissa på att det är så, märker det när svenska rappare släpper låtar på engelska. Även fast språket är klockrent kritiseras ofta uttalen.

Blir intressant att höra hur nästa låt blir som du släpper, om den får samma uppbyggnad eller inte. Tänk på mixningen också! :)

Peace / Chai
Yeah, you know..

2006-11-25 02:37
fett.
engelskan o flowet flyter så lätt att deliveryt typ kommer ganska naturligt 
Låter asbra, riktigt tighta rim på vissa ställen. Sånna beats passar din stil också!

tümmen üpp dji!
Skribent

2006-11-25 10:50

riktigt fet låt, skön röst, och skönt flow du har, big up.

2006-11-25 16:08
Chai of Lattshoo, fett nice att du diggar, 'preciate it

Skeez, famous Big ups!

2006-11-25 17:47
hooka en ny länk, så vi kan pumpa denna då vi krökar ikväll!
peace
/majistern

2006-11-26 13:05

2006-11-26 21:43
taaajt mannen !! Riktigt Taaaajt !!!! =D Big up!
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.

2006-11-27 20:58
link is upp

2006-11-28 07:51
riktigt jävla skön låt kompis ! tack för du skickade länken i i gästboken..det här kan man ju inte missa ! keep it up !peace brotha
Hej !

2006-11-28 16:50
thanks homes, kul att du checka!

2006-11-28 17:33
fett, som vanligt mannen!!!!

upp!
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic