Lime - Självmord Kostar Ingenting
Hej.
Slänger upp denna låten som reccades i helgen. Låten har ett väldigt obskyrt samt bisarrt budskap/tema. Så känner du att du har självmordstankar avråder jag dig från att klicka på länken här nedan. Lyssna på egen risk!
Lime - Självmord Kostar Ingenting
Text, och mix har jag åstadkommit själv.
Skit i alla baklängesbudskap, jag säger det rakt ut.
http:///www.LattShoo.se
Nakna träd kastar fåglar åt helvete
Producent
2006-11-06 22:31
Oj detta verkar ju läskigt :P
Dawell, minst sagt. (;
Jag diggar den här som fan! Lätt en av de absoluta bästa du droppat hittills! Den är mörk på något sätt, rätt kuslig! Chup!
Yeah, you know..
Läskigt;) hahaha den va skön
Chai my man. tack det brur. menar du att detta är det bästa jag någonsin droppat allmänt, eller bästa solo? menar du solo är det inte så konstigt, med tanke på att det är en av mina första solo!;D ah, jag behöver inte berätta detta för dig, du vet det redan ;)Medi , Thanx. Mattew Tack man. Som jag sa, lyssna på egen risk ;)
Producent
2006-11-06 23:11
Låter bra ska lyssna mer imorn :)
Jävlar jag laddade ner i 320 kb / s ovanligt snabbt , jag tyckte att låten var Skit bra lätt de bästa jag hört från det . Å låten var så sann alla mina vänner skär sej å håller på att sejjer att dom ska ta livet av sej men det händer aldrig. Ajja förtsätt som du gör nue grabben due kommer att gå skit långt å du påminner om trofast på rösten lite grann ( ta det som en komplimang) haha ledsen att jag skrev så himla mycket jag ville bara skriva lite innan jag skulle gå å lägga meeeej hahahahahaha =)
Förlåt :'(
Maau, tack för din kritik! Att jag låter som Trofast? det var nått nytt! haha. Du får skriva hur mkt du vill så länge du håller dig till änmet. (;
Dread_Lime P17 Jag tror fan det här är det dopaste du droppat hittills alltså, den känns välarbetad och säker på något sätt.
Den är dåwp helt enkelt! :)
Yeah, you know..
Emil, det här var grymt. Bra flow och jag bara älskar refrängen! :D Peace man!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lime detta är sick. jag lovar om jag inte visste att du va du typ. skulle jag sätta igång att cutta mig dirr typ. men den e så fet.. fna i loveenit maan... Holy nuts tävling-grävling
Chai , Tack för det! Jo, jag grublar rätt mkt på texter innan jag lägger dem. du vet hur jag är ;)Sändy , Tack som fan baby! Dock måste jag göra er besvikna som tror att jag har mixat ihop reffen självt. Tyvärr så låg det på instrumentalen jag körde på. men den kanske är dope ändå? (;Limman , Tack brur! det verkar då som att min budskap nått fram rätt? ;) Holy nuts! Knasigt att det blev fel med LattShoo länken. men jag tror de flesta som har intresse för att gå in på vår sida har hjärnkapacitet nog för att förstå hur dem skall gå tillväga. Säg till om någon har intresse av att få texten i läsformat upplagt!
Hur är det möjligt att 49 har laddat den, men endast 7 olika användare har droppat kommentar om den? tråkigt. Props till er som spottat kommentarer. Iofs, props till er som lyssnar också, men inte lika mkt.
Bra, Flowet var bra . Bra handling och text! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag måste bara kommentera denna låt igen. Såå bra! Emil, äh, refrängen är dope anyway! ;D Keep it real!
haha.. vilket skönt tema ;)
Trofast , tack som fan bwoi, tack! haha klart alla vill låta som tRoFaZZt!!!11 (; gå och ta ditt oboy nu. det kommer sluta med att du injicerar skiten till slut. eller inhalera det. haha.Sörlin , Tack my mayne. Har lyssnat en hel del på Necro sedan du tipsade mig. det är sjuka grejer alltså, men ack så dope! Det är en ära att få bli benämnd som en svensk necro av sörlin ;)PeK , Tack grabben. Ta inte självmord bara.tjifen , Tack! kul att du lyssnade och fakitsk la en comment tillskillnad från mååånga andra ;pSändy , Tack som fan igen! hoppas du inte inspireras av den bara! ;p då skulle chai bli arg på mig ;) Jag håller det äkta, jag lovar.
den va niiice! men störde mig på elände och armleden både som rim och att det finns inget som heter armleden haha. men fett nice annars limman!
www.youtube.com/prendel
fan va lik din röst e chais :)
www.youtube.com/prendel
FYFAN vad grym låt ! heeelt skön röst, fett beat & feet text & GRYMT FLOW ! Denna diggas till 1000 ! :D
Mr-Treat, Yeah, försökte göra något lite mer anorlunda. Tack för att du lyssnade och skrev i tråden!Kewd, Thax mayne! kul att just du tittade in, eftersom att jag vet att du är tiggedytajt själv (;prendel, Saxat ur nationalencyklopedin: armled, ar`mled subst. ~en ~er ORDLED: arm--led-en - led som förbinder överarmen och underarmen Jag rimmar ju Hatar allt elände - Rakblad mot armleden där jag betonar på vokalerna Ha tar/Ra kblad, för att jag vet hur fult hela det rimmet egentligen är, haha! hah, min röst verkar tydligen påminna om mångas! nyss fick vi höra trofast, och nu chai! ;D Tack som fan för din kritik! Martiin89, Kul att du diggar! tack. hoppas du får en trevlig lyssning med låten (för du tänker väl pumpa den en hel del, va?) (;
haha ok, nu känner jag mig ägd, nu skäms jag :(
www.youtube.com/prendel
föresten om armleden är emellan överarmen och underarmen så är det ju konstigt. Hur ofta skär man sig på sina biceps när man vill dö? HAH! YES YES YES! whoooohooo
www.youtube.com/prendel
Klart, du har en poäng där, men dock har jag sett fall där offret i fråga skär sig över hela armarna inklusive patriet mellan under- och överarmarna samt benen (vaderna)! Lyssnar man noga på texten också, så hör man att det lika gärna skulle kunna vara ett "jag-skär-mig-i-armarna(obs, hela armarna!)-för-att-jag-ska-få-uppmärksamhet"-budskap! dvs, på just den raden kanske offret egentligen inte ville dö, utan endast få uppmärksamhet! ;) fast och andra sidan skulle man lika gärna kunna se det från perspektivet att offret vill gömma sina skärsår, för att inte situationen där offret skall betraktas som uppmärksamhetsfjortis. offret skär sig alltså i syftet för att få ut illska/vrede. nUe b-b-blev PiggeDypRÖnDeeLL aEgD! YEEES! WoHoOhOHO!..... ...eller näe, det var långsökt. jag är trött. egentligen, varför sa jag inte bara handleden? hand - arm är ju för foen samma vokal :( im out. godnatt!
hogare, Skönt som fan att du lyssnar och dessutom droppar kommentar! ;D kul att du diggar också! props.
jag tycker vi drar en slutsatt att vi hamna oavgjort! :)
www.youtube.com/prendel
Nu har jag en kommentar till prendel här till att börja med innan jag kommenterar låten :) föresten om armleden är emellan överarmen och underarmen så är det ju konstigt. Hur ofta skär man sig på sina biceps när man vill dö? Säger man armleden kan det likagärna vara där armvecket är, om du kollar på ditt armveck så ser du att det är massa blodådror där, minst lika många som det är i handleden. Och om du nu inte kan se det så är det iaf så bara det att du har lite mer underhudsfett just där kanske XD så man kan mkt väl skära sig i armleden om man vill ta självmord :) Och för det andra skär man sig inte på sina biceps om man skär sig i armleden? :D Och för det tredje droppar du sjukt tungt och har ett sjukt najs flyt i Oh shit med chai :D Ok nu lämnar vi pratet om armleder och blodådror etc etc (jag gör iaf det :P) och börjar prata om limes låt. Visserligen har jag redan sagt dom flesta kommentarerna jag har till dig, men här kommer samma kommentarer och lite fler fast på whoa! 8) Det första jag märkte var att beatet var sjukt tungt, känndes riktigt smutsigt på nått sätt och det passar så bra till temat. Tummen upp för beatet! Sedan kom refrängen och den e så sjukt tung och så sjukt bra mixad! :D 2 tummar upp för den! :D Men sedan fick man då reda på att det inte var du som hade skapat nån utav dessa 2 saker... Men sak samma det är bra ändå ;) Raderna du droppar är sjukt tunga :D Roliga som fan tkr jag xD Du gör det så sjukt bra när du kör solo :P Din gammla låt "hypazte pajaz" spelade jag ju i månader och det kommer bli samma med den här :P Man märker hur mycket du har utvecklats. Mycket bra fortsätt såhär! PZ!
You already know, den e on lean!
(Jag tror aldrig jag har skrivit ett så långt inlägg förut xD)
You already know, den e on lean!
jaag ska puumpa låten jäärnet ;) kan jag lova dej :D peace
Wow :P Det var ju fan skillat ^^ Lime, du fixar det fan :P Och texten är klockad, just det här "men ORKA ska du ta livet av dig så GÖR DET istället!". Gillar hela uppbyggnaden av refräng, beat, verser och.. Alltså, helheten. Jag är imponerad brushan! :D
Slyna = Ouppfostrad och slarvig (tonårs)flicka
riktigt skön låt :) öpp!
e d ok lr?
prendel, Haha, ja. 1-1 blev det.
Sebbewhiteboy, jaja, verkar som att du har erfarenhet av rakblad sebbe ;) Tack för kritiken du gav på låten! hypaste payaz låten är förövrigt riktigt sämst :p det är på G lite nya solo grejer. kommer bli bra tror jag. jag meddelar dig när jag släpper (; tack förövrigt.hogare , Tack ännu en gång! Checka in Holy nuts - Up In Smoke om du är intresserad av att höra mer från mig. Även Mitt i Natten med LattShoo. båda finns på hemsidan!Martiin89, så bra ;)April, Kul att du diggar. jo, visst är det provocerande med männsikor som hatar sitt liv, och vill ta självmord för att få uppmärksamhet? ;)Smig , Tack! kul att du tog dig tiden att lyssna och kommentera. props till dig från mig för det ;DNelson, Tack som fan apparaten. Kan avslöja att nästa sololåt blir en uppföljare till denna. fast inte lika obskyr. i den kommer budskapet mer vara att "är verkligen ditt liv så kass ?", "vem jämför du dig med?"
Sebbewhiteboy allrigt du vinner! nice att du diggar!
www.youtube.com/prendel
hogare, haha soft! ;D
låter dirty som fan.. och jävligt underground. fett skön topic dock.. tänk om det står i tidningen nån dag att nån tog självmord till denna låten? shit, hur fan skulle du känna då? :P haha det var en rätt cool text.. men jobba på mixen. lät för basigt för min smak
RMK & Kompaniett / K.I.M.M www.myspace.com/rikardmedk
RMK, Varför tror du jag skrev; Lyssna på egen risk ;) Tack för dina vackra ord. Jag ska skärpa mig med mixningen. Det är så tråkigt bara, brukar tröttna efter en kvart. ;p
Walle89, Tack! men förklara gärna vad jag gjorde bra, och vad jag kunde ha gjort bättre.
Tyckte att flowet var skönt :) texten var väll helt okey! men lite deppig ändå.. :P i helhet var låten helt ok:) Keep on! :P
Upp with this sheet. this is da sheet nuts maan.. peys
detta va sjukt fett. första gången jag hör dej , men det va fett
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
Walle, Okej! Tack för det. (: Jo, ser man det från ena perspektivet så är låten rätt äcklig och hemsk, ser man det från det andra, så blir den deppig. Kul att du diggar i vilket fall som helst.Limman, Heliga nötter vi är livsnjutare.. (;Trofast, Hoppas inte jag. Jag menar, Jag har räknat med att du blir den första? ;)Lvs, Tack som fan! Har ärligt inte släppt så mkt på whoa, nån låt med Chai (LattShoo) och nån låt med Limman (Holy Nuts). För övrigt är nog detta min första seriösa sololåt. Hoppas du inte missar nästa låt som kommer vara lite av en omvänd uppföljare till denna. (:
underbart . hojta till då den kmr ut;)
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
Trofast, Haha misstänkte det.. för.. du är min afrikanska drottning, uuhhyeaaah. haha, kärlek. sov gott man.Lvs, Absolut! (: Sov gott.
Första gången jag uppar den då.
Låten i sig e skön.. Skön röst bra flyt... Men tycker texter förmedlar fel sak.. Finns personer som kan ta detta åt sig.. En man i mitt hemland han skrev en bok om hur meningslöst livet är.. Skitmånga läsare tog självmord... Så man ska passa sig.. Jaja PEace
Highfive anyone, anyone?
kaylor, Jag mår som fisken i vattnet. Fick endast känslan av att göra något annorlunda vid ett tillfälle då jag var mindre glad på saker och ting. Guld värt att du lyssnade på det. tack för kommentaren och kul att du gillar helt enkelt (:antmanffs, Tack. Säg gärna vad du tycker var mindre bra med mitt flyt. om du vill och orkar dvs. (:Sörlin, Tack Sir Lean. Du är en god människa. Dunderprops för att du spelade låten i din webradio också. det betyder mkt. One!hogare P0, Du är också en god männsika. Tack för uppning och diggning! (: Niito, Du har helt rätt. Texten förmedlar fel sak. Även jag var väl lite skeptisk mot resultatet av låten när jag väl spelat in den. Men valde ändå att lägga ut den på villkoren att förmedla att detta är fel budskap, vilket jag också skrev tydligt i låtpresentationen. vill inte att någon ska dö. jag vet även när jag rappar i skrytsessions att det faktsikt finns rappare som är bättre än mig, trots att jag säger det. (: Tack för att du lyssnade och tog din tid att skriva en liten kommentar. ;D
Kom igen, jag vet att ni vågar , Klicka på länken, lyssna och sedan kommentera i tråden .. (;