VERS 1 Springer flyr akta stå inte vägen Jag är jagad av problem Forsätter ner längs min långa väg Går i på en smal stig omgiven av träd. Har ett dunkande beat i mitt huve En rythm som mitt hjärta slår Diggar takten medans jag går Ingenting känns som det gjorde igår. Nu är jag här ute i skogen Har sprunigt hela dagen Kanske har jag blivigt galen Vad är det jag tror att jag är jagad av satan? Sakta tittar jag upp, på andra sidan gatan.. Med ett vrål forsätter jag springa Men kommer jag hinna eller sakta försvinna Jag har mitt öde och jag har varit väldigt nära DÖDEN. Mellan VERS Forsätter längs min långa väg Ingenting förstår vad som händer här Jag har ensam gått igenom misär Ingenting är så som det ska vara Det går knappt att förklara Välkommen till min värld Konstiga saker händer här. TA DITT PICK OCH PACK VI FLYR I VÄG VERS 2 Jag springer för livet är ensam rädd. jagad av problem hoppas jag inte blir sedd Ingenförstår vad som händer i min värld Att det finns saker som inte borde hända här Glömde göra läxan shit matteboken jagar mig Är ensam i skogen snälla någon rädda mig. Läraren är hack i hälen med staven Robin spring han är ju galen. Med sin stora stämpel jagar hon mig Hanletar men han ser inte mig Om han hittar mig så får jag IG Då kommer hela min värld vändas upp och ner Farfar kommer be mig gå ner på knä Vända mig upp och döda mig. KRITIK TACK :)
Hiphopen är för liten för att älskas av alla.