Välkommen till Nyköping (Welcome to Jamrock)!!
Local Expressions feat. Skank The Bones - Välkommen till Nyköping (Welcome to Jamrock) Vi gjorde en cover (eller vad man nu ska kalla det?) på Damien Marleys - Welcome to Jamrock. Den handlar om vår stad Nyköping och situationen här. Nyköping älskar den, så vi tänkte att Whoa kanske också ville lyssna även om man inte riktigt hänger med in texten om man inte är härifrån. LÄNK TILL LÅTEN Eller Soundclick: Endast lyssna Medverkande: Instrumental: Skank The Bones (STB) Mixning: (STB) Sång/refräng: John och Dennis (STB) Verser: 1. Shaati (Local Expressions) 2. Dennis (STB) 3. Mr. Sneaky (Local Expressions) 4. Dennis (STB) 5. Mr. Sneaky (Local Expressions) 6. Nameless (Local Expressions)
Local Expressions a.k.a the swedish pirates
Ja just det ja, ni får gärna droppa kommentarer också om ni känner för det. Kritik dör vi inte av!
Ah den var väll helt bra... Fast Nyk är enligt mig inte direkt som ni beskriver det.... Dom enfarenheterna jag har av är: tjocka barn med fubu jeans och dreads av hårspray, massa punkare och halv bra graffare... men men en skön sommar stad... Grymm låt så jag ska inte ge er något skit idag grabbar! Bra gjort!
HydrantGame
-civilgraffare- P4 Hehe jo tack det finns en hel del sådant här också, men vi skippa att berätta om den sidan... Men kul att höra att du gillade den iallafall...Peace Inga fler?
Men upp för fan!!
yeye! den är skön fan! Shaati lägger det fint med ngra få missar. Mr.Sneaky lägger det galet, andra versen är mer känsla i än första, men båda va fortfarande as sköna! Nameless ligger skönt på beatet å hittar inte en enda miss, men du har för lite känsla, det drar ner din vers lite. annars skönt! Dennis lägger det skönt också Peace blaoblao NYK bitchezzz.. haaa
|Addsoul - www.myspace.com/addsoul|
skit fett, den lär pumpas en del i sommar, ser fram emot stb på betonggalan :D
hej hej
inte många som droppar kommentarer
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
kul grej asså.. tänkte oxå göra om den, nån hann före.. tänkte fråga.. e trummorna live spelade? .. diggar d mesta .. men vissa verser e sådär asså.. helt ok.. va säger ni på d där brake'et? asså början, runt om i landet säger dom smaa ?
förresten mitt förnuft sa att d va ett skank the bones e ett liveband hehe.. lite mer reverb o effekter hade vart soft..
"runt om i landet kallar dom d småstad" ..hörde nu,.. fan va många inlägg d vart..
Ja all musik är liveinspelade med instrument...soft att folk gillar den...fortsätt skriva!!
Sjysst med lite kritik, tas i åtanke även fast vi vet att ni själva inte är några "rap-gurus"...
UPP!
Covers äger, så länge man inte förstör originalet! Är iallafall mycket roligare att spela in covers än egenkomponerat.
UPP!
diggade de grabbar ;) men beatet, är det någon remix? tycker jag hör ett starkare piano ljud på detta beat till skillnad från orginalet?
yeah dude?
Fett skön! =)
VA FERM!!!!! :@
Japp beatet är vad man skulle kunna kalla en remix.. Skank The Bones spelade in en ny version av den med liveinstrument för att få fetare ljud o bättre inspelningskvalité.. ---------------------------------------- --------------- Keep the comments comin foo's
Upp!
Promotor
2006-05-10 18:32
Ni var för bra för att jag ska klara av att ge nån kritik, hitta inga fel förutom att ni kunde höja accapellan lite i första versen.. skön låt som jag kommer spara!! peace
aah, men detta beat blev ju fetare än orginalet tycker jag.
yeah dude?
breakmegamix P17 Om jag inte minns helt fel så la han faktiskt lite nya piano grejjer men är inte helt säker.. Han som körde Keyboard/synth ville få det lite eget typ.. om du fattar
UPP!
Grym låt! Såg local expression när de/ni öppnade för SvAk i december, har bara väntat på att ni ska dyka upp igen.
Soulfood1 P19 HAHA... okej det är ditt problem, men vi är inte i något direkt behov av att någon sörjer oss. Spar det till någons begravning. Känn ingen sorg för osss Soulfood
yeah, thanks Filli...UPP
första killen låter likt promoe... fet låt faktist..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
riktigt skön... peeys
Landskrona Skånes stolthet
perfekt sommar låt osså, glömde jag skriva :)
Landskrona Skånes stolthet
Ghetto-unge P21 Tackar, vi körde den live i Fredag inför ca 500 som oxå diggade den.
Sprid låten vidare.
Besök även
www.Skankthebones.se
UPP!
http://www.skankthebones.se/Media/Ljud/v alkommentillnykoping/valkommen.html Ännu nyare länk för er som vill lyssna. Det är live instrument, trummor, bas, gitarr och keyboards. Inspelat i STB´s replokal. Kul att några gillar den.
beatet e fet.. tycker rasta snubben va soft hehe.. rapen är inte riktigt min stil.. låter helt ok men naah.. Pejs
La Ke Hänger.! Www.myspace.com/henxx <-- check it out
Uni-H P17 Inte riktigt våran stil heller eftersom de va nytt för oss att köra så här. Men jag måste säga att de va fan så mkt roligare att spela in på detta vis. Mer känsla! peace
fan vad kul att så många gillar den. och det är fett att typ halva nyköping sitter å pressar den på repeat. eler jag har hört det iallfall vi borde göra lite nytt med STB
blodigt
HEOL: japp, jag är en av dem som spelat den en hel del gånger hittills och fler lär det bli! Den e riktigt grym!
Fett att folk från andra städer har fattat tycke nu också HEOL P5 jepp fler låtar lär det bli man
local expressions & skank the bones .. a.k.a NICE VIBES
blodigt
CoTern P18 Vilka ändra dom grymma rapparna från Nyköping?? hahaha
CoTern P18 Har du hört talas om sarkasm? läs vad du skrev o sedan vad jag skrev....så fattar du nog att jag skämtade.. Tiltis-_- Nee han kan ju inte ha gjort det..
Orginalet är ju endå bäst, men det va ju inte dåligt. Bra flow ^^
Fejna fezken!
Frida__ F16 Klart att orginalet är bättre! Men vi försökte ju inte knäcka honom, vi ´fick bara en idé av hans låt o då tänkte vi att de vore koolt att använda musiken och upplägget också. En kul grej bara. UPP
Skank The bones e sköna , Känner trummisen Andreas :D
denna låt va nice va.. bor i nyköping med..soft soft
Not all drugs are good. Some... are great!
Denna va skön... diggas verkligen
I live for the music, hiphop and reggae swing my world.
Trode jag va ensam om att ha whoa i nyköping typ. Men dock så fel jag hade.
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Auro: absolut inte ensam.