texten på ett ungefär-- jag sitter på mitt rum, allt är stilla fåglar sjunger uttanför, och jag är glad för det lilla som en kärleks-sonett stöpt i annat material min balett, är hiphop av ett annat slag hårda ord och preskiberade uttalanden ät från mitt bord jag tar och ger ifrån min mat igen allting, kan förändras på en natt pank men, full av livets kraft babylon och det fruktade systemet har nått våran värld med pengar och problem men inte bryr jag mig, så himmla hårt i det problemen sitter in här utan i länder längre ner för medans jag går ut och köper några öl sitter folk i andra länder, och väntar på sin död jag önskar, folk kunde se problemet önskar vi kunde ändra på systemet ref.. för jag önskdar folk kunde se problemen kunna se igenom allting, som det här systemet för jag önskdar folk kunde se problemen kunna se igenom allting, som det här systemet för jag önskdar folk kunde se problemen för dom hopar sig på rad och jag vill inte va med men jag önskdar folk kunde se problemen önskar, folk kunde se systemet jag dricker ur flaskan, och lägger mig på rygg känner magen den vänder och kännslor rycker in känns fördjävligt att världen ska vara så grymm men vad ska man göra? när allting snurar runt omrking hoppar över hindret, måste glida men världen snurar runt utan strid vid min sida hela stadsapparaten har kraschat som trasig gestalt utan mor utan farsa och det är inte konstigt, att drogerna blir ens kärlek när man står utanför utan hjälp till nån närhet som en flaskhals, tightare än nånsin du kommer inte bort, du kommer bara in göran persson och hela fucking regeringen snart står ni frammför 2/3dels delning för delningn är klar, dom finns ritare på parlamentet som en karta över rikas alla kontinenter men det är lugnt, jag är inte bitter bara sur på det mesta, och till alla er fitter hoppas att ni lever lycklig för jag kommer börja jaga jag har tappat ert förtroende, hör min klagan ref..