Herj Okej flowet är hackigt, hör direkt i börja ord som spruta/njuta hackar upp mig på dem för att de kanta som ut sig. Försök rappa mer och prata mindre, och undvik rim som ”låtar/hitlåtar” det låter som en upprepning, och mysigt/rysligt var nog ett nödrim. ”Njuta av staden och springa på fester helt jävla naken” se över texten och tänk vilket budskap du egentligen förmedlar ;) och sen avrundar du med utåt/jävla kåt. Det du ska tänka mest på är prata mindre, rappa mera, försök hänga med i melodin som ligger över trummorna och nödrimma inte. Nödrim är då det blir osammanhängande. Refrängen Låter som ni har pratat in den, refrängen är väll oftast där man släpper på rappen och tämjer stämbanden, eller? ;) Purken Går fort i början , det lät gode nice fast det tappade fart sen och då kändes de lite konstigt, du får antingen välja att rappa snabbt eller ”normal fart” så att säga. Känns inte som du har lika mycket nödrim som Herj fast kalsonger/allsånger kanske var ett, för jag tror inte du sjunger allsånger i badhusparken om jag ska vara ärlig ;) Nu ska också tänka på att inte prat-rappa. Roabin Stod för bästa insatsen på låten, du har inte lika hackigt flow som de andra fast det är ju långt ifrån perfekt, men övning ger färdighet. Om det var du eller ni tillsammans som kom på att du skulle klanka ner på sommaren vet jag inte, men det var väldigt smart, fick en att orka lyssna, för om ni droppat en till vers om hur bra sommaren är hade det nog lätt hänt att man tryckt upp nästa låt på playlisten istället. ---------------------------------------- ------------------------------- Alltså jag är fan ett fan av er, gillar då ni släpper mp3, fast se till att tänka på det jag skrev så kommer ni nog kunna räkna in er i Piteå eliten om ett par månader.
facebook.com/idiomatisk - fan page