I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

G.T.I.C.Y - Kashal-Tee Diss @ SVU *EXKLUSIV*

Vår Hiphop - Audio & Video

2004-10-22 16:37
Lyssnat nu.. Glaciuz lägger en FET låt som kommer spelas mkt hemma framöver.. Kash loosar detta främst på att det är en frikkin radioshow i realaudio jag lyssnat på.. raderna som kom ut tydligt var tighta och textmässigt tycker jag fortfarande att Kash är bättre.. "fuck metaphores, i get straight to the point" känns lite dubbelmoral när han droppar sånt själv..
som t.ex en av låtens snyggaste rader "I'd watch my step, if i was in your shoes"...
Dock.. Gör Glaciuz en många ggr om bättre låt.. flytet är helgjutet och riiktigt snyggt.. deliveryt klockrent och ja... Riktigt jävla nice helt enkelt.. Sen är det väl självklart fördel när det är gjort i studio med proffskvalle och omtagningar och adlibs etc..
Och kash spottar två verser uncut på en radioshow..

Svårt att säga i slutändan.. jag behöver fler ronder.. med jämnare kvalité på inspelning för att kunna ta slutgiltig ställning till vem som går ut som segrare.. Just idag är det nog GTICY dock..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2004-10-22 17:20
Oj förlåt hahahaha trodde du hette Tommy sorry män :$

Näääj absolut inte det håller jag med om, med du måste erkänna att du fick det lite att låta som att punchlines är wack nästan...

Jag tror att båda artisterna egentligen säger saker som vi inte kan förstå, som beefen egentligen handlar om så Glaciuz kan säga nått om Kash som vi tycker är as wack men irl svider som fan för Kash och vice versa givetvis...

Just därför som jag sa innan jag väntar på mer material innan jag bedömmer vem som är bäst =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-23 13:57
Glaciuz är ingen rappare som skriver speciellt tunga rader, han är bara hård och street. Går inte att jämföra med Kash, och därför är:
"Glaciuz, use your head for something else than bandanas" - en jävligt grym rad! Det där med dead man walking var typ skönast i Glaciuz låt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-23 13:58
Eller inte tunga rader, jag menar fyndiga, smarta rader.

2004-10-23 17:47
blowfly kanns som att alla har fattat vilken sida du star pa...bara se vilka/vem som ligger i din vannlista....
du kanske rentav ar en av de som sitter under radioprogrammet och skriker "ooooooooh" "yeaah" i bakgrunden nar kashal droppar nat fett sa han kanner att han lhar tie backup eller nat?

och kashal kanns som att du kanske vet vad glaciuz rad han droppade pa mixtapet handlar om? du verkar iaf tagit valdigt illa upp eftersom du slapper grejer valdigt sallan - och det forsta du ska "slappa" eller komma ut med officielt pa grymt lange ar en disslat till glaciuz?
och om det ar nan som forsoker "tjana" och fa uppmarksamhet pa sjalva biffen sa ar det val du?...du som droppar den pa lydmar och du som planerade att slappa den?....det ar val om nat att forsoka fa publik/konsumenterna med sig...tack vare beefen...

2004-10-23 21:40
najs
www.parhamvic.com

2004-10-24 22:45
Du kan ladda ner hela showen i mp3 format på http://www.b-line.se. Filen är dock lite över 100 MB stor....

DJ

2004-10-25 00:09
Konstigt att så många har irriterat sig på att vi gapar i bakgrunden på radioshowen. På andra rapshower tjoas det jämnt när någon droppar något grymt. Men då är det ingen som klagar.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2004-10-26 18:35
jag skulle vilja se en radiostudio fullpackad med rotten gothen och när Glassen bränner av sin disslåt on air så står alla lite casual och vickar med huvud eller knäpper fingrarna under knäpptystnad.

gissningsvis så skulle dom gapa mer. fast jag tyckte dissen Glassen la om att Kash hade hejarklack var roligt.

2004-10-26 19:17
mekano P57> sen ska man inte kasta sten i glashus..

"livet är en stor bajskorv som man tvingas ta en tugga av varje dag!" -mifune //Öpir

2004-10-26 21:47
Glaciuz låt finns ju fan ingenstans. Kan nån vara snäll att direktlänka från SvU, designen där är åt helvete för rörig för mig.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2004-10-26 22:33
aKa P22 vad?
Producent

2004-10-27 09:35
KungVikke P20: Varsågod latis :P
Since 1984
@realgizlee // twitter

2004-10-27 20:11
mekano P57>> "blowfly kanns som att alla har fattat vilken sida du star pa...bara se vilka/vem som ligger i din vannlista.."
precis som att du har den du propsar på din vänlista..
"livet är en stor bajskorv som man tvingas ta en tugga av varje dag!" -mifune //Öpir

2004-10-27 21:44
aKa P22 absolut. men jag sitter inte i flera inlagg och skrive klag om kashal for att hoja traden och fa det att verka som att fler gillar kash. jag har overhuvudtaget inte kommenterat kvalit'en pa kash overhuvudtaget. bara ifragasatt en del.

2004-10-28 15:34
dessutom har jag inte propsat nan ett dugg......iaf inte vad jag kan lasa. dock har du sjalvklart ratt glaciuz "sida" ar jag pa..haha...