I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kashal-Tee @ B-Line 95,3 MHz - GTICY dissen

Vår Hiphop - Audio & Video

2004-10-07 22:25

Kashal-Tee @ B-Line 95,3 MHz - GTICY dissen

Med tanke på att den ljudfil som B-Line gänget erbjuder på sin hemsida från förra veckans program, där Kashal-Tee svarar på Glaciuz The I.C.Y. diss, är på över 100 MB finns nu ett betydligt mindre (och mer lätt laddat) ljudklipp på Svenskunderjord.com.

Det skall bli intressant se hur denna battle artar sig. En sak är säker, Glaciuz skulle käka upp Kashal-Tee i en live-battle.

www.svenskunderjord.com

2004-10-07 23:30
var inte så säker på det.

2004-10-07 23:59
"glaciuz use your head for something else than bandanas"

aaaaaaaaahaaaaaahaha
fcuk spleling

2004-10-08 00:19
sämsta skiten jag har hört, ärligt talat

2004-10-08 00:25
emodemo: nämn 3 av dina favorit rappare.. så får jag se om mina fördomar stämmer..
www.hummin.nu

2004-10-08 00:26
jag hajjar inte vad glaciuz ger sig in på..... kash är sveriges tyngsta battle rappare, straight up, han lirar i samma division som amerikanarna.. verkar dumt att beefa han..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-08 00:26
hummin, dom stämmer säkert

Hangaround

2004-10-08 00:35
vill höra en hel låt av Glaciuz.
tror det här kan bli intressant.

2004-10-08 00:43
kashal-tee ska inte vara i sverige, han ska vara i usa och tjäna pengar för att han gör bra musik!!

2004-10-08 03:49
Kan kash freestyla??? Glaciuz har alltid varit ganska grym på det planet så i en live-battle skulle Kash (som sitter i månader och filar på sina punchlines) inte ha så mycket att komma med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-08 04:35
jakob yeah det jag undrar jag också....när det kommer till freestyle hur är kashal-tee då?.....ah mycket kan man undra halvfem på natten iof,,,

2004-10-08 07:15

vad har freestyle-förmåga med deras beef att göra?
det är väl rapparen som gör bäst låtar som är grejen?

2004-10-08 08:29
Hehe.. säger inte Kash något om det.. att Glace troligen freestylat hela sitt album (Eller bara skrev så snabbt).

Glace är en go lirare.. men hans diss kändes opersonlig, obetänkt och witt-less. Sen får ni skrika på mig hur mycket ni vill.

Definera gärna "att freestyle:a bra".. är det att komma på grejer som rimmar med någorlunda flow? Ett överflöd av "gay" och "yo' mama".. ja då finns det rätt många bra freestylers i Svea.

Men på plats uttänkta, personliga och *vitsiga* dissar, gärna med flerstaviga rim, rim-scheman samt referenser och svar till/på motståndarens rim... hur många lyckas med det i Svea?
www.hummin.nu

2004-10-08 09:30
hummin

hur kan du jämföra kash disslåt mot en enda rad som glaciuz drog. skillnad om glaciuz gjort en hel låt.

2004-10-08 11:05
Det lät inte så bra. Svårt att höra vad han säger och ganska irriterande röst. Fast han lär ju va bättre vanligtvis, det här platsar på whoa.

2004-10-08 11:21
va fan e detta??!! låter som nån grabb som lagt upp nåt på audio forumet å folk jämför detta med glaciuz?? oh my god...
Folk verkar tro att mickbåset är nån fristad för skitsnack
Tvärtom, ni måste kunna stå för de ni har sagt.
- Tom, Fjärde Världen (på låten "Ännu en gång")
Rappare

2004-10-08 11:25
Det är kul när folk lyssnar mer på ljudkvaliteten än själva musiken. 7":an skall införhandlas när den kommer, har klassiker-potential.
Officially not impressed.

2004-10-08 11:37
fan, man kanske ska börja kolla in whoa-audios om det här är något "som platsar på whoa"... låter mycket intressant... jag orkar inte lyssna igenom allt, kan någon ge exempel på några jag borde kolla in som har lika genomtänkta texter, flow och delivery mm? annars kan jag inte förstå vad freestyle-skills har med den här saken att göra heller... har kash någonsin sagt att han är bra på att freestyla eller att han vill battla glacious? det måste jag ha missat då...(för om man lyssnar på texten får man lätt intrycket av att han säger det motsatta...)

2004-10-08 11:46
fan vad skrev jag igår.
ah om jag ska förklara mitt uttalande om freestyle - så har freestyel-förmåga säkert inget alls att göra med "beefen" *yeah* än så länge....det jag ville kommentera var TRÅDSKAPAREN Fredriks kommentar "En sak är säker, Glaciuz skulle käka upp Kashal-Tee i en live-battle."
Sådär grappar...läser man igenom tråden blev det inte så svårt att tolka det hela

2004-10-08 11:50
hahah fan va spydig jag lät där i slutet...var inte meninge. jag är trött.....

2004-10-08 13:41
floppen: Han är inte sveriges bästa battle-rappare eftersom han sällan deltar i battle. Däremot är han kanske sveriges bästa battle-orienterade rappare. =))
http://soundcloud.com/relicbeats

2004-10-08 15:39
NuGangsta P23: Det gjorde jag inte. Läs igen.

Och innan du nämner något annat. Så har jag hört Glasses senaste album, tidigare mixtape grejer och Blao grejerna. Och lyssnat noga. Hört det lilla med Kash jag fått tag på etc. Så om jag nu hade lämnat någon utvärdering av någon av deras kompetens, så hade det varit grundat på det. Men det var det inte.

Jag jämnförde deras dissar mot varandra, på samma sätt som jag hade jämnfört någon annan färdighet såsom att laga mat. Då skiter jag väl i om moståndaren är jävligt bra på att odla morötter. (Om ni kopplar liknelsen) Även om det kan imponera, på sitt sätt.

Och asså.. detta är REAL AUDIO.. konverterat från en radio inspelning som var mp3?.. har jag fel? Och var inte den live också? Klart som fan kvalitén blir wack.. *suck*.. hör ni inte var han säger så är det ju en sak.. men dömer ni en diss på annat än textens substans och artistens kompetens (flyt, rimskeman, delivery etc).. så kan dom ju lägga upp två tomma beats nästa gång, så kan ni säga vem som äger vem sen.

Jag vet inte vad jiddret om röst är. Vissa verkar vara upphängda på att en röst skall låta så ond och mörk (DMX, Crunch Ex och kanske Ken emellanåt) som möjligt.. Jag skiter i vilket.

ÖL
www.hummin.nu

2004-10-08 15:48
uppercut: a sant, ajg uttryckte mig fel. punchlinerap skulle det vara hehe

2004-10-08 16:08
och vart hittar man GICY's diss?

2004-10-08 17:24
jakob:

Instämmer

Kashal-Tee är en riktigt bra rappare på skiva men de gånger som jag sett Kash live har han inte imponerat på mig. En battle-MC:s arena är på scenen, med en mikrofon i handen.

Det kanske bara är jag som har den uppfattningen?

2004-10-08 17:53
Funkar inte för mig...
Hangaround

2004-10-08 18:07
hiccory

att ladda eller?..du vet att du måste ha realplayer för att lyssna?

2004-10-08 19:54
Kash käkar varenda MC i Sverige utan problem, inte undra på att han gjort låtar med storheter.

Dock så är Glaz ruggig när det kommer till livebattle, snabb i skallen och riktigt fyndig.

Ska bli kul att se om Glaz gör en låt eller bara skippar beefn. Jag tror det kommer arta sig till West vs East nu :)

Dock dumt att utmana Kash på det här sättet där han är ruskigt stark och har tid att fila på raderna som sagt.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2004-10-08 20:45
Bålsta är gangstah, sveriges riktiga hood. Det var väll där de hittade hon som varit psykolog i fängelset knivhuggen för någon månad sedan? :)

Fear.

2004-10-08 21:06
ja du ser..

2004-10-09 00:00

Kash är min totala skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiita, G.T.I.C.Y takin over!!!!!!!
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -

2004-10-09 10:45
YCe P59: Word! =)
Rykten säger även att kokainet flödar i Djursholm och att alla är skitfarliga där (obs! att man måste uttala I:et på Djursholm-sätt).
http://soundcloud.com/relicbeats

2004-10-09 10:59
Kashal-Tee är sveriges bästa rappare utan någon som helst tvekan..

så det är väl ganska givet att han äter upp Glaciuz.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2004-10-09 11:54
YCe P59

Jag vet att Kashal-Tee har en officiell hemsida, den finns här.

2004-10-09 12:49
vad har kvaliteten med själva rappen? Det är dålig kvalitet eftersom det var live från en radio kanal.

2004-10-09 14:03
Hmmm ingen som kan lägga upp låten för nedladdning? Helst att den går o spela utan real...

2004-10-09 14:17
JAG HATAR RAM FILER
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2004-10-09 14:58
bästa rapparen i sverige??

haha, aight, kash är najs men han är inte ens bland dem 3 bästa

2004-10-09 16:26
asså vafan, beatet kashal tee rappar på måste vara det wackaste nånsin. jobbigt o lyssna på rappen som ändå är helt ok...
Graffiti is so last year dude!

2004-10-09 19:51
huggamugga>

man får inte mörkare röst av anabola, däremot krymper nötterna ihop så man kan anta att det har precis motsatt effekt på rösten - inte så fyndigt skrivet från din sida således

2004-10-09 21:01
Kashal-Tees låt är ju skön som fan! men jag har inte hört Glaciuz rad, vad säger han?
Govinda

2004-10-10 23:43
PolaKKK, true! hehe

Lyricist

2004-10-11 10:02
Har inte hört låten men baserat på tidigare grejjer jag hört kommer Kash att äga rejält....fattar inte snacket om freestyle hit och freestyle dit....det finns knappt nån i sverige som kan freestyla på riktigt. och freestyles löser inte den här beefen efter som Kash inte kan freestyla, men han är dock en av Sveriges bästa eMCes som kör på amerikanska

peace !
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"

2004-10-11 12:44
AAAh va tröga folk är.....
om folk läser vad FREDRIK skriver som startade topicen som FÖRSTA INLÄGG....."En sak är säker, Glaciuz skulle käka upp Kashal-Tee i en live-battle. "

så.fattar ni nu om "snacket om freestyel hit och dit"......läs topicen

2004-10-11 16:28
Kashal Tee ägde och kommer att äga i fortsättningen också.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause