I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] SMACK/ URL - SM2 - Loaded Lux vs Calicoe

Utländsk Hiphop - Battles

2012-09-09 21:04

[Video Battle] SMACK/ URL - SM2 - Loaded Lux vs Calicoe

2012-09-10 01:29
2-1 Loaded Lux utan tvek.
Calicoes första och andra är sjuka men Lux performance och lyrics är för jävla bra.
Hans tredje rond är fan det bästa jag sett.

2012-09-10 12:43
vafan, läst en del om att detta skulle vara en bodybag?

lux var jävligt sloppy, hans sista var dock bra.

men ger det ändå 2-1 cal.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-11 23:22
Vafan va grejen med nakenbilden?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-22 16:53
Lux tredje rond, bästa ronden någonsin inom battle rap, i min mening.

2012-09-22 17:36
Jävlar vad Lux skolar honom... Känns verkligen som pojke mot man möts och han förnedrar hela hans stil jävligt bra. Tjaffsar inte tillbaka när Cal skämmer ut sig etc.. "Look at you all emotional"

Sista versen är sjukt grym. Synd på choken första!

2012-09-22 18:11
får man använda videovägg i battles nuförtiden?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-09-22 20:34
HAHA, grymt bra fråga. Funderar på hur fan han lyckades... Fult att någon som har hand om eventet nästan måste ha hjälpt honom... Tyvärr hatar jag Cal så mycket på grund av allt bullshit under L's ronder så jag tyckte det var kul... Haha!

2012-09-22 20:40
Calicoes första och andra är sjuka men Lux performance och lyrics är för jävla bra.

analyserar du lyricsen så var det faktist inte så värst bra som man vill tro, t ex:

"ain't it evil, to live backwards"

var ju inte sååå bra som publiken verkade tro, dessutom har jag hört en bättre variant på evil - live grejen förut (tror det var Eyedea men kan ha helt fel).

vadå ondskefullt med att leva baklänges?

2012-09-23 11:04
Jag säger tvärtom, analyserar du hans texter inser du hur jävla bra det faktisk var. Läg därtill hans delivery och performance och Lux är på en helt annan nivå. Att plocka ut en mening gör inte hans performance rättvisa. Lite småroligt att du skriver att den raden inte var så bra och avslutar ditt inlägg med en fråga som visar att du inte förstått raden.

2012-09-23 13:02
Jag säger tvärtom, analyserar du hans texter inser du hur jävla bra det faktisk var. Läg därtill hans delivery och performance och Lux är på en helt annan nivå. Att plocka ut en mening gör inte hans performance rättvisa.

Ok jag har bara lyssnat igenom det en gång, men han fick en överdriven publikreaktion på den raden så jag antog att resten också var lite sådär.. har då hört bättre iaf.
Säger inte att jag absolut har rätt, du kan gärna motbevisa mig genom att citera några rader han drog under battlen.

sen vet jag att han har sjuk delivery, men det jag snackar om är innehållet i hans lyrics i battlen.

Lite småroligt att du skriver att den raden inte var så bra och avslutar ditt inlägg med en fråga som visar att du inte förstått raden.

jag förstod raden, vänder man på ordet 'evil' så blir det 'live' backwards. men det som förstör punchlinen är att meningen i sig inte är logisk. det inte är ondskefullt att "leva baklänges". visst det är ingen bra sak, men det blir inte ondskefullt för det.

visst.. man kan försvara det där på många sätt, men jag tyckte det var lite.. nja

2012-09-23 13:07
Hans tredje kommer minnas som en klassiker.

"He gon get this work" har trendat twitter i typ två veckor nu.

2012-09-23 14:30
brb2009 skrev:
Hans tredje kommer minnas som en klassiker.

"He gon get this work" har trendat twitter i typ två veckor nu.

Inte "I killed you!!!" då? :D Den kanske inte blev lika populär av some reason...

2012-09-23 15:06

2012-09-23 19:25
analyserar du lyricsen så var det faktist inte så värst bra som man vill tro, t ex:

"ain't it evil, to live backwards"

var ju inte sååå bra som publiken verkade tro, dessutom har jag hört en bättre variant på evil - live grejen förut (tror det var Eyedea men kan ha helt fel).

vadå ondskefullt med att leva baklänges?

även om raden live/evil är så dålig som du vill få den till att vara, hur påverkar det resten av hans text? faller hela hans lyricism på en punchline?

how y'all disrespect god, aint it evil to live backwards... visst, det är inte världens mest originella ordlek, men jag fattar inte hur man inte kan förstå den.

han klassas som en av battlevärldens bästa lyricister. hur analyserar du "lyricsen" egentligen?

he's been killin since they paid shillins. respektera legenden!

2012-09-23 19:57
Socials, jag sa inte att hela hans battle var på samma nivå som den raden.

3:e ronden var riktigt fet men jag tycker inte att de två första ronderna höll samma klass. visst om hela hans battle var som 3:e ronden hade det varit hur fett som helst, men jag känner bara inte 1:a eller 2:a ronden. inte dåligt men jag förväntade mig något bättre.

du får gärna citera rader från 1:a och 2:a ronden som jag mycket väl kan ha missat.

2012-09-23 22:26
det handlar sällan om att citera rena rader, för då letar man efter vinkeln eller formuleringen. att vara duktig med pennan handlar mycket mer om att arbeta med stavelser, betoningar, inrim, allitterationer och assonanser. finns få som jobbar på det sätt lux jobbar på. #work

2012-09-23 22:33
att vara duktig med pennan handlar mycket mer om att arbeta med stavelser, betoningar, inrim, allitterationer och assonanser. finns få som jobbar på det sätt lux jobbar på. #work

vet inte vilka mc's du lyssnar på.. men det du nämnde är mer eller mindre standard hos de flesta någorlunda bra emcees i dag. kanske inte i URL dock men jag vet inte, har inte kollat på så värst många battles från den ligan.

2012-09-23 22:42
det är inte så jag menar. självklart bygger all rap och lyrik på stilgrepp. men lux gör det fetare än de flesta.

2012-09-27 16:21

He gon get this work!

2012-09-27 17:14
socials aa ok, ska börja studera/analysera honom
Producent

2012-10-02 13:24
Everything in my bio has it (Hazard) tyckte jag var rätt fet, men jag var tvungen att kolla på nazems länk för att kunna förstå mig på en del andra rader.

2012-10-02 15:33
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.