[Video] Nutso & Branespark: 'It's A Shame'
Den här är inte sprillans, utan från augusti. Jag vet inte om det är sökmotorn eller mina sökskillz som spökar, men jag hittar inga mentions alls på whoa om den här låten?! Så jag tyckte det var dags för den att få ett eget ämne, även om den nu råkar ha tre månader på nacken... Allt som har med Freestyle Professors att göra är ständigt underskattat, precis som vanligt. Sen kommer folk gå över lik för att få tag i den här EPn om tio år såklart, but that's how it goes I guess... Om du är överkänslig för lågbudgetvideos som känns 50% Öppna Kanalen och 50% hemmagjort youtube-klipp av tonårig "vaken"-anhängare är mitt tips att du öppnar videon i en flik och sen gör nåt annat i en annan flik medan du lyssnar på låten. För om videon är lågbudget är musiken av allra högsta klass. För mig är det här en av de där få, perfekta hiphoplåtarna. 10/10 till allt. Texten, deras flows, attityden, budskapen, känslan och kanske framförallt den geniala produktionen. Första gången jag hörde den här var jag utarbetad och led av sömnbrist, men jag erkänner gärna att "basfiolen" eller vad det är bokstavligt talat fick mina ögon att tåras. Hela låten får mig att sitta och flina överlyckligt. Stark kandidat till årets låt för mig. Tveklöst på top 3!