I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Doitall från Lords Of The Underground berättar pm "Funky Child"

Utländsk Hiphop - Audio & Video

   

2009-07-22 00:40

Doitall från Lords Of The Underground berättar pm "Funky Child"

“Hiiphop is the culture, rap is the music” säger Doitall från Lords Of The Underground i ett avsnitt av det som enligt mig är en av de bästa hiphop-serierna som görs just nu.

Serien True Hip-Hop Stories är skapad av D-Nice och tidigare lade jag upp del 1 på bloggen som handlade om den hemlöse rapparen.

D-Nice själv beskriver avsnittet med: In this edition of True Hip-Hop Stories, Doitall of the rap group Lords of The Underground, discusses the birth of their hit recording “Funky Child.”

Jag kan tillägga att ni pålästa hiphopskallar troligtvis kommer rysa till när ni ser det här avsnittet.

In här för att se.

Med ett barns entusiasm och med ett ständigt nostalgiskt leende på läpparna berättar Doitall på 7 minuter rätt detaljerat om hur klassiska “Funky Child” kom till 1993, och hur den resan för honom själv var en stor del i att han fann sina och hiphopens musikaliska rötter....

Ametist - http://www.ametistazordegan.com