I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Diamond D - D-I-A-M-O-N-D (prod. Nottz)

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2008-09-16 22:38

[Audio] Diamond D - D-I-A-M-O-N-D (prod. Nottz)

ny låt från Diamond D's kommande platta "The Hugh Hefner Chronicles" som släpps den 30:e denna månad. låten är proddad av Nottz och länken kommer från SpineMagazine.com.. måste bara påpeka att det nya systemet på whoa med 2 sections för utländsk hip-hop blir alldeles för rörigt - det var inte direkt som det var speciellt mkt rörelse i den delen av forumet ändå..

Diamond D - D.I.A.M.O.N.D.

Keep CD alive

2008-09-17 01:46
När jag såg att Nottz prodda var jag tvungen och checka... bra prod, den satt bra! Lite seg rap f.ö
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-17 15:21
Ok låt..Håller med Claaa7 om att d var bättre innan dom gjorde 2 sections

2008-09-17 19:05
Aa verkligen, e knaptp inne här sen dom delade upp det!

2008-09-17 19:07
Nottz gör så jävla feta beats utan att ja gillar dom! Fyfan va bra beat men komemr nog aldrig sätta på den här låten nånsin igen!
Producent

2008-09-17 23:00
lanken funkar inte for mig, gar det att lyssna nagon annanstans?

2008-09-18 00:11
testa www.spinemagazine.com, annars bara sök på google eller babygrandes sida kanske.
Keep CD alive

2008-09-19 00:42
Fan va roligt! Trodde aldrig att han skulle släppa en hel skiva till.
Wordlife no doubt baby

2008-09-19 19:42
Nottz levererar. Men han når fan inte upp till sina glansdagar runt 2000-2001 däromkring. Jävlar vilka dängor han fick fram då. basgångarna var galna! krumbsnatcha, kardinal, edo g och inte minst bad seed har fått fram några av sina främsta alster med hjälp av denne eminente beatmaker.
ja, så är det.

2008-09-20 18:52
^^ glöm inte hans jobb på "Extinction Level Event" plattan från Busta Rhymes, första gången jag hörde killen... han gjorde dom 3 första låtarna på skivan och gjorde det jävligt snyggt dessutom!

dock sätter jag Diamond D över honom om vi snackar producenter men blir ändå kul att se hur skivan blir när han rhymar över andras beats istället.. var och förhandsboka den idag.
Keep CD alive

2008-09-20 21:15
King of storytelling! Hoppas han levererar.
Wordlife no doubt baby

2008-09-22 00:23
^^ haha tar du inte i lite extra nu va :P
tror dock att skivan blir bra, glid in på hans myspace där det finns ett gäng nya låtar att lyssna på. tror dom är nya iallafall, har iofs inte hört Diamond Mine tapet men tror inte d är därifrån.
Keep CD alive

2008-09-22 00:31
Lite isåfall. Men det finns inte många som lägger det så slappt som den gubben och jag menar både beats och rap. Enligt mig då självklart, så om någon där ute tycker bra musik suger och föredrar weezy och timb så hata inte mig för jag hatar inte er.

Word the fuck out!
Wordlife no doubt baby

2008-09-22 16:32
^^ haha absolut, Diamond D är en fantastisk beatmakare och även grym på micken - "by far the best producer on the mic" kallar han ju sig själv men jag tycker dock att Lord Finesse och RZA är bättre overall även om det helt klart blir competition.
Keep CD alive

2008-09-28 19:43
Skönt beat, tråkig rap, wack refräng...
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE"

Spöket i Scary Movie