I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Royce 5'9 - Bar Exam 2

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2008-09-09 14:23

[Audio] Royce 5'9 - Bar Exam 2

Bara några timmar kvar nu innan det mest efterlängtade tapet i år släpps, allt som hörts hitills från det har varit bly, och Royce låter än mer hungrig än han gjorde på första Bar Exam

Återkommer med åsikter om några timmar när det är släppt

HAPPY BAR EXAM MOTHERFUCKERS!

DX to Release Royce’s Bar Exam 2

HipHopDX started off the year with an exclusive download to Killer Mike’s unreleased sophomore album, Ghetto Extraordinary. And now we are back with another, teaming up with Royce Da 5’9” to present the world with the exclusive download of his upcoming Bar Exam 2 mixtape for a September 9th release.

“I’m looking forward to working exclusively with DX to release my latest installment of the Bar Exam series, ‘Bar Exam 2’ as a free digital download. The reason we decided to do this as a free digital download is because I wanted to give the fans an opportunity to see where I am as an artist and what to expect from me in the near future,” Royce reveals to HipHopDX.

While fans we’re expecting the highly anticipated mixtape to drop this week, plans changed as Royce and company wanted to get an honorable host lined up.

“We wanted to get a host who could carry the torch behind the incredible job of Statik Selektah and DJ Premier. DJ Green Lantern was the obvious choice but due to our hectic schedules we didn’t know if it would work out. Green has been on the road the entire Summer with Rock the Bells, DJing for Nas and releasing mix CDs with other artists; but we finally found a date and time that would work best for both of us and now we’re able to bring the fans a ‘worth the wait’ follow up,” Royce continues.

Bar Exam 2 will feature artists mainly from Detroit. Kid Vishis, June, Marv1, Guilty Simpson, Stretch Money, Obie Trice, Trick Trick, Elzhi, Black Milk, D12 and others all make appearances.

“My main focus was to work with artists from the ‘D’ to further expand what was started by Shady with me and D12 almost 10 years ago. These are artists that I not only respect but who are creating and building a huge buzz in and for our city”, Royce explains.

Be sure to visit HipHopDX on September 9th for the exclusive download of Bar Exam 2 from Royce Da 5’9”. And expect Bar Exam 2: The Album in stores on November 1st (MIC/Traffic).

Länk till http://roycenation.com/2008/08/26/the-bar-exam-2-free-download-090908-at-1200am-est/

(Inlägget flyttat av Oracle till Audio & Video 2008-09-09 15:16:38)

2008-09-09 16:18
Ses fram emot. När kommer det, svensk tid?
2009

2008-09-09 21:17
Klockan 6 imorgonbitti

2008-09-10 00:37
åhå...ingen idé att sitte uppe nu, alltså...
2009

2008-09-10 06:43
Den verkar ej ha kommit upp om man ska gå efter kommentarerna på hiphopdx...

2008-09-10 10:39
"I know everyone and their moms was looking for the release to hit today over at the plantation. I understand the frustration of delays, but to start talking wild shit is dumb. It’s crazy how much people will talk without knowing anything that is going on behind the scenes. Anyways, Royce is 100% done on his end and Green will be done before Thursday so expect it that night or Friday for sure for sure. We all apologize for the delay and you can expect a treat from Royce to make up for it. I’ll be dropping the artwork tomorrow and for the record Royce goes IN! I’ve listened to all the songs (before Green put his touches on them) and damn. Just, damn. Trust me when I say the wait is worth it. Here goes another joint off the tape produced by Green Lantern himself. Also, a track that Royce & Guilty did for the upcoming DJ Revolution album, King Of The Decks, dropping next Tuesday!"

Redaktionen

2008-09-10 17:49
den här kommer smälla så jävla högt. det som släppts från tapet har varit helt sjukt. royce är en av få rappare som verkligen mördar varenda beat han kör på..
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Lyricist

2008-09-10 18:57
kommer den nån gång eller? känns som man väntat hur länge som helst
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-09-11 13:33
"Listen to Joe Budden say I fell the fuck off, but he ain’t never fell on
I’m just gon’ ignore him, make a nigga extra famous after I warn him"

2008-09-11 13:35

fredag tror jag den släpps, läste nåt från nån Hiphopdx representant! men man vet väl aldrig...
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!

2008-09-11 13:36
Enligt grabbarna på 2dopeboys kommer den på fredag.
2009
Redaktionen

2008-09-12 17:17
okej, fredagen är här.. iofs är klockan ca 11.15 new york-tid men det känns ju som om den borde ha släppts lr ska släppas när som helst.. nån som vet nåt?

2008-09-12 18:35
Fucking väntat sen förra sommaren på den här! Sega jävlar.

Lyricist

2008-09-12 21:03
jag sitter bara o väntar... come on royce!
Jag tror den här kan va ruggig, men kommer den finnas som släpp i vanliga svenska stores? eller e det som dom flesta bra plattorna att dom måste beställas eller att man måste orientera sig in i nån jävla gränd i stan för att hitta en skivaffär som faktist säljer bra bra skivor
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-09-13 08:54
så han sitter på fullaste allvar och väntar på att någon ska skrika över låtarna? hip hop är inte död, den är bara dum i huvet rätt ofta.
www.discotheque.se

2008-09-14 12:35
>>The_Dictionary P19

Den släpps på nätet. Gratis.
2009
Lyricist

2008-09-14 13:56
Womack P23

vaaa, ere sant? :O
vart kommer man kunna dra ner den på ett lagligt sätt då?
och e den ute nu? jag har inte hittat den än iaf

2008-09-14 20:28
>>Dictionary
Inte ute ännu. Såvitt jag vet kommer den läggas upp på hiphopdx.com.
2009

2008-09-15 04:05

Imorrn

2008-09-15 12:07
HiphopDX will be releasing the bar exam II at 12am Tuesday morning, 9pm Monday night for the people on the west coast. We will also be posting a link to the mixtape here on nickelnine.com. It’s finally done people!!!! Below is the tracklisting for the mixtape from our friend Shake over at 2dopeboyz. We would like to thank dude for the majority of the updates on this release. Thanks Shake!

01 Crazed Madman Intro
02 Heat to the Streets f. Kid Vishis (prod. Green Lantern)
03 It’s the New
04 I’m Me Freestyle
05 I’m Nice
06 Gun Music (prod. Green Lantern)
07 Weatherman f. Sucka Free & Kid Vishis
08 I’m the Shit Fool!!! (Interlude)
09 We Deep f. Trick Trick (prod. Denaun Porter)
10 Let the Beat Build Freestyle f. Stretch Money
11 Royal Flush Freestyle f. Canibus & Elzhi
12 Jockin My Fresh (prod. Green Lantern)
13 Gettin Money Freestyle
14 Gangsta Remix f. Akon (prod. Green Lantern)
15 Happy Bar Exam 2 f. Marv Won
16 Ignorant Shit Freestyle
17 Flow Boy f. Tondalaya
18 Been Shot Down (prod. Green Lantern)
19 J-Ro vs. Mike B (Skit)
20 Kill Em Pt. 2 f. Kid Vishis
21 Wall Street f. June The Great
22 Royce outro

Happy Bar Exam Mahfuckers!

Lyricist

2008-09-15 15:21
e det tracklisten? trodde "done talking" skulle va me på skivan :S

Den Här

2008-09-16 12:35

2008-09-16 12:51
vettefan alltså

2008-09-16 13:05
Årets bästa tape, och helt klart ett av dom bästa släppen, trist att DJ Lantern är en klåpare när det kommer till mixning, Royce borde använt Statik och Premier igen ist.

Royce vs Budden verkar ju vara ON nu f.ö kan bli roligt.

2008-09-16 13:07
Just börjat lyssna, tungt än så länge!
2009

2008-09-16 18:14
Riktigt bra.
your heart pump project kool-aid
Redaktionen

2008-09-17 01:05
fan, antingen var det för att man hade för höga förväntningar eller för att man redan hört de bästa låtarna redan, dvs de som läckt, men jag blev faktiskt lite besviken. tapet är ok rakt igenom med några guldklimpar som we deep, im nice, kill em pt 2 t.ex men jag hade ändå förväntat mig så mkt mer av royce. de han släppt senaste halvåret har varit rakt mord iofs vilket kan ha drivit upp förväntingarna ännu mer..

2008-09-17 02:25
Är ju bara en försmak för plattan som kommer i november, Joey Buddens vs Royce kan bli mest underhållande beefen på väldigt länge, tror dock Royce kommer demolera Budden.
Redaktionen

2008-09-17 17:49
naero, du har en poäng där..

att battla royce är som att springa in i en tegelvägg med förbundna ögon. om jag var rappare skulle jag aldrig battla royce om det inte var så att jag gick in i beefen med vetskapen att jag skulle torska och förhoppningsvis få lite publicitet och sälja några extra ex av min platta.

royce är enligt mig en av de absolut bästa rapparna som lever och verkar just nu, inte många som kan slå hans lyrik, flow och delivery..

2008-09-20 14:41
"inte många som kan slå hans lyrik, flow och delivery"

Jo. Möjligtvis Joe Budden.

Redaktionen

2008-09-20 17:11
haha Nöjd, då är vi av heeelt skilda åsikter. budden är fet och han är helt klart talangfull men jag tilltalas mer av royce nickel nine!

2008-09-20 18:37
Rec: Menade inte att Budden var bättre.. Menade mer att dom ligger på nästan samma nivå. Royce är oxå en favorit, Detta kommer helt klart bli intressant.

Poet

2008-09-20 19:17
"i'm just playin my nigga Budden u cool, i'm just fuckin wit you 'cus I got nothin to do, 'cus mista fag here waistin my time, and my time is money so i'm waistin money just makin this line. It aint beef, but I would like to shoot your jewler, your charm look like some kind of retarded school bus"

:) svarade mistah fab efter Ask About Me? måste ju vart 2007s tyngsta..

men hursom, förklara för en oinsatt hur beefen mellen Royce och Budden startade?
"life's a garden, dig it."

2008-09-20 22:44
Buddens sa i en låt att Royce va keff i battlen mellan han och Mista FAB. Men sen valde Buddens att ta bort Royce namn från låten, hursomhelst läckte versionen med namnet ut på nätet och Royce blev ledsen.

Så har jag förstått det iaf.
your heart pump project kool-aid

2008-09-21 12:11
Balhoo:

Ja, han svarade med att ringa Royce sen squashade dom beefen typ

2008-10-01 10:04

2008-12-18 18:38
För er som gillar Royce kan man nu lyssna på låten Vanquish feat. Royce da 5'9, Pumpkinhead (Brooklyn Academy), Kashal-Tee och DJ Noize på min myspace, Länk till http://www.myspace.com/themisanthropist08

Låten är hämtad från mitt debutalbum Stocklyn Retrospective som släpptes för bara en vecka sen. Separata trådar finns i svensk hip hop-forumen...

2008-12-20 19:09
fruktansvärt besviken
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2008-12-21 15:11
Royce är grymmast i Detroit. Jag håller fortet i Europa! Lyssna på "Vanquish" och döm själva.