I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Kanye West - Love Lockdown (Ny singel)

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2008-09-08 14:45

[Audio] Kanye West - Love Lockdown (Ny singel)

Finns just nu bara i liveversion från VMA igår, men den ska släppas officiellt under måndagen i usa, så den dyker väl upp ikväll/inatt svensk tid.

Länk

Hursomhelst diggar jag det riktigt mycket...även om det är helt olikt allt annat han gjort. Ser fram emot studioversionen.

this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-09-08 23:18
http://www.mtv.com/overdrive/?id=1593810&vid=272698
LIVE

Den va fresh, troren växer med tiden
helt cool

2008-09-09 00:23
Det var RIKTIGT RIKTIGT dåligt. Va fan gör han?

Ärligt, shit vad dåligt det här va.

(Inlägget ändrat av Oracle då man enbart skall använda citatfunktionen om man faktiskt citerar någon eller något 2008-09-09 07:46:56)
Nä fan

2008-09-09 02:34
aldrig gillat kanye kommer nog aldrig gilla honom heller... speciellt om han fortsätter så här.
dagens "hiphop" alltså.....
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Redaktionschef

2008-09-09 07:49
Skulle vilja höra studioversionen. Blev långt ifrån övertygad av den här inspelningen alla fall.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-09-09 08:49
Finns även en kass ljudinspelning på en låt som heter Heartless. Den låter hur fet som helst...kolla upp den.

2008-09-09 11:42
För sen som vill höra Heartless:

2008-09-09 12:09
Fy fan vilken banger. Längtar till studioversionen kommer. Det här låter riktigt bra. Kul med någon som inte är så förbannat inlåst i fack som vågar göra saker han själv tror på . Sen om det är särskilt mycket hiphop eller inte orkar jag inte diskutera.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Admin

2008-09-09 15:04
Nej, håller med de som tycker att den där suger. Då gillar jag ändå Kanye Wests andra grejer (mycket av dem). Det där var ju totalt värdelöst. Får se om jag ändrar uppfattning när studioversionen kommer. Men den där robot-gnyl-rösten har varit sjukt jobbig ända sedan Cher.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-09-10 15:41
Denna är en av dom sämsta låtarna jag har hört från honom någonsin..

Han säger ungefär samma sak hela låten om och om och om och om igen..
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-09-10 23:56
Ni förstår er inte på populärkultur. Kanye är en av dom viktigaste popikonerna vi har. Så det så... Bra låt!

(Inlägget ändrat av Oracle pga regelfel 2008-09-11 02:48:16)

2008-09-10 23:59
Seriöst fattar ni hur feta elektroniskamixar det kommer komma på den här låten? Kom igen nu alla hipsterdj´s vad väntar ni på? Kanye har gjort det igen

2008-09-11 00:29
ere bara jag som tycker att live versionen låter bättre än studio versionen?
hooken va fucked up keff på den

(Inlägget ändrat av Oracle pga regelfel 2008-09-11 02:48:48)

2008-09-11 00:52
håller med bobito. hoppas innerligt att det inte är den slutgiltiga versionen, utan bara någon grov skiss.
Webmaster

2008-09-11 13:47
Motvilligt, men jag kan inte låta bli att tycka att det är sjukt jävla bra. Fattade ingenting när jag såg livegrejen första gången och han verkligen inte började rappa...

Studioversionen är skum men fet den med. Han är helt störd i refrängen och typ sluddrar.

Förvirrande. Fett!

Hoppas det är ett experiment och att plattan inte är för skum. Can't wait!

2008-09-11 14:04
En studioversion finns lite överallt nu. Bl.a. på hans blogg. Låter dock jäkligt kackigt, typ som en demoversion. Sången i reffen låter inte som the final cut, om man säger så. Lägg till handklappen i reffen.
Märklig låt, kan inte säga att jag är särskilt förtjust. Får hoppas att ryktet om att hela kommande skivan är sångbaserad ej är sant...
2009
Producent

2008-09-11 18:59
Även fast jag hatar autopitch bajs så gillar jag ändå att Kanye gång på gång ger fingret åt alla som tror att han har spelat ut sina kort. Om 1 år kommer alla "hiphopare" vilja låta såhär. Effin trust me.

"Anything is cool if someone cool does it first"
Hoppas skivan blir askonstig.

2008-09-11 19:00
konstig... och att köra talkbox är sjukt gay... allt jag kan säga om låten hittils
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-09-11 21:36
Academics

Blanda inte ihop Talkbox med autotune eller någonting annat. Talkbox e bland det fetaste som finns. Det här är autotune eller nåt liknande och är osm du säger, sjukt gay..

FYFAAAAAAAAAAAN va trött ja blir på alla jävla horor (HOROR!!) som tycker allt som är nyskapande är bra. Självklart ere bra att musik utvecklas men snälla nån, det här låter förjävligt!

"Anything is cool if someone cool does it first"

Folk TYCKER verkligen att det är så på riktigt.. och det är PRECIS det som förstör musik. Horungar som Kanye och andra överhypade artister tror (och med all rätt) att dom kan precis vad dom vill. För folk kommer ändå tycka det är skitfett för dom inte vet bättre.

Kan respektera att andra människors musiksmak inte ser ut som min egen, men här handlar det inte längre om smak. Detta är från början till slut SKIT!!! RIKTIG JÄVLA AVFÖRING!!!
Nä fan

2008-09-11 22:14
Jag gillar nästan all musik och jag måste säga att jag även gillar detta..

Allt som får mig att vilja sjunga med eller nudda på huvudet är helt enkelt bra på ett eller annat sätt, jag vet inte om jag skulle sätta Love Lockdown på repeat och känna att jag vill fördjupa mig i den men det är en schysst låt...

... och som någon annan sa, kommer komma sjukt mkt feta remixar på denna!

2008-09-15 09:03

2008-09-15 09:09

2008-09-15 12:48
Kanye har inte varit intressant (som solo artist/mc) sedans "Late Registration" - "Graduation" var en stor jävla besvikelse. köpte den faktiskt på release dagen men det är inte många gr. jag har lyckats ta mig igenom skiten, beatsen är bra men han har blivit en uppblåst jävla diva som inte kan rappa om nått annat än sig själv... värdelös!
Keep CD alive

2008-09-15 18:22
Om 1 år kommer alla "hiphopare" vilja låta såhär. Effin trust me.

Jag vill inte vara en hater men detta är ett steg från rap till riktig RnB, inte sån som folk säger att Akon, Lil Wayne etc gör, utan RIKTIGT SJUNG RNB! om nu alla "hiphopare" kommer ta detta steget tar dom steget från rap/hiphop till RnB vilket gör att jag får byta "main" genre.

Vad jag har att säga om låten är dock inte mycket, tycker den är ok som RNB låt.
like R2 I beep for you
Producent

2008-09-15 18:32
YoungZec

Juuup, finns väl folk som ifrägasätter om dagens candyrap är samma genre som 90tals boompab var. Det kommer inte vara "coolt" att rappa längre. Fucking snoop har släppt en låt där han sjunger.

jag har inget emot det, för det kommer alltid finnas bra hiphop underground. Men det är bara väldigt roligt att se på när folk ständigt letar efter den nya coola grejen att göra. Ingen fattar som att det coola är att göra det alla andra inte gör.

2008-09-15 18:43
Du kan inte säga att han gör det nytt i genren, om någon är det Lil Wayne (som jag gillar).
Saken är att Snoop släppte det som en country låt.. Så du menar att genren rap kommer dö ut?
like R2 I beep for you
Producent

2008-09-15 20:18
nej jag menar att genren rap kommer att förändras, och alla som lyssnar på/gör rap nu kommer lyssna på/göra whatever rap är om ett par år "för att det är coolt". Menar bara att det inte är cool att följa strömmen. Det "coola" i coolhet är som att man inte är som alla andra. All im saying.

2008-09-15 23:55
Så det ni säger är fall man rappar så får man absolut INTE göra en sång där man sjunger?! Fall man spelar trummor så får man inte spela in en låt där man lirar gitarr? zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Producent

2008-09-16 07:32
R0feman P22

Va?

Ok whatever, kommer bara bli missförstånd i 600 inlägg ändå.

2008-09-16 08:47
Så det ni säger är fall man rappar så får man absolut INTE göra en sång där man sjunger?! Fall man spelar trummor så får man inte spela in en låt där man lirar gitarr?

Då skulle Foo Fighters inte existera. Så de som tänker så är inte så rätt funtade.

Efter Graduation hoppades jag på en snygg(are) avslutning av hela skoltemat men vafan heter plattan istället? 808’s & Heartbreak. Och det snackas om att han ska sjunga mer än någonsin istället för att rappa osv, nej det låter inte bra. Love Lockdown lät inte bra på VMA's men passande såklart in i det hela tragikomiska stuket MTV verkade vara ute efter. Jag vet inte men det känns som att det här kommer att bli riktigt trist.
•pave paradise•

2008-09-16 10:26
Kanye skrev i sin blogg igår att han spelat in en ny version, med ny sång och nya trummor. Detta berodde inte på att låten inte var klar innan (för det var den tydligen), utan pga det dåliga mottagandet den fick.

2008-09-16 10:28
Ah. Skönt. Härligt att höra att han ens tar sin tid och lyssnar på fansen.
•pave paradise•

2008-09-16 10:57
jag hade varit nöjd om han stanna i graduationzonen, så jävla mys
chase the clouds away

2008-09-16 20:03