Till börja med kan man konstatera att Kanye har byggt på sig skillz sedan har började rappa. För det andra: han smutsar inte ner branschen med skit. Han är en av dom få miljonärsrapparna som syns på MTV som levererar bra musik (Jay-Z hmmmm fler?) Det roliga är att många av dom som totaldissar kanye lyssnar på sjukt mycket sämre rappare (och ja, vi snackar skillz som vanligt, inget man kan mäta med sin personliga smak). Och resten är den del av Keepitrealgänget (ja jag är en av dom) som per automatik förkastar Kanye för att han inte är real. Nej han är inte real, men han gör en del bra musik, han är en av dom man tvingas höra på klubben utan att bli irriterad.. haha det betyder iaf nåt för mig! Självklart skulle jag hellre lyssna på critical beatdown BUT GET REAL FOLKS!!! innan att ens ha sett klippet kan jag hålla med om att han är riktigt jävla skitdålig coh fattar inte varför han får vara med på låtar som till exempel classics med krs nar och rakim jag håller med om att han känns malplacerad bland dom legenderna, men la han sin vers dåligt? pajade han låten? nej, bara för dom som hakar upp sig på att det är kanye vi snackar om. Ta saker för vad dom är. Kan för övrigt berätta att jag irriterar mig som fan på Kanyes personlighet, men det har ingenting med saken att göra. Helt medvetet gör jag en helt, HELT skamlös jämförelse--- Michael Jackson är en sinnesjuk narcissistisk (möjligen) pedofil..... MEN han har gjort musik som vi bör vara tacksamma att få uppleva.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)