I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har det blivit mer socialt accepterat att vara en sellout inom hiphop?

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2013-01-05 20:03

Har det blivit mer socialt accepterat att vara en sellout inom hiphop?

Såg precis en gammal intervju med Max Peezay, och jag tycker han känns så ödmjuk och intelligent. Jag är så sjukt glad att hans senaste skiva blivit så hypad. Inte för att jag känner honom, utan för att sådana människor förtjänar all hype dom kan få. Han verkar inte offra sin integritet i sin musik, något som känns vanligt inom hiphopen och pop-musiken idag.

Nu är jag inte särskilt gammal i gamet, men när jag började lyssna på hiphop så handlade det om att vara äkta, keeping it real. Nuförtiden så har det ändrats till att hen har "swag", vilket enbart har att göra med vilken attityd man har. Visst tycker jag det är viktigt med attityd och det har alltid varit en del av rappares image, men nu känns det som att "hålla det äkta" försvinner bort i takt med att det alltmer bara ska handla om att du är tillräckligt häftig framför micken.

Med risk för att låta konspiratorisk, är allt detta en del av att hiphopen blir allt mer och mer kommersialiserad? Hjärntvättar samhället oss så mycket att tro att det bara finns en väg till en framgångsrik rap-karriär, vilket gör att rappare struntar i integriteten, eller dras det mest ointelligenta personer till rap? Eller håller detta på att förändras? Jag hoppas det!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.