I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

the game - jesus piece

Utländsk Hiphop - Allmänt

Poet

2012-12-15 15:44

the game - jesus piece

va tycker ni om games senaste album? har lyssnat igenom ett par gånger och det låter förjävla bra ju

See No Evil med Kendrick Lamar är tung.
Cant Get Right,
See No Evil
Ali Boomaye (2 chainz förstör lite)

feta

"life's a garden, dig it."
Poet

2012-12-15 16:15
Name Me King*
"life's a garden, dig it."
Promotor

2012-12-22 15:54
Läst recensioner på både amerikanska och svenska sidor. Alltså de har lyft upp albumet till något av hans bästa plattor... Men är det verkligen så, fick lite spel då jag såg att det var så mkt gäst artister. Alltså Game är ju en snubbe som klarar sig själv på låtar. Men låtarna var dock bra...

2012-12-22 20:21
Haha jag känner precis tvärtom, game är extremt monotom å tråkig, pallar inte en sololåt med han längre
Poet

2013-01-19 17:07
Game är tung men i stort sett så är skivan skit, usla beats förstör. Spelar ingen roll hur bra du är på att rappa när beaten är skit.

Hade högre förhoppningar fast iofs var R.E.D skivan också i stort sett usel. Funkar inte med 3-4 bra låtar max på ett helt album

Förmodligen min favoritrappare när han gör det han ska, men han har inte gjort det på ett bra jävla tag
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-01-26 00:18
Oj, jag tycker precis tvärtom, behållningen med Game är att han har extremt bra öron för vad som är bra beats, vilket räddar honom eftersom han egentligen är en ganska medelmåttig rappare.

Trots de tusen gästartisterna så tycker jag att Jesus Piece är Games mest gedigna album sedan debuten Documentary. Det finns mer röd tråd i både beats och låtteman än på de tidigare skivorna.
www.plaingold.com

2013-01-26 19:55
Har aldrig varit ett stort fan av Game. Tycker inte första skivan är bäst, inte mellanskivan heller.

Tycker dock Jesus Piece är förvånansvärt bra. Det ger jag den jäveln. Förvånansvärt bra av dig Game!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2013-01-27 14:02
Tycker Game är väldigt tråkig, det blir så monotont. Han säger samma saker i varenda låt. Name-droppar typ sidådär 20 gånger per låt. The Documentary tyckte jag dock var jävligt fet när den kom. Kanske just för att det var hans första. Sen har det liksom bara gått nerför. Jesus Piece har intressant produktion men Game själv är som sagt, som vanligt, väldigt tråkig. Orkar inte mer än en lyssing.
"Popped a molly, I'm sweatin'.. WOOO!!"