I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Roc Marciano - Reloaded

Utländsk Hiphop - Allmänt

2012-11-19 21:46

Roc Marciano - Reloaded

Va tycker ni om Marcianos nya släpp? Hur står den sig i jämförelse med Marcberg? Favorit låtar?

2012-11-19 22:04
Har visserligen bara lyssnat igenom albumet en gång. Men min spontana åsikt är att Marcberg LP var sju resor bättre. Men jag bör nog lyssna på det några gånger till för att ge en rättvis bedömning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2012-11-20 00:17
Ett av årets fem bästa album helt klart.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
DJ

2012-11-20 10:29
Tänkte inte lyssna förrän jag fick hem 2LPn. Men då den sköts upp till en bit in i december laddade jag ner hela. Orkade inte vänta längre.

Jag har inte lyssnat tillräckligt för att säga så mycket mer än att det låter som en väldigt bra skiva (KA:s album Grief Pedigree är enda verkliga konkurrenten om titeln årets album för mig).

Det är svårt att redan nu uttala sig om hur den står sig mot Marcberg, ett album som jag spelat otroligt mycket i ett par år nu. Spontant känns den kanske inte riktigt lika genial och originell, men inte heller ett så stort avsteg från den som jag var orolig för. Gästproducenternas beats sticker inte ut alltför mycket, utan håller sig i stort sett till Roc Marc-känslan. Kanske saknar jag riktiga standouts som Thug's Prayer, Snow, Scarface och Pop. Men å andra sidan har detta album precis som Marcberg inga dåliga spår, så tiden får väl utvisa om den kanske hamnar på nästan samma nivå i min bok till sist.

Favoritspår: Thug's Prayer Pt. II.

2012-11-20 11:06
har inte heller lyssnat mer än 1 gång. men hans låtar brukar växa på en efter några vändor. men till skillnad från Marcberg så var det endast en eller två som jag hajjade till direkt på.

2012-11-21 07:00
Mjäh, rätt mycket sämre än förra. Vissa spår kan jag inte med produktionen alls. Fan!
Manifesto! – this is what we want to see happen
For my peoples still breakin’, graf writin’ and rappin’
B-sides aayeah!
Skivsamlare

2012-11-21 09:03
Har bara hört 4 låtar och jag har inget att klaga på än så länge. Visst, ingen av dem har varit lika omedelbara som t.ex. "pop" men jag instämmer i att de flesta av hans låtar brukar växa.

Önskar att han kunde ta och samarbeta med Lord have mercy....

2012-11-21 18:25
Den håller sig inte riktigt upp till marcberg, men det är som förväntat av andra skivan, som ni påpekar. Tycker dock den är riktigt jävla bra. Har inte riktigt samma helhet som den. Det kvaliteten som gör att man helst kör hela skivan i rad.

Favoritlåtar: We Ill(Stenhård), Not told
Check your motives and thoughts

2012-11-23 04:59
fett mysig platta! tycker att den håller jämna steg med Marcberg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2012-11-24 13:22
Gillar att den senaste kommentaren i tråden klockade in 04:59. Helt rätt tidpunkt för lite Marci.

2012-11-26 15:51
Perfekt åka tåg sent på kvällen musik
http://duckdown82.tumblr.com/

2012-11-28 14:11
Reloaded ar ett album som blir battre efter manga lyssningar. Mitt forsta intryck var att skivan var betydligt samre an Marcberg och att endast ett fatal av latarna stod ut. Efter upprepade lyssningar borjade jag gilla latar som jag inte alls fastnade for vid forsta lyssningen. Efter att ha haft albumet i lurarna under de senaste tva veckorna sa tycker jag att det ar minst lika bra, om inte battre an Marcberg. Flash Gordon, Not Told, Thugs Prayer, We Ill, Deeper, Nine Spray och Emeralds ar alla rena 5-poangare. Tveklost topp fem bland album som slappts i ar.

2012-11-28 15:32
jag lyssnar alltid denna på tåg, på natten osv..man får välja sina tillfälle..me ja..den knullar röv

2012-11-28 17:42
emeralds har jag lyssnat sönder nästan sen singeln kom ut...men jag måste ge hela plattan några vändor till.

2012-11-29 22:57
Väldigt, väldigt bra. Har alldeles för få lyssningar för att jämföra med Marcberg. Behöver grotta ner mig i det och sedan distansera mig innan jag kan göra en rättvis bedömning. Samtidigt tycker jag inte Reloaded måste slå Marcberg för att vara ett överfett album. Men iaf, låter grymt än så länge! Not Told, Pistolier, Deeper, Nine Spray.
"Popped a molly, I'm sweatin'.. WOOO!!"

2012-12-04 21:46
Grymt bra album rakt igenom! Mest lyssnade spår är nog Emeralds och The Man.. plus Flash Gordon, men mer för att låttiteln.

2012-12-07 19:28
Fan det kommer nya favoriter hela tiden, just nu Death Parade och Peru!
Check your motives and thoughts