I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DJ Premier & Bumpy Knuckles - The Kolexxxion

Utländsk Hiphop - Allmänt

2012-04-09 13:38

DJ Premier & Bumpy Knuckles - The Kolexxxion

Det kanske redan finns en trad om denna platta, men hittade ingen sa jag gor en egen, i alla fall sa har jag nu lyssnat igenom "The Kolexxxion" med Bumpy Knuckles (Freddie Foxxx) och DJ Premier, och maste saga att detta ar awesomeness pa hogsta niva, den som sager att hiphop ar dod 2012 ska inte uttala sig forran dom hort detta. Det ar utan tvivel en framtida hiphop-klassiker vi snackar om. Beatsen, flowet, rimtekniken, delivery...ALLT ar pa plats har. Tracklist nedan.

1. My Thoughts
2. Shake The Room
3. B.A.P. (Bumpy And Premier)
4. eVrEEbOdEE
5. wEaRe aT WaR
6. P.A.I.N.E.
7. The Life
8. FYPAU
9. D’Lah
10. More Levels
11. GrEaTnEsS
12. EyEnEvErPuTmY4cUsAwAy
13. Turn Up The Mic (Feat. Nas) (DJ Premier Remix)
14. The Key
15. OwNiT
16. The Gang Starr Bus
17. Word Iz Bond

THE TALENTED MR BRAT

2012-04-16 01:37
Håller med! Spelas på repeat!
BOIA CHI MOLLA
DJ

2012-04-16 11:11
Jag tycker den är en aning ojämn. Självklart en bra platta, men några av beatsen är verkligen Premier på tomgång. Freddie är ju alltid on point dock och några av beatsen är riktigt feta. Helt klart köpvärd. Iaf om man redan har FF Is Here, Industry Shakedown och So Tough-tolvan.

2012-04-16 16:17
Riktigt tung platta tycker jag, ok inte Premiers fetaste beat men ändå bra, riktigt synd att den inte fått mer uppmärksamhet.

Detta rör ju inte hans nya skiva men är det nån som vet om hela denna låten finns nånstans ??

Tror inte den har släppts helt men hoppas jag har fel, har letat länge...

DJ

2012-04-16 17:39
Rockz:

Kan vara ute och cykla nu, men tror aldrig den där kom på skiva utan bara var med på den här?

2012-04-16 18:01
jo det var det jag misstänkte den skulle väl vara med på "The American Black Man" skivan som aldrig kom.

DJ

2012-04-16 20:54
Soul Survivor
Glömde du bort Crazy Like A Foxxx? Hans bästa platta imo.
Tycker The Kolexxxion är helt ok. Några galet feta låtar i WeAreAtWar, OwNit, The Lah(gammal men ändå svinfet), Gangstarr Bus och remixen med Nas. Klart värd de 125 kr som vinylen kostar på Megastore.
Några fillers som sagt men överlag bra mycket bättre än mycket som släppts senaste tiden.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
DJ

2012-04-16 21:21
grass:

Nej, jag nämnde istället tolvan som har några av låtarna eftersom den aldrig släpptes som LP.
DJ

2012-04-16 23:08
Men den finns som dubbel-cd med ett sjukt jävla låtmaterial på.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
DJ

2012-04-17 10:42
Javisst. Men jag menade bara att jag hade köpt de jag räknar upp först, sen Freddie/Premier. Sen finns det CDs/Mix-CDs osv med Freddie också. Men jag kan ju inte påstå att jag skulle köpa en CD innan den här nya LPn. Även om låtarna var bättre. Enkel logik! :D

2012-04-17 11:48
lyssnat lite snabbt under dagen och som ni säger finns det en del tunga låtar.

Skivsamlare

2012-04-17 14:30
Men jag kan ju inte påstå att jag skulle köpa en CD innan den här nya LPn. Även om låtarna var bättre. Enkel logik

Ser inget som helst logiskt med det :)

DJ

2012-04-17 15:58
Gremlin skrev:

Haha, sov på saken i natt så kanske det klarnar.

2012-04-17 19:47

1+

DJ

2012-04-18 10:01
Haha, jag vet inte ens vem som skojar och vem som verkligen vill ha en förklaring längre. Så jag tar det pedagogiskt med risk för att jag blir supertrollad nu:

1) Jag gillar bra musik
2) Jag gillar att köpa den på skiva
3) Jag gillar inte CD och ser generellt liten poäng med att köpa sådana
4) Den nya Freddie Räv-skivan är bra, alltså rekommenderar jag den utifrån min smak
6) Tycker en del av hans äldre skivor är bättre, alltså la jag in en brasklapp om att jag rekommenderar att man köper vissa av dem först
7) Crazy Like A Foxxx-albumet är kanske också bättre än den nya, men finns inte på skiva
8) Alltså blir min personliga rekommendation att köpa den nya efter de jag nämnde
9) Såg också till att nämna den tolva som innehåller några av låtarna från CLAF

Fullkomligt logiskt väl?

Prioriterar man annorlunda, t.ex. tycker att en CD är likvärdig eller bättre än vinyl blir ens rekommendationer såklart annorlunda. Liksom om man värderar Freddies skivor annorlunda och t.ex. tycker den nya är den bästa han gjort. Allt blir fullkomligt logiskt för den person som prioriterar/rekommenderar utifrån den personens preferenser. 1+1=2.