I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Greatest mc's (Battle of the cities)

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2011-08-26 05:41

Greatest mc's (Battle of the cities)

Okej tänkte göra detta lite mer intressant än de vanliga "bästa rapparen" trådarna som är så otroligt enformiga. Tvivlar på att någon har lika mycket ork (och fritid) som mig, men kör på ändå. Så här går det till:

Man skriver städer, jag själv har skrivit städer i USA men även stadsdelar i de större städerna som NY och LA, (vill man skriva svenska eller andra utländska städer, orter etc. går nu detta också bra) och har sedan under skrivit två rappare från detta ställe. Har därefter sedan gjort ett sådant klassiskt krokodilgap mot den som jag tycker är bättre. We're lookin for the dope parances som Joe Budden skulle sagt.
Men för frihetens skull behöver ni inte strukturera det på detta sätt, utan vill man, så kan man bara skriva stad/staddel och sedan motivering till vilken rappare som är bäst ur denne.
Så här blev det för mig:

Atlanta (Georgia):
Andre 3000 > Ludacris

Houston (Texas):
Bun B < Scarface

New York:

Brooklyn:
Notorious BIG > Jay-Z

Queens:
Nas < Kool G Rap

Long Island:
Rakim > Chuck D

Staten Island:
Method Man < Ghostface Killah

Bronx:
Big Pun > KRS-One

Harlem:
Big L > Cam'ron

New Jersey:
Joe Budden > Chino XL

Florida:
Rick Ross < Celph Titled

Los Angeles:

Los Angeles:
2Pac > Ice Cube

Compton:
Eazy-E < Dr.Dre

Long Beach:
Snoop Dogg < Crooked I

Bay Area:(San Fransisco, Oakland, San Jose, Berkely etc.)
Yukmouth > Too $hort

Philadelphia (Pennsylvania):
Black Thought > Cassidy

Pittsburg (Pennsylvania)
Wiz Khalifa < Mac Miller

Chicaco (Illinois):
Twista < Common

Detroit:
Royce Da 5'9 < Eminem

Övriga Midwest
Tech N9ne < Bizzy Bone

Det är inte så organiserat egentligen, utan man får göra lite som man vill. Make it intresting. Peace

you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection