I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

va tyckte ni om "Royce Da 5'9 - Success Is Certain" (Albumet)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-08-15 01:25

va tyckte ni om "Royce Da 5'9 - Success Is Certain" (Albumet)

Yao, nyss fått hem skivan och ska sätta igång den lite nu innan läggdags!

tänkte bara höra vad ni här tycker om plattan, vad e bra och respektive dåligt ?
levde han upp till förhoppningarna efter sin imponerande visning på Hell the Sequal?

share your thoughts!

PS. jag delar med mig av mina med när ja lyssnat 2-3 ggr!

http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-08-18 22:15
Har inte lyssnat igenom hela än men Merry Go Round är riktigt fet, verkar lovande.

2011-08-19 01:58
Någon som kan länka någonstans att tanka denna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-08-19 09:05
Royce Da 5'9 - Success Is Certain på Spotify

Första låten är ju kraftigt avskräckande...
Men jag ska ge den skivan en lyssning.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Rappare

2011-08-19 09:37
Next!
Skivan lider kraftigt av Royce behov av att vara stenhård och arg.
Jag upplevde det som att lyssna på en Riddim-skiva från greensleeve. Varje spår låter nästan likadant som spåret innan.

Känns som en arg tonåring producerat sin bittra farsas sista försök att få det stora erkännadet...

Gillar dock ”Merry go Round”, där Royce skillar till det som fan med sitt flow, men mest kanske för att låten påminner om Kool G Raps överfeta dänga ”the streets”.

DJ Premier spåret ”Second Place” var en riktigt besvikelse. Primo verkar fått samma blöta handduk över sig som de andra producenterna. Och Joe Budden låten måste vara ett internt skämt, där de tänkt göra en Pharell ”Light Ya Ass on Fire” men sen ångrat sig och slängt in gamla slaskar istället.

Sucess Is Certain är ett album med en titel som jag tror Royce Da 5’9 kommer få äta upp.
2 bittra ”has been’s” av 5.
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2011-08-19 17:53
Har inte lyssnat igenom hela än men Merry Go Round är riktigt fet, verkar lovande.

Fast den låten är visserligen en klockren ripoff på Eminems stil från Relapse (och delvis Recovery). Visst är det kul att de kickar tillsammans och att han biggar upp Em i nästan varenda låt, men känns ändå lite skumt att helt kopiera såhär.
Producent

2011-08-19 22:23
Jag blev riktigt besviken på den här plattan.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2011-08-24 09:24
Väldigt långt ifrån Death Is Certain
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2011-08-25 12:26
tyckte inte beatsen var nagot vidare....