I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Var kommer detta samplet ifrån!?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-08-14 17:44

Var kommer detta samplet ifrån!?

Känner dels igen det från någon annan raplåt, men får även känslan att jag hört den från någon film eller något.

Irriterat hela min bakfyllesöndag!!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-14 17:44
Tack på förhand för hjälpen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-14 20:51
Känner igen som fan.

2011-08-14 21:18
känner också igen, vill också veta!

2011-08-14 21:34
skön låt för övrigt
...

2011-08-14 23:54
Nu är jag fan ytterligare en gång chockad här på whoa! lyssnar ni på sån här musik? har ni någonsin hört denna låten WTF? Jag trodde verkligen inte det :O

T.I. - Bankhead (Ft. P$C and Young Dro)

Prod. by DJ Toomp

en av mina favorit låtar. Speciellt när det kommer till Snap music. Bankhead shawty! xO

DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-08-14 23:57

DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-08-14 23:59
Filmen The Exodus, har inte sett den iaf.
DJ

2011-08-15 14:34
Finns många grymma grejer på Exodus-temat. Missa t.ex. inte Eddie Harris fantastiska jazzversion eller Ska-talites ska-version som kanske är den definitiva för mig.

Älskar Last Emperor-låten, men tycker nog Diamond D flippade Exodus-samplingen snyggast på Put It Down m The Omen:

2011-08-15 16:50
Wooho, frågade efter ett sample och fick massa ädelstenar i låtväg!
Är ytterst tacksam.

2011-08-16 14:08
last emperor är fet, men fan sadat x, får nog byta favoflip av denna samplingen
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
DJ

2011-08-16 15:20
Svårt att jämföra egentligen. The Omen-låten är pampig, hård och svår att stå still till. Last Emps låt är melankolisk, tankeväckande och stillsam. Jag skulle inte vilja leva utan nån av dem. Men Diamond Ds sampling är ju mkt skickligare rent tekniskt s.a.s. och bättre mixad. Dock kanse orättvisst att jämföra officiellt vinylsläpp med vad som väl stannade på demostadiet.

2011-08-16 23:28
Hittade låten jag kände igen samplet ifrån!

Ska kolla upp sadat x innan jag däckar..

2011-08-17 10:16
T.I. var fan skön! Young Dro har jag lyssnat på en del.. men aldrig T.I.