I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Where are they now ? Försvunna rappare/grupper..

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-04-28 22:56

Where are they now ? Försvunna rappare/grupper..

Mycket kan man ju kolla på Myspace och Wiki etc om artister man undrar över men det är inte alltid det säger så mycket om vad dom egentligen sysslar med idag, om dom jobbar helt med musik eller ej .. detta är inte meningen som en tråd att "dissa nå´n som föll av etc"snarare bara rent intresse vad som händer på livets väg o så .. jag har funderat lite över följande artister o vad dom kan tänkas göra i dagsläget:
Bo$$
Rob base & DJ EZ Rock
Kid Sensation
Str8-G
Li´l 1/2 Dead
Nine (9 Double M)

Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2011-04-28 23:21
Lil 1/2 Dead, har väl dött?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-28 23:45
Han är inte död.

Angående Nine så såg jag en kort intervju med han för ca ett års sedan där han sa att han skulle släppa ett nytt album men efter det så har jag inte hört nått, synd för han har gjort en hel del feta grejer.

Producent

2011-04-29 00:08
När du menar Nine menar du denna Nine?? skulle oxå vilja höra nå nytt med han om det e samma snubbe,

"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Skivsamlare

2011-04-29 00:43
Nine har väl släppt relativt nya grejjer........

Enligt http://www.discogs.com/artist/Nine så har han ju släppt 2 nya skivor de senaste 4 åren.. Senast 2009. Lär dock aldrig knäcka skivorna han släppte i mitten av 90-talet.

Jag har iofs inte orkat kolla så noga men jag har på senare år undrat över:

K-Solo
The B.U.M.S. (Brothas Unda Madness) om nån minns dem
Originoo Gunn Clappaz
Teflon
Illegal / Jamal
B.G. Knocc Out & Dresta

Skivsamlare

2011-04-29 00:45
Även Kwest Tha Madd Ladd har jag undrat lite över... Bra tråd förövrigt

2011-04-29 06:07
Originoo Gunn Clappaz (O.G.C)

Har formodligen lagt ner, medlemmarna i gruppen har knappt varit med pa nagon av Duckdown's slapp de senaste aren. De gjorde enligt mig tva sjukt grymma album, synd att de inte fick mojlighet att slappa ett tredje. Louiville Sluggah, slappte ett mixtape for ett par ar sedan, som tydligen skall vara ganska kasst...Starang Wondah, den mest framtradande av gruppens medlemmar har inte gjort nagon ny musik alls (inget jag uppmarksammat i vilket fall)....Pa Duckdowns hemsida star det att gruppen skall slappa ett nytt album, men den infon har nagra ar pa nacken

2011-04-29 08:29
Originoo Gunn Clappaz (O.G.C)

Har formodligen lagt ner

Som grupp har dom antagligen lagt ner, Starang wondah däremot sitter i fängelset.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2011-04-29 08:31
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2011-04-29 09:55
ingen aning om detta, tack for info

2011-04-30 10:05
Fast nu kanske Starang är ute eftersom artikeln är från förra året o det står att han kom ut i Augusti. Fumez, ja jag menar den Nine ..skulle vara kul att höra nå´t av det nya.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2011-05-01 15:31
Någon som vet vad som hände med Pete Philly and The Perquisite?

2011-05-01 19:12
Lil 1/2 Dead jobbar med Snoop (eller gjorde när Welcome 2 The Chuuch Mixtapesen kom iaf.)

Dresta från BG Knoccout & Dresta släpper musik, tror det kom ett mixtape herromåret via dubcnn.com med honnom. BG siter vad jag förstått i fängelse (kan ha släppt nu då jag inte direkt har någon större koll på honom)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-02 10:54
B.G. Knocc Out was sentenced to 10 years in prison for gang-related attempted murder in 1998.B.G. Knocc Out was released in August of 2006.

After his release he recorded songs and made amends with his former rivals Tha Dogg Pound. B.G. Knocc Out and Dresta were featured on their album Dogg Chit.

On September 2007 his official website confirmed reports that he was incarcerated again for parole violation and released a statement by his wife in which she states that he has been wrongfully charged and arrested on false allegations.

B.G. Knocc Out has stated that he is planning to record another album after his release. He stated in 2006:

The fans can expect straight heat from a new B.G. Knocc Out album. The lyrics will be heated and the beats will be slamming. Otherwise I'll never record another album. Thus I'll only put out the best or nothing at all.

B.G Knocc Out was released from jail on 23 November, 2008.

2011-07-10 10:24
Philly's Most Wanted
City High
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-07-10 10:34
Petey Pablo åkte fast för vapen på en flyplats den 11 sep 2010, vet inte vad som hände med han sen. Saknar hans musik som fan.
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-07-17 13:54
Vart hålelr Craig mack hus ?

2011-07-17 16:55
skulle också vilja ha nytt med Originoo Gunn Clappaz, da storm e ett av mina favorit album. top dogg gjorde en feature på smif n wessuns senaste platta men annars har jag inte hört ngt på länge från ngn av de.