I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wiz Khalifa - Rollin papers

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-03-29 18:53

Wiz Khalifa - Rollin papers

Skivan droppades idag (i butik).. Inte sett nån Album tråd här inne, whoa har slöat till lite..

Bara gett den en lysning än men jag diggar de jag hör, Wiz e grym på att rappa och skivan går helt klart i min smak. Black n yellow har jag diggat länge och kommer jag troligen göra med skivan också..

Han borde absolut satsa på att göra "Fly Solo" till internationell sommarhit. Även om folk kallt han Sell out osv för den kanske inte är en riktigt typisk Hiphop Låt. Jag diggar den ändå, riktigt bra och har Hit potenial tycker jag..

Enjoy

2011-03-29 18:57
Ska bli spännande, har inte lyssnat än. Snoops album droppades ju idag också. Ska lyssna ikväll

2011-04-01 17:19
Skitfett album! Från början till slut. Lyssnar av en slump at the moment. Diggar "Fly Solo" och of course "Black and Yellow" som tusan, även om jag tycker G-Mixen är fetare!

2011-04-01 21:04
Fly solo var faktiskt riktigt skön.. Wiz är grym som fan

2011-04-08 08:46
Hörde denna låten för några månader sen och tycker den är extremt fet. Lite annorlunda låt som sticker ut från resten utav skivan. Som andra har sagt så är Fly Solo sjukt härlig

Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!

2011-04-08 13:11
Oerhört tungt album. Wiz är en sjukt bra artist, ingen tvekan! Årets hittils bästa album delat med ill bill & Vinnie Paz - Heavy Metal Kings, men det är två helt olika genre´s nästan!

Mvh
Layer Cake

2011-04-08 15:42
Han kommer till Göteborg i sommar ... Till samma konsert som Kanye west ska på ... Dra dit folket !!
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?

2011-04-09 16:55
Word. Med andra ord Way Out West, inte samma konsert som Kanye kanske (fast vem vet?), men i alla fall samma festival. Vill inte verka petig så no offense!

2011-04-09 17:35
Aaa festival .. Hehe .. No offence
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?

2011-04-14 23:07
Riktigt skitalbum måste jag säga. Jag skulle beskriva det som en Disney-version av OG & Kush mixtapet. Gav det 2/5 i en ihopslängd recension jag gjorde, kanske borde gett det 1/5.

Därmed inte sagt att jag inte ser fram emot han spelning på Way Out West. För det gör jag. Verkligen. Måste bara se till att jag kan ta mig dit.

2011-04-15 15:54
4/5 enligt mig.

2011-05-26 13:37
Han väljer ju själv att göra den musik som han kallar popular, Inget något om att han är sell out det är löjligt bara..
Kolla på hans daytoday på tuben haha,
man får skratta ett antal gånger, riktigt fett liv snubben har..

2011-05-26 15:21
Too short var det enda som va bra med denna..
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-05-26 16:09
Förvisso kul att $hort-dawg fortfarande rappar, men hans vers var mest eh.
all 'bout the bluntrap

2011-05-26 16:22
Wiz är en skön typ och Kush & Orange Juice var bra. Men Rolling Papers är för mesig för mig med sitt kommersiella sound. Wiz styrka ligger ju att han är laidback och har en skön röst och på ett spår låter det bra. Men hälften av beatsen på albumet är riktigt urvattnade och därför blir det aldrig riktigt bra.

Wiz borde inte flörta med B.O.B. soundet. Han borde istället inspireras mer av sina polare Curren$y och Smoke DZA som gör riktigt bra musik för tillfället.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Skivsamlare

2011-05-26 23:28
Lyssnade igenom den 3 gånger och jag tycker det mest låter som fjortispop. Mycket besviken för Wiz har ju fått en hel del hype..

2011-06-02 13:08
Det är bra men är ändå lite besviken. Inte riktigt lika bra som hans fyra senaste släpp.
http://www.twitter.com/michaelcrackson