I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kno threatens to quit

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-02-02 16:35

Kno threatens to quit

Due to fans recently revealing samples used by Kno, which were uncleared, he has threatened to quit producing.

In Kno's words, "I take responsibility for my actions. I make illegal art & have accepted the responsibility for that for 10 years. The letter of the law has been established for decades on this issue, so if people are as clueless to these facts as you seem to think I won’t be participating anymore because their clueless-ness doesn’t change reality. I didn’t ask anyone to accost people on YouTube—I just said I’m quitting if people insist on doing it & you and “allyhitch” got your feelings hurt about it."

http://www.sputnikmusic.com/news.php?newsid=16929

http://qn5.com/discuss/viewthread/14456/P0/

2011-02-02 18:25
"I take responsibility for my actions. I make illegal art & have accepted the responsibility for that for 10 years"

Det har han verkligen inte, han var inne på the-breaks.com (sample forum) hela tiden förut och gnällde om att ingen får posta hans samples utan hans tillåtelse. När folk sa emot honom så kallade han alla för idioter. Jag gillar verkligen Kno's musik, men stör mig så jävla mycket på allt skit han säger (i intervjuer, på sitt forum, etc.).

Hela QN5 är rätt dryga, dom uppmanar sina fans till att spamma varenda tävling och omröstning på internet tills dom vinner, dom har t.ex. tagit hem UGHH's "Best album of the year" flera år i rad nu även om albumen har varit halvbra som bäst. Och så blir dom förbannade när folk säljer deras skivor begagnade på ebay för att dom inte tjänar pengar på det. Okej att dom uppmanar folk till att inte ladda ner, men jag har aldrig hört talas om artister som uppmanar sina fans till att inte köpa begagnat.

Jag var ett ganska stort QN5-fan förut, och gillar fortfarande (oftast) deras musik, men dom beter sig rätt drygt. Kno kommer absolut inte lägga ner musiken, han vill bara ha uppmärksamhet.
"Den skitigaste jäveln i stan"

MYSPACE

2011-02-02 19:32
tråkigt om han slutar men han får väl börja cleara sina samplingar. cunnin måste ha en riktigt lojal fanbase och de turnerar mkt så det lär väl inte gå ngn nöd på honom.

2011-02-02 22:50
Jag känner lite som Problem_Child.
QN5-grabbarna har rätt hög närvaro på internet, på gott och ont. Jag tror att många producenter känner som Kno ang samples, men de har inte samma outlet, vilket får Kno att verka väldigt gnällig.
QN5-forumen är löjliga. senast jag besökte dem (vilket iofs var ett tag sen) var de fulla av dickriders som lydde artisternas ord som lag och höll man inte med, vare sig det gäller musik eller politik, så får man passa sig.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2011-02-03 09:21
Vilka är QN5?
"Fletch, he truly defines grace under pressure"

2011-02-03 12:06
Håller med på vissa punkter som du nämner Problem_Child, och det där med dickriders inom QN5's fanbase som Caliber nämner är så jävla sant. Fast sanningen är att enligt mig så är faktiskt QN5 det skivbolaget som släpper bäst musik just nu, och CunninLynguists är den enda gruppen jag känner till som inte släppt ett enda dåligt album/mixtape.

En fråga till Problem_Child bara, när har någon från QN5 blivit arg på fans som säljer skivor begagnat?