Tycker jag ser Eric B n Rakim på tradera jämt, osäker på vilka albums dock.. men dom finns alltid där med PE :p Men ja, glid in på discogs så hittar du snabbt.
Jo, de finns ju på Discogs. Loggar in där varje dag. Vågar dock inte koppla mitt VISA-kort dit och börja handla, för då ryker snart matpengarna. I can't be trusted w/ shit like that! Nån borde ju hitta dem i nån back snart, de är ju decidedly icke-"raer"!
Skaffa paypal!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Skivsamlare
2011-05-02 11:38
Fast paypal fungerar ju likadant. Fast man kan ju skita i att koppla sitt VISA dit och bara föra över cash iofs.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
"Skaffa, paypal, handla på discogs, handla på eBay..." Jag hör röda små djävuls-Kalle Ankor som sitter på min axel och försöker viska mig ner i fördärvet ;)
Skivsamlare
2011-05-02 12:27
haha, skivsamlande är en sjukdom precis som alkoholism..!
Skivsamlare
2011-05-02 17:21
Ja fan SSII, nu får du gå över till "the dark side"!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Jag åker till New York och handlar skivor istället. Blir billigare ;)
Skivsamlare
2011-05-02 19:22
Haha! Ja det blir nog billigare om du har med dig frugan iaf ;)
Hahaha.. jag har iaf hållt mig den här månaden, finns några jag sneglar på som jag vill ha, men håller mig i skinnet. I.M.P. - No Prisoners (12") $69 .... t.ex. :p
Skivsamlare
2011-05-03 10:13
Meh. Fick hem artifactsplattorna idag. Dom var listade som NM/NM båda två. Dock hade ena omslaget ett cut-out, samt ena sidan på en av skivorna var ganska repig, inget som stör lyssningen dock. Tråkigt att han inte nämnde något om det dock.
Haha, hon följer med. Hon är hype som fan på att se Slick Rick på BB King's den 29e! :D Men det jag menar är att varje enskild platta blir billigare pga inget porto!
Skivsamlare
2011-05-03 10:42
Haha gött! Ja, jo, förstod det.Spoiler Helvete vad mycket "dock" jag lyckades klämma in i mitt förra inlägg.
I.M.P. – Don't Get It Twisted / Shinin' Star $198 ... ååh, ge mig.
Plockade upp Ultimate Force(Master Rob & Diamond D) - I'm Not Playing 2xLp i fredags. Riktigt fet platta. Nu sitter jag och väntar på Upskillen.
Skivsamlare
2011-05-03 14:19
haha, hatar o vänta på brevbärare o sån skit... vänta i 2 timmar o när posten väl kommer så är det ofta ändå ingen avi... bara o rabbla könsord i några minuter o sedan ställa in sig på morrondagen :)
I'm Not Playing, tung skiva, riktig favorit faktiskt. Hade nog haft klassikerstämpel om den släppts när det var tänkt. Alltid när jag väntar på UPS-killen får jag "Waitin' For My Man" med Velvet Underground i skallen, undrar varför...?
Skivsamlare
2011-05-03 15:07
Jag brukade få posten kl 16 varje dag, vilket sög eftersom jag brukar börja jobba kring den tiden. Men nu har dom ändrat så jag får den kring 10.00, det är grymt! Sen kommer alltid brevbäraren upp med skivorna istället för att ge mig en avi, grym service!
Skivsamlare
2011-05-03 19:16
Fick f.ö. hem Loose Cannons - Gimme the mic 12" idag. Tycker den är riktigt fet faktiskt. Vann den på tradera, dock hade han paketerat den väldigt underligt, hade det varit blött o jävligt ute hade nog fodralet blivit skadat.
Skivsamlare
2011-05-03 19:38
Inok: Fucked up det där med Artifacts plattorna, sånt där kan man bli riktigt jävla lack på!
Iaf, de här kom igår.. En bra start på veckan helt enkelt! :)
Skivsamlare
2011-05-03 19:40
Det är 2 st. Kurious CD-singlar: Walk Like A Duck och I'm Kurious
Skivsamlare
2011-05-03 20:09
Ja, blev lite lack. Mailade honom och han bad om ursäkt och sa att jag kunde få pengarna tillbaka samt att han betalade frakten, bara jag inte lämnade dåligt omdöme. Varför gör vissa så med fodralen? Klipper ut en bit som på min, eller klipper av ett hörn etc?
Senaste additions:Beastie Boys: Hip Hop Sampler 2002 White Promo 2LPPete Rock: Ready Fe War b/w It's So G feat. Roc Marciano 2008 Nature Sounds 12"Ultramagnetic MC's: Poppa Large 1992 Mercury 12"Craig G: The Kingpin 1989 Atlantic LP Bara OG-pressar denna gång, så nu får ingen klaga! ;)
Blu - Amnesia 10"
Kurious - A Constipated Monkey LP
Vinyl Reanimators Sampler med bl a Kool G Rap & Nas - Fast Life rmx
Ready Ta Roll - The Real Hip Hop 12" 1993
Tanya Morgan - We Be 12"
No More Prisons feat Chubb Rock, Lil Dap & Ed O,G - The Rich Get Rich freebie, grymt bra.
Bjuder på den här :
DOOMS lunchlåda också så klart.
Skivsamlare
2011-05-03 21:41
The real hiphop var tung! Inte hört den förut. Trevligt köp där, samlarkorten i DOOM-lådan går inte av för hackor :D Nördigt värre!
INOK. klippen är på promoexemplar av skivorna, så att de inte skall gå att sälja.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2011-05-04 12:03
Skivsamlare
2011-05-04 15:04
Hämatde precis ett paket på schenker. Petter - Mitt sjätte sinne LP Peter - Mikrofonkåt 2x12" Jurassic 5 - Quality Control LP Jurassic 5 - Jurassic 5 LP Cypress Hill - Cypress Hill LP betalade 300kr totalt! :)
Skivsamlare
2011-05-04 19:50
Senaste tillskotten i samlingen:
Heltah Skeltah - Therapy och Jamal - Keep It Real :)
Skivsamlare
2011-05-04 20:03
Fett! Men kommer dom i såna "tjocka" cd-fodral eller sätter du i dom själv i såna? Eller är det bara i Sverige singlar kommer i pappfodral och tunna plastfodral?
Skivsamlare
2011-05-04 21:39
Tja! Det är bara i sverige/Europa som CD-Singlar är i cardboard sleeves (pappfodral) och slim-line cases (tunna plastfodral).. Bortom pölen så är cd-singlar i 99 fall av 100 i vanliga jewelcases (tjocka cd-fodral). Åtminstone så var det så på 90-talet, köper inte "nya" singlar utan håller mig till golden era :) Vart hittade du alla de där vinylerna för 300 spänn? kap!
Skivsamlare
2011-05-04 21:48
Ah då är jag med! Haha ja, ett riktigt kap. Brukar hänga på ett synthforum lite då och då, eftersom jag var (är?) lite av en synthnörd. Där dök det upp en annons med massa electro-plattor, men det fanns även ett gäng hiphop-plattor till salu, så jag klippte dom! Ganska lustigt, eftersom jag har varit nära att köpa Mitt Sjätte Sinne för 200-250kr flera gånger de senaste månaderna.
För alla er som haft svårt att ta sig till Peez på tisdagarna får ni en chans i kväll då vi bytt dag denna vecka. Vore riktigt kul att få snacka plattor med er som kan komma!
Skivsamlare
2011-05-05 15:58
Btw någon som läst Prodigys bok? Fick precis hem den, så det blir väl lite mobb deep + bok i helgen, hehe!
Skivsamlare
2011-05-05 17:39
Förresten. Vilket land rekomenderas för att gräva lite skivor? Funderar på att ta mig en sådan semester i sommar nämligen, men kan inte bestämma mig. London, Berlin, Australien?
Skivsamlare
2011-05-05 22:05
London är ganska najs :) Kan verkligen rekomendera CD&LP Exchange butikerna i Camden och White City :)
Imho har grävandet i London blivit mkt sämre på senare år. Vart där ett par gånger under senaste 3 åren och inte hittat mkt. Många av de klassiska butikerna man brukade besöka förr har ju lagt ner och sen känns det rätt utgrävt i allmänhet tycker jag. De kan verkligen sätta höga priser också. Men visst finns det spots! Staterna är väl fortf lätt bäst, särskilt nu när dollarn är nere i next to nothing!
Gremlin: Ah, just det, CD and LP exchange! Knallade ut med typ 30 skivor senast, varav minst 10 var plattor jag letat efter aslänge. White City var det.
Skivsamlare
2011-05-06 15:21
Någon som har någon lokal affär som säljer likadana plastfickor som HHV?
http://www.hhv.de/item_154220.html Tycker dom är perfekta, men har inte tänkt beställa därifrån nu, så 150 spänn frakt känns liet i överkant. Tänkte om någon kunde köpa ett gäng och skicka till mig mot fraktkostnad, nästa gång ni är ute och gräver :)
Producent
2011-05-07 13:42
Fick äntligen tag på Mobb Deeps "Safe Is Cracked". Beställde den nästan för ett halv år sedan. Havoc måste ha de bästa trummorna. Har försökt få tag på "Mixtapes before 9/11" med Mobb Deep också men det verkar svårt.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Skivsamlare
2011-05-09 22:15
Senaste köpet:BK, We Don't Play 7" (Original & Remix) - Paul Nice ft. Masta Ace Köpte testpressen som släppets i 10ex, sålde slut inom minuter. Men där fick jag äntligen min Brooklyn Flower -platta med (den följde med om man köpte testpressen). Fett nöjd att jag hann få den innan den sålde slut. Internet hängde sig (så klart) så blev lite stressad några sekunder.... :p
Skivsamlare
2011-05-11 11:48
Senaste:
Smif-N-Wessun - Wrekonize och Illegal - Back In The Day
Samt:
Fat Joe - Envy och Beatnuts - Do You Believe
Skivsamlare
2011-05-11 11:50
Maxi-Singlar is the shiiet...! :)
Skivsamlare
2011-05-11 13:21
Fick hem Alexander Green-bundlen idag med. Inte hunnit lyssna än dock, får bli efter jobbet. Damu-remixen på 7" är galen!! Funderar på att kanske sälja min CD om någon är sugen. Tror inte jag kommer snurra den så mycket när jag har vinylen.
Inok, ni som tillhör den yngre generationen, börjar ni med alla rare releases och arbetar er ner mot alla klassiker istället för oss gubbar som gör tvärtom? :)
Skivsamlare
2011-05-12 08:43
Haha. Gammgobbar...... ;) Jag köper det jag tycker är fett helt enkelt!