I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Source vs. xxl

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-11-21 01:43

The Source vs. xxl

Hallå

Jag känner att det verkligen är på tiden att börja prenumerera på ett bra hip hop magasin. Så vilket är att rekommendera?
Vilken ser du som din favorit?
Vilken ger mer insikt och djup i intervjuerna?
Är de på samma nivå?
Föredrar du ingen av de två och i så fall vilken är din favorit?
Alla åsikter välkomna!

We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2010-11-21 04:04
xxl utan tvekan

2010-11-21 11:18
Ok cool, varför?

2010-11-25 01:34
Tack för dina åsikter...

Finns det ingen som läser?

2010-11-25 08:45
Jag föredrar XXL. Tycker de är fler intressnta artister i tidningen, roligare reportage. Det är överlag en snyggare tidning också. Tycker det finns något unket över The Source nuförtiden och den är för mig fylld med ointressanta saker. Det som jag inte tycker om med XXL är betygsystemet. De finns inte 4,5 i deras betyg som i The Source vilket gör att det sätts många tveksamma betyg i XXL. Men föreslår ändå XXL om du har svårt att välja.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-11-25 09:12
source kan man inte lita på när det kommer till recensioner, de ger betyg efter vad bolagen degar. annars håller jag med ovanstående post till fullo även om jag inte läser ngn av de regelbundet. men ska man ut o resa o står o väljer på flygplatsen blir det alltid xxl.

2010-11-25 11:55
det fanns en period då the source var oläsbar typ 2000-2007 (kanske)... då var xxl överlägsna på alla vis, intressantare artister, roligare kolumner, mindre och relevantare reklam... sen sparkades benzino och the source dumpade sina beefs och började om på nytt, medan xxl sjönk till en lägre nivå än någonsin tidigare med sitt kukrideri och minst 70% reklaminhåll.. idag är the source det självklara valet av de 2... precis som det ska vara!

2010-11-25 12:40
Tack alla för era åsikter!
Just nu lutar det åt xxl men 3XL fick mig att tveka en aning, fan. haha.

Ska ge det några dagar till och se om några fler kommer in och tycker till innan jag skriver på för ett år hos någon av de två.
Övertyga mig!

2010-11-26 10:17
Jag skulle välja source fast kanske mest på grund av nostalgi. Lite som och välja mellan gamla YO mtv rap och resten av världens hiphop shower.
Manifesto! – this is what we want to see happen
For my peoples still breakin’, graf writin’ and rappin’
B-sides aayeah!

2010-11-27 06:13
drench P32

Ok, nice. Förstår inte riktigt din liknelse dock. The source finns fortfarande, YO mtv rap finns inte? Spelar ingen större roll vilken tidning som var bäst för 5-10 år sedan, jag vill veta vilken som är bäst nu.

2010-11-27 11:20
Menade väl att jag faktiskt inte vet vilken som är bäst just nu. Skulle välja source (och yo! MTV rap) mest för att det var så det började för min del. Det med Yo! MTV rap var mer en hypotetisk tanke.
Manifesto! – this is what we want to see happen
For my peoples still breakin’, graf writin’ and rappin’
B-sides aayeah!
Skivsamlare

2010-11-29 09:13
Jag hoppas att 3XL har rätt. Source var bra en gång i tiden, jag slutade läsa skiten när eminem beefen var i full gång men om Benzino är kickad är jag villig att ge den en ny chans.

2011-08-03 21:54
XXL Mag, kolla även in hemsidan

http://xxlmag.com

Detta är utan tvekan man
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.