I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hell Razah - Heaven Razah

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-10-01 14:11

Hell Razah - Heaven Razah

1. The Arrival (Produced By: Dev 1)
2. Negro Angelitos (Produced By: Dev 1)
3. Book Of Heaven Razah (Produced By: Rainmayqah)
4. Medical Kush (Produced By: Bronze Nazareth; Kevlaar 7)
5. Raised In Hell (Produced By: Allah Mathematics)
6. Fear Of God (Produced By: Jordan River Banks)
7. Cinematic (Produced By: 4th Disciple)
8. Return Of The Renaissance feat. R.A. The Rugged Man (Produced By: Dev 1)
9. Kids In The Street (Produced By: Ayatollah)
10. A Brooklyn Tale feat. Shabazz The Disciple (Produced By: Shroom)
11. Selah (Produced By: St. Peter)
12. Dear Lord (Produced By: Dev 1)
13. My Testimony feat. Darnell McClain (Produced By: Blastah Beatz)
14. Heaven On Earth feat. Darnell McClain, Timbo King (Produced By: Blastah Beatz)
15. Armageddon (Produced By: Havoc)

En av de bättre släppen iår enligt mig iaf.....Book of Heaven är sinnesjuk!

BOIA CHI MOLLA
Rappare

2010-10-01 22:33
En värdig uppföljare till "Renaissance Child" vilket säger en hel del om hur bra plattan är. Notera att Hell Razah tidigare i år fick en aneurysm och att alla, 100% av intäkterna från skivan, enligt Nature Sounds går direkt till Razah.
Officially not impressed.

2010-10-02 10:45
Haha fel omslagsbild :)
De ändrade så han står med händerna ihop à la Mr Burns på skivan, den där ser ju inte klok ut !! :P

Anywayz, Jag håller med om vad ni säger, mkt bra produktion detta! Härliga beats, Razah är aldrig fel på mikrofonen o inte heller denna gång. En del djupa texter vilka jag inte riktigt haft tid att analysera fullt ut, även om jag spint albumet ett par ggr sen jag köpte det. Gästerna gör det de ska, men jag blev lite tokig på Rugged Man - han maler bara på, han anpassar sig inte efter beatet vilket han normalt kan göra ganska lätt. Även om han spottar sjuka lines är han galet off beat. Det är nog det enda klagomål jag har på denna skivan.

Sci-Fi P30: Notera att Hell Razah tidigare i år fick en aneurysm och att alla, 100% av intäkterna från skivan, enligt Nature Sounds går direkt till Razah.

"Can't believe you on the canvas, I'm just throwin jabs" - Inspectah Deck

2010-10-11 00:00
håller med om RA just på denna låt.....extra låtarna Arabah,blessed be the meek och stir of echoes är alla lika bra....sjukt bra skiva detta!
BOIA CHI MOLLA

2010-10-18 17:39
Ja, efter många omgångar nu, så måste jag nog säga att min favorit är spår # 6. Fear of God!
Godz Wrath crew'n är inte att leka med, they go hard!
Men hela albumet är värt pengarna, här behöver jag inte skippa nåt.
"Can't believe you on the canvas, I'm just throwin jabs" - Inspectah Deck