I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kanye West - Good Ass Job

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-11-18 21:43
Fan inte många som knäcker Kanye i kreativitet idag asså...
Drumaddic fix your habit like a crack-addict.

2010-11-18 22:23
@Rubio
Jag kan inte klaga. Han har redan släppt 13 good fridays låtar och det ska komma 7 till. Sen kommer ju watch the throne.. Och det är 3 låtar från good fridays där, men på albumet så är låtarna lite annorlunda. Till exempel Devil in a new dress där har han lagt in gitarr solot och Rick Ross så det kändes som en helt annan låt.
Årets bästa album hittils.

2010-11-19 22:11
KANYE ÄR KUNG! MBDTF är ett jävligt fett album! Riktigt jävla bra!
The only time you feel alive is when you're dead

2010-11-20 11:19
MBDTF belönas med betyget XXL av tidningsskriften med samma namn. Har inte hänt sedan Clipse släppte "Hell Hath No Fury" 2006. Lite mäktigt är det iallafall.

Står under "Plus".

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-11-21 01:27
Sjukt nice album! Perfekt nu när sommaren är här!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2010-11-21 12:43
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-11-21 21:00
Drumaddic P24

Madlib knäcker honom!

2010-11-22 13:59
Albumet är nog det mest kritikerhyllade albumet på länge.

Som tidigare, 5/5 av RS. Nu en 10:a av Pitchfork. Även full pott på Metacritic. http://www.metacritic.com/music/my-beautiful-dark-twisted-fantasy

Förstår inte ens hur folk har mage eller ork att försöka peta in Eminem i denna tråd. Han hör inte hemma här, varken när det gäller att jämföra kreativitet, skill, kvantitet eller kvalitet.

Albumet är en fullträff. Kanske inte det tyngsta och mest "äkta" som många kanske önskar. Men definitivt ett bidrag till kulturen och något jag hellre ser representera hiphop 2010 som i sig har varit helt otroligt bra. Detta med Rick Ross, Bun B, Big Boi, Curren$y, Big K.R.I.T, Wiz Khalifa, Ski Beatz etc. gör detta till ett av de bästa åren på länge, imo såklart.

Favoritspår:
1. Dark Fantasy
2. Hell of a Life
3. Devil in a New Dress
4. Runaway
5. Power

Sämsta spår:
1. So Appalled - Swizz Beatz borde hålla sig ifrån micken, i övrigt är den tung. RZA dödar verkligen!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-22 14:23
jeppehehe recovery är inte så jävla bra

word.

Längre än så läste jag inte, när fan började den här tråden handla om eminem? snacka kanyes nya istället!

Jag är sjukt förväntansfull, har gillat alla plattor med kanye hittills!
www.myspace.com/oscardvine
Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/
http://soundcloud.com/oscar-dvine

2010-11-22 14:54
otroligt bra album
hets, stress, fest!

2010-11-22 21:19
jeppehehe
Tror tyvärr inte det kommer vara i närheten av Recovery

FUCKING RIDICULOUS!

Lundahl
Det här albumet kommer vara mycket bättre än recovery, garanterat.

Precis så blev det också :)

http://pitchfork.com/reviews/albums/14880-my-beautiful-dark-twisted-fantasy/

VS

http://pitchfork.com/reviews/albums/14380-recovery/

2010-11-26 00:51
sålänge inte drake är med så är det ett bra album

2010-11-26 12:52
Drake är med, fast backing vocals på All of the Lights, så man hör han knappt;)
Man hör knappt hälften som är med på den

2010-11-26 13:37
Fyfan vad bra Kanye är på refrängen i All of the lights.. Får fan nästan rysningar!

Cop lights, flash lights, spot lights
Strobe lights, street lights
Fast life, drug life
Thug life, rock life
Every night
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2010-11-26 15:46
Jag skrev mitt inlägg, omedvetet, 13:37.. Det måste ju ändå betyda nånting?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2010-11-26 20:56
AIex P26

Nu var det väl kreativitet och inte kvantitet, men jag håller till viss del med- han levererar bra han med...
Drumaddic fix your habit like a crack-addict.
Rappare

2010-11-28 10:39
Jay-Z på Monster
rape and pillage a village, women and children

R.A. The Rugged Man på Uncommon Valor
rapin' and pillage your village

Tyckte det var en rolig grej bara :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-11-28 14:22
Sämsta spår:
1. So Appalled - Swizz Beatz borde hålla sig ifrån micken, i övrigt är den tung. RZA dödar verkligen

haha alltså va?
Swizz beats kör refrängen den går typ så här:
One hand in the air If you don't really care
Two hands in the air If you don't really care

It's like that sometimes I mean ridiculous
It's like that sometimes This shit ridiculous

One hand in the air If you don't really care
Middle Finger in the air If you don't really care

It's like that sometimes man ridiculous
Life can be sometimes ridiculous

Rzas vers:
Champagne wishes and thirty white bitches
You know this shit is fuckin ridiculous, fuckin ridiculous
You know this shit is fuckin ridiculous...

Calls from the Mrs.
Infers from the mistress
You kno that shit is fuckin ridiculous, fuckin ridiculous
You know this shit is fuckin ridiculous...
fuckin ridiculous
fuckin ridiculous
fuckin ridiculous

Kul att RZA dödar och swizzbeatz borde hålla sig borta från micken..
Forumssignatur...<br>
Producent

2010-11-28 15:52
RZA borde lugna ner sig!
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-12-01 21:35
Drumaddic P24

Madlib kvantitet? Madlib är kung och han gör sitt, han älskar det, hade han velat bli känd och hela den biten så hade han varit det. Kanya som producent eller rappare kommer aldrig att komma i närheten av honom och jag är inte ens Madlib fan.

Har nu gett skivan en chans, skivan för mig är pop och inget annat. Kanske är jag gammalmodig men wtf, detta är inte hiphop för mig. Kanske har hiphopen utvecklats till detta håll för många av er men detta var inte ok för mig. Detta var inget annat än POP/RNB för mig. Men grattis till er som njuter av detta.

2010-12-01 23:27
nu har jag lyssnat igenom skivan ordentligt, och what the fruuuckkk????

Alla recensenter i världen måste ju ha bestämt sig för att bli galna samtidigt, den här skivan är ju som bäst grådaskig.

Det enda spåret som har ett riktigt bra beat är ju Devil in a new dress och den har inte ens Kanye producerat själv?

Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2010-12-04 00:37

2010-12-06 22:37
Poet

2010-12-07 16:39
The_Sun_God P23 - håller fan med. fattar inte.. eller so appalled och monster är feta också. har inte lyssnat så mkt än. så den kanske växer
"life's a garden, dig it."

2010-12-07 18:33
Bara jag som tycker att Ross fick en på tok för kort vers på Monster? Hade han fått köra på lite längre skulle han lätt dödat låten innan den drog igång på riktigt (och jag hade inte behövt spela om låten efter 30 sek varenda gång).
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman