Producent
2010-05-25 15:27
tssss... båda kan ju dra och gömma sig bakom j dilla's skugga...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2010-05-25 15:31
klart dre vinner, inge snack om saken egentligen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dr. dre!!!!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
dre, helt klart.
RZA!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
dre all day
"life's a garden, dig it."
Dr Dre
The only time you feel alive is when you're dead
Btw hur fan kan Kanye West prodda bättre än J-Dilla?
The only time you feel alive is when you're dead
dre för fan men primer är bra med
Jag skulle aldrig kunna välja mellan dessa två herrar, de är så separata inom hiphopen att det inte går att jämnföra de. Dr.Dre har varit den personen som gjort gangster rap kommersiellt, är skaparen av g-funk stilen med Easy E och har hjälpt skapa artister som Snoop, Eminem, 50 cent och The GAME. En dålig sak är väl att han på senare år inte har varit den mest framgångsrikaste producenten, då han har valt att inte producera för andra artister och många av hans låtar på Chronic 2010 var ghostproducerade av andra som t.ex Lord Finesse, Scott Storch etc. Däremot har Primo alltid arbetat med mindre etablerade artister, han har skapat är nog den mest tongivande personen inom boombap och har har mer lr mindre alltid hållt sig till samma musik idag som när han startade. Primo är mindre erkänd på grund av att han har valt att etablera sig inom den icke kommersiella marknaden, men det har inte betytt att han itne har producerat nåra av hiphopens mest klassiska låtar. I slutändan är dessa två herrar tongivande för hiphopens utveckling och som jag en gång sa, hiphop är som lösviktsgodis, man väljer sina favoriter.
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Rebel-Ape P25 Så sant så, älskar ju båda.. men om du var TVUNGEN att välja, annars har du kalvdön resten av livet ?? :)
"life's a garden, dig it."
Balhoo det ä otroligt svårt faktiskt :) att välja. Jag kan nog lika gärna ändra mig imorrn, men jag röstade faktiskt ändå och jag valde Primo på grund av smak inte efter meriter, så det säger väl ändå ingenting i slutändan. Lr nej nu när jag tänker på det så kanske det går till Dr.Dre ....damn detta e fortfarande svårt :P
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Producent
2010-05-26 17:47
JDilla all day everyday men annars lär jag nog säga premier, man får juh inte glömma bort pete rock heller som borde va med som en av hiphop världens bästa producent
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
grejen är att alla de som ni har nämnt som RZA, Dilla, Pete Rock, Timbaland, etc. har varit uppe tidigare men som röstats bort och nu är det bara Dre och Premier kvar. min röst gick till DJ Premier även om båda självklart hör till de bästa genom tiderna
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
Producent
2010-05-26 21:18
Claaa7 - Tror du verkligen att folk är så pass dumma så dom inte fattar det ? Lite efterblivet att komma och känna att man är tvungen att förklara för alla andra. Detta är en tävling och man kan ju för i helvete se vilka som varit med....
One Day.
Producent
2010-05-26 22:40
fett svårt fan. min röst gick till dre
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Så jävla tråkiga beats primo har, enformigt som fan dr.dre slaktar han . men men det är min åsikt =)
Btw hur fan kan Kanye West prodda bättre än J-Dilla? Blueprint 1!
Sjukt lätt att välja. Inte för att hata på Dre. Han har haft sina moments. Men Premier är fan top 5 hiphop producers EVER i min bok. Top 3 t.o.m. Så det är ingen tävling alls. Premo på KO i första ronden.
För övrigt är ''att ha gjort gangstarapen kommersiell och skapat Eminem och Snoop'' tunga poster på Dres minuskonto.
Premo!
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
För övrigt är ''att ha gjort gangstarapen kommersiell och skapat Eminem och Snoop'' tunga poster på Dres minuskonto. Vet inte om jag ska ta det seriöst eller inte man vet ju aldrig med dig. Men är du seriös så är det månadens inlägg, no doubt.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
kohler - Varför skulle det inte vara seriöst? Du menar att Em blev känd ensam?
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Klart det är seriöst. Det finns bra gangstarap. Och både Eminem och Snoop har gjort bra låtar. Men som helhet är det verkligen monster han "skapat". Finns det nåt som givit hiphop sämre reklam än gangstas, Eminem och Snoop "den levande lobotomin" Dogg?
Och ja, "lobotomi" är överdrift/ironi/humor. Sånt som ofta inte går fram i text. Särskilt inte på internet. Särskilt inte på whoa...
Premo !!
http://www.myspace.com/loosecannonbv
DJ Shadow...
¨Cause when you try hard, is when you die hard¨ - Kanye West
kohler - Varför skulle det inte vara seriöst? Du menar att Em blev känd ensam? Nej syftade inte på det, håller med dig Eminem hade inte varit i närheten av var han e idag utan dre. Det jag var överaskad över är hur man kan se det som ett minus att producera album som doggystyle, SSLP, MMLP. SS_ II Lugn med orden nu , att säga att Eminem o dogg e monster e o ta i lite. Sen att skylla på dre o säga att det är hans fel att snoop flippat ur e ju bara dumt. Visst han har producerat deras skivor, men inte skrivit deras texter .. Känns ju som att han borde börja med o skriva sina egna i så fall hehe..
Dr Dre vann med 62.1%. Själv röstade jag på Premier.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Välförtjänt vinst. Kul att det blev hyffsat jämt dock, för Premier är bra
Rättvist att Dre vann mellan de två, enligt mig alltså. Dock tycker jag att J Dilla är den bästa någonsin, Kanye West bättre? Blueprint 1 i all ära men Donuts, Ruff Draft, The Shining, Slum Village plattorna samt allt han proddat åt Busta, The Pharcyde, ATCQ, De La Soul, Frank 'N' Dank med flera väger otroligt mycket tyngre än allt Kanye någonsin kommer göra...Kanye skulle aldrig lyckas med en platta med bara instrumentaler.
premier fick rösten klart - då han kanske inte är större än dre men för mig är det hemma i övrigt hade jag helre sett pete rock vs jdilla
RATED R!
kohler: När man säger att man "skapat ett monster" så betyder det inte bokstavligt talat ett monster. Det är ett uttryck. Det behöver inte ens handla om en person eller om en levande varelse. Det kan vara så att man säger: "När regeringen införde pig-avdrag skapade de ett monster" eller "När Liza Marklund skrev den här boken skapade hon ett monster". Alltså menar jag att Snoops image eller Snoops bidrag till hur folk uppfattar hiphop och vad de tänker på när man säger hiphop är ett "monster". Idén att Dre skulle ha "skapat" Eminem eller Snoop var inte min, den kom från en annan postare ovan. Det var därför jag satte "skapat" inom citat. Jag tolkade det som att han menade att Dre skapat dem som kända namn, att han fört fram dem i rampljuset. Alltså, typ 1) Snoop är en instabil, jobbig snubbe som knarkar för mycket 2) Dre producerar Deep Cover och Nuthin' But A G Thang med Snoop (bra låtar iofs) 3) Snoop blir känd 4) Snoop blir ett household name som folk förknippar med hiphop 5) Snoop gör bort sig ständigt 6) Folk tänker hiphop = idioti. Detta är det monster som Dre varit med att skapa.
båda är sjukt tunga...svårt som fan å välja men säger dre.
ss_II HAHA tack för förklaringen. Jag ser i övrigt inte alls snoop som en jobbig snubbe som du... Visst han e lite smått dum i huvudet. Men jag bryr mig inte riktigt. Haha helt ärligt, jävligt mycket hip hop är den typen av som snoop reppar, så folk e fan inte ute o cyklar helt om de förknippar snoop med hiphop enligt mig då, vet att du e en eastcoast-sucka, Låter lite på dig som du är en som även föredrar "medveten" hip hop som det så fint kallas. Fyfan Men måste ändå fråga vad tycker du om skivor som 2001, Doggystyle, The last meal osv. ? Kan vara det tröttaste inlägget jag skrivit på länge, aja hoppas allt går fram.
hur gör Snoop bort sig jämt och ständigt?
rza helt klart
kohler: Nej, gillar man Snoop så lider man nog itne av att folk förknippar hiphop med honom. Medveten, visst, men även typ MOP, Mobb Deep osv gillar jag skarpt. Det är ju inte så jävla snillrik musik kanske, men djupa låtar jag känner och gillar. Snoop går mig mest på nerverna. Ser honom som lite av en pajas. Men Deep Cover och ett par låtar från Chronic är ju odödliga popklassiker. 2001 var helt OK, särskilt vissa låtar.
? - folk som säger "jag hatar hiphop för det handlar bara om knark, halvnakna brudar osv" - snoop ger ju dem rätt hela tiden. Jag skulle vilja att det handlade mer om ilska, sorg, politik, kamp, fattigdom och den så kallade "realness". Vilket också jävligt mkt hiphop gör som itne får samma utrymme. Menmen...sidospår vi kommit in på nu.
Tack till alla som nämnde J Dilla. "Bästa producent" eller inte, men han var definitivt den bästa musikern inom hiphop någonsin.
Soul_Survivor_II P32 okey... förstår hur du tänker.. Men säg någon populär underhållningform som inte handlar om något destruktivt?
Att handla om nåt destruktivt är inte samma sak som att vara destruktiv. Sen menar jag absolut inte att all hiphop är sådan, men en del framträdande artister ger hiphop detta rykte.