Producent
2010-04-04 15:21
Om vissa rappare hade levt idag...
om ODB, J Dilla, Big Pun osv hade levt idag hur tror ni musiken hade sett ut?? själv tror jag att många av dessa nya inte ens hade funnits...Sen e det ganska svårt o avgöra exakt hur det hade sett ut, men man kan iaf leka lite med fantasin o gissa va man själv hade trott. För det e många rappare som gått bort som har format ganska mycke av hur hiphop ser ut. Jag personligen tror att hiphop skulle se ganska lika ut som den gör idag...Mycke pengar som styr o ställer o hade dessa döda rappare levt så tror jag även dom skulle satsa på att bli mainstream. Fast iofs så gjorde dom väl det under sin tid...men att dom vart större efter deras död. sorry om detta har vart uppe tidigare då e det bara o döda tråden
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Håller med, Lil Wayne skulle inte jobba på Burger King om Tupac levde som många säger, tyvärr.
Ingenting skulle bli annorlunda. Hur musiken ser ut idag har väldigt lite att göra hur många begåvade musiker som finns.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Haha, eller hur... varför ens spekulera? Big Pun var mainstream, han sålde platinum dammit.
http://www.myspace.com/kpeemusic Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART! FET SKIT!
om dilla hade levt, så hade det iaf varit värt att hålla ett öga på hiphopmusik....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hade Biggie, Pac levt hade dem inte haft den samma respekt som de har idag det är ett som är säkert.. Båda var mainstream & eftersom mainstream anses som något fult idag så hade troligtvis det varit samma träggel som med alla "äldre som gjort bra spår på 2000 talet men släpper sämre men inte värdelöst material idag". Dock så hade jag velat se Biggie eller Pac collaba med t.ex Eminem,snoop, cube, dre under 2000-2001.. Fast samtidigt, hade han levt hade jag kanske inte alls hade velat ha den collaben, så.. svårt att säga
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Hade Biggie, Pac levt hade dem inte haft den samma respekt som de har idag det är ett som är säkert.. Båda var mainstream & eftersom mainstream anses som något fult idag så hade troligtvis det varit samma träggel som med alla "äldre som gjort bra spår på 2000 talet men släpper sämre men inte värdelöst material idag" Wow. Bara wow.
Så det har absolut inget att göra med att de flesta artister som kategoriseras som "mainstream" idag har värdelösa texter.
Det är ju fan omöjligt att veta vilka vägar de hade valt och var hiphopen skulle vara beroende på det.
rip stephen perry
A.S.N.O.M
I princip alla artister som du kan höra på radio är mainstream.. varje artist du sett i ett inslag på TV är mainstream... Så eminem t.ex skriver värdelösa texter? Jay-Z kan ju fortfarande skriva, sedan kan du ta bort avskum som Soulja boy då det är mainstream och beyond.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Så eminem t.ex skriver värdelösa texter? Nu ska vi ju komma ihåg att det var du som skrev att mainstream är något fult.
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Hangaround
2010-04-10 00:08
Lion-O: Nej, han skrev att mainstream anses vara fult, inte att han sjalv ar av den asikten.
Ja och jag skrev att han sa just det, inget om hans åsikt. Samma som han sa alla artister är värdelösa när jag sa "de flesta"...
rip stephen perry
A.S.N.O.M
om pac hade levt idag hade han haft beyond legendary status..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
2pac och Biggie var ju den tidens Chris Brown och 50 Cent typ. Vad skulle vara annorlunda? Hade dom levt hade vi fått höra "Candy Shop" och Justin Timberlake-features oavsett.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En sak är klar (enligt mig) att hiphop aldrig kommer bli den samma som den va under 90 talet eller ja sen dagen Pun lämnade oss! Jag skulle kunna ge halv min livstid för att få träffa honom en gång.
Vilka är "dessa nya" som inte hade funnits? Hade nog inte sett så annorlunda ut alls.. Och Pun är överskattad.
jeppehehe P20 : Ja du om Pun är överskattad så måste du vara dumihuvet. Idiot
Haha, du verkar ju tro att han var guds gåva till människan. Han var en duktig rappare men ganska enformig och musiken i sig var inte så imponerande. Knappast som att hiphopen dog med honom.
hip-hop gamet hade varit helt annorlunda om pac varit levande, han hade stängt alla phonies direkt. OCh tvivlar på att pac någonsin hade blivit en sell-out.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Lundahl.. vilken värld lever du i? Pac var den största sellouten som finns... fan tror du att det finns en vaxdocka på duden för. Inte var det för han fick för lite shine iaf, och hur fick han shine tror du? troll
Pac var den största sellouten som finns... ...oh the lulz.
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Pac var den största sellouten som finns... ...oh the lulz.
Jag skulle tippa på att om Pac hade levt idag så skulle han ha lika stor påverkan som t ex Snoop, Dre och Cube (alltså inte ett shit om man tänker efter). Vi får komma ihåg att Pac har sålt mer skivor som död än levande. For example, hade Snoop blivit mördad idag så hade alla kallat honom en legend (inklusive jag) men nu så är han bara en sell-out i de flestas ögon/öron. Hmm?
Jag är osäker på om jag hade velat höra hur Big L skulle låta idag om han levde ännu... Förhoppningsvis hade Finesse hållt kvar honom i 90-talet, men vem vet.
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
Jag tror helt arligt, och detta kommer fran en kille som alskar Biggie, Pac, Pun, L mm, att de hade salt sig och gjort valdigt poppig hip hop. Vissa artister blir som storst nar de dor. Men en sak ar jag javligt saker pa, Jigga hade aldrig blivit lika stor om Biggie hade fortfarande varit vid liv.
At the gates of Eternity...
Jigga hade aldrig blivit lika stor om Biggie hade fortfarande varit vid liv. Eller hur! Nigguh tog all jävla mat i Brooklyn, höhö
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Yeah Jigga ar en opportunist, sa sjalvklart nar Biggie gick bort, sa sjalvforklarade han sig "King of New York". Vilket jag iforsig jag inte kan klandra han for da det inte fanns nagon annan som riktigt claima titeln eller var "stark" nog. Och nu vill jag inte att nagon namner Nas, detta var perioden da Nas kladde sig i rosa och bar palshatttar.
At the gates of Eternity...
Music-Of-Steel word, u got that shit 100% right. slapp ja säga sanningen!
Håller inte med. Ni glömmer vem pac var, pac är ingen snoop, dre eller cube. Pac var en revolutionärisk (om det är ett ord) poet med en black panther till mamma. Och glöm inte att pac dog 25 år gammal. Ett barn. http://www.youtube.com/watch?v=LQ4FvfM9Ftk&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=0yRAYgHI_JQ&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=aQ-t83vGBjA&feature=related
hade 2pac levt i dag tror jag han hade varit en av dagens största filmstjärnor typ will smith nivå.. ja rule och dmx hade aldrig slagit i genom... tror även att tupac hade satsat mer på en affärsmässig karriär som typ skivbolag,filmbolag,kläder etc.. the game och maino hade varit signad på 2pacs bolag.. tror även tupac hade släppt disslåtar som hade varit riktade mot ,eminem,50 cent..en beef han hade förlorat..dom hade dissat sönder han vokalt..tupac hade tagit en paus från rap efter det..och insett att man måste släppa fram nytt blod,,tillslut hade dom squashat beefen,,tupac hade gjort en lysande comeback ett par år senare och hade tupac släppt en skiva idag ...hade skivan varit väldigt poetisk,djup,politisk,lärorik, human och samhällsinriktad skiva..konceptet thuglife hade varit död sen många år tillbaka.. 2pac hade genomskådat suge knights pimpgame och lämnat deatrowrecords 1998.. biggie och tupac hade lämnat beefen bakom sig dock hade dom aldrig blivit vänner.. hade 2pac levt i dag hade han varit långt ifrån den rebelliska thuglife rapparen som han är ihågkommen för ..jag tror han hade varit motsatsen en ansvarsfull familjefar,en erkänd filmstjärna,rappare. skivbolags direktör,välgörare . politiker ,en entrepenör.. biggie efter att har blivit krossad av tupac på 90 talet hade han hankat sig fram som en ghostwrither till puffy fram tills 2000 då dr dre plockat upp han på aftermath och dom två hade skapat ett historiskt album tillsammans ..biggie hade efter det haft en lysande rapkarriär..
Haha, shit vadfolk har dålig koll. Lyssnar ni ens på Tupac eller hyllarni honom bara för att man "ska" hylla honom. Tupac är så mycket hiphop-pop man kan komma, Tupac är så mycket mainstream man kan komma. Okej att vissa vill vara nostalgiska och tycka att han var speciell, men han var bara 90-talets 50 cent, INGET ANNAT. Killen kunde inte ens rimma multisyllalbels förfan, komersiell musik rakt igenom. Att folk kan se Tupac som "underground" är ju heeelt efterblivet.
PrinsMio, sluta trolla.. Du är bara tråkig.
Killen kunde inte ens rimma multisyllalbels förfan, komersiell musik rakt igenom. vem säger att man måste ha multisyllalbels för att vara bra. tupac hade så mkt mer än det som inte många andra rappare har/haft. så han är mkt mer än 90-talets 50 cent. sen är det inte en av mina favorit artister men jag diggar honom fortfarande.
Jepphehe: Sug, bara sug. Du är sjukt jobbig, kommentera inte nåt jag skriver igen, okej?
Om du slutar skriva korkade saker så visst..
Bara för att du inte håller med, behöver det inte betyda att de är korkade. Jag tycker till exempel att du är helt efterbliven på grund av dina åsikter, enda skillnaden är att jag har rätt och du har fel och är således efterbliven.
Jag håller med vissa om att Pac var ju faktiskt mainstream, DÅ, precis som de flesta dåliga rapparna idag i nutid. Men nu ska jag citera en grej här som jag säkert får ångra men kanske lyfter någons ögonbryn. 50 Cent sade i sin film Get Rich or Die Tryin'; Everybody wanted to be a rapper when Tupac died. Jag menar hade Pac levt, kanske hade de varit mer respekt mot honom således dom andra stora rapparna? Folk kanske hellre hade velat lyssna på deras musik än att bli något? Men vad vet jag, född -92 och bara för en konversation med en grabb som du själv bakom skärmen.
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Så klart pac var mainstream. Han var pop också!
kan ni inte starta en egen tråd..vem fan bryr sig om dom e mainstream eller inte bara dom gör bra musik det räcker..gnälla om en död rappare för han gjorde succe är bara löjligt ...ni bölar som ett gäng fittor om en person som har varit död i 14 år..2pac var en facinerande rappare och person...
PrinsMio P24 hur mår du egentligen? Du hatar på allt
Funkar verkligen allt om man kan fundera på om Pac var mainstream eller underground... Kort fakta: 2Pac: Sålde 75 milljoner album, andra bäst säljanade rap artist efter Eminem Mainstream: Populär musik som många människor känner igen. Kan låta som Beetles, Lady Gaga, 50 Cent, Johnny Cash, Shakira eller Dolly Parton Underground: Mindre populär som inte lika många känner igen. De artister som gör underground musik brukar oftast inte ha sålt 75 milljoner album. För om dom hade gjort det så hade det inte kallas för underground...
PrinsMio dina uttalanden om pac är bara baserade på ren ignorans. Du är inte påläst alls. Pac hade garanterat varit en stor filmstjärna idag, hittat sin egen bana i musiken och gjort musik som han egentligen vill och var menad att göra (Tänk nas senast 10 åren med mer och starkare budskap) Ni glömmer att pac bara blev 25, bara ett barn i mångas ögon och större delen av sin karriär levde under galen stress och i fel sällskap. Sjukt hur folk bara ser saker i svart o vitt. Ehhhhhh, han gjorde så därför är han sån. GTFOH med den skiten. "Measure a man fully by his actions from the beginning to the end, dont take a part of my life and say this is what im about. You know better then that" - 2pac
skulle va kul å se odb göra mainstream , hur fan skulle de låta haha RIP
hade Tupac Amaru Shakur levt idag, skulle det sett ut såhär: 1) han skulle vara lika hatad, som han var - när han lämnade oss (2pac, likt 50 cent, var en av dom mest hatade artisterna som någonsin har funnits, oavsett vad man har för uppfattning - allting ändrades totalt efter hans död, då han blev "populariserad" efter att låten "changes" kom). när 2pac levde, så gick människor och spottade övera axeln, och tänkte "den där jäveln.." "fuck that nigga".. ingen gillade den gaphalsen, speciellt inte New York.. det var därför pac var en så frustrerad, argsint, paranoid, halv-tokig och hätsk människa, som inte mådde bra alls.. 2) han hade fortsatt inom film, och blivit en denzel washington-typ av skådespelare. till skilnad från hans musik - så blev han erkänd inom skådesepleriet då han faktiskt levde.