I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur bra är Mos Def?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-03-14 20:31

Hur bra är Mos Def?

Är Mos Def en levande legend eller inte? Ba undrar vad ni tkr :)

2010-03-14 20:50

Han är SÅ bra.

2010-03-14 21:13

Allt han gör är kanske inte bäst men de där tre låtarna räcker för att göra honom legendarisk i min bok.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-14 21:22
mathematics
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
DJ

2010-03-14 21:53
Efter en svacka är han nu riktigt bra igen. Två senaste albumen är det bästa han gjort på länge. Gillar fortfarande de första tolvorna och Black Star-grejerna allra mest dock.

2010-03-14 22:59
Han är SÅ bra.

shit, killen är fan sjuuukt smart. ska kolla in lite av hans musik. aldrig riktigt lyssnat på honom va jag kan komma på nu!
riktigt smart och rolig kille!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-03-14 23:10
Mos Def är lite skum. Ibland är han så bra så att man vill kalla honom den bästa någonsin och ibland är han bara skittråkig.
your heart pump project kool-aid

2010-03-15 00:07
tipsa på några av dessa där han e bästa ngnsin! :D här eller i PM :)
Skribent

2010-03-15 01:08

om man bortser från mos def's otroliga lyricskills, ödmjukhet och politiska intelligens, så tycker det här är ett utmärkt exempel på hans mångsidighet, där han gör en fantastisk vacker version av isley brothers groove with you..
beatheartsblog.com - freshness!
Poet

2010-03-15 05:39
Mos Def är lite skum. Ibland är han så bra så att man vill kalla honom den bästa någonsin och ibland är han bara skittråkig.

Co-sign pa den! Jag tyckte att Mos Def i borjan av sin karriar mordade alla latar han gastade pa. Men sa fort han gjorde nagot eget sa blev det somnpiller.

At the gates of Eternity...

2010-03-15 11:38
Här är ju två riktiga klassiker!

2010-03-15 12:07
tack för ni postar låtar! :) ska kolla in dem senare när jag kommit hem igen,ska dra nu snart så! :) keep em coming! :)

2010-03-15 14:11

Om du inte har blackstar skivan så fixa den snabbt. Verkligen Mos at his best.
your heart pump project kool-aid
Producent

2010-03-15 14:22
Tänkte precis skriva varför ingen har sagt Blackstar skivan men den kom med....ett måste
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-03-15 16:06
Efter en svacka är han nu riktigt bra igen. Två senaste albumen är det bästa han gjort på länge. Gillar fortfarande de första tolvorna och Black Star-grejerna allra mest dock.

Word.

Talib Kweli är likadan. Hans gästverser och vissa av hans låtar på sina soloalbum är skitbra men ibland är han ett jävla sömnpiller.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-15 16:28
Tack för alla åsikter. fick låna New Danger plattan av min farsa haha. Den var fet!
Tänkte införskaffa antingen Black On Both Sides eller The Ecstatic, vilken är mest värd att börja med tror ni? :)

2010-03-15 18:48

Lyssna på hans vers... Kweli blir BLEK i jämförelse med Mos. Hungern och intensiteten i hans flow på denna låt är något jag sällan hör idag.

En gammal favorit. Mos Def är utomjordisk på denna låt, men på nåt konstigt sätt blir han, enligt mig, outshined av black thought.... vilket inte säger så lite om den rapparen heller. Synd att hiphop inte låter lika smutsigt och trögflytande nowadays.

Gammal nostalgi. Han sjunger och komponerar en fin låt. Bara en sån detalj gör honom större än de flesta rappare.

2010-03-15 18:54
men på nåt konstigt sätt blir han, enligt mig, outshined av black thought

Tänkte samma sak när jag lyssnade på den nu igen för första gången på många år. Men mina öron kommer på slutet när beatet ändras och Mos Def kör Old School-rutinen.

2010-03-16 01:09
Blackstarskivan, Black on both sides, diverse inhopp, senaste skivan... Levande legend är väl kanske att ta i men han är på god väg
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
Poet

2010-03-16 05:54
At the gates of Eternity...
DJ

2010-03-16 23:34
DJ

2010-03-17 09:52
Ej att förglömma!

Börjar bli länge sen nu. Fan vad jag saknar de där dagarna när varje ny Rawkus-tolva var en revelation.

2010-03-17 11:59
Tycker Mos Def är jävligt ojämn mc. Vissa låtar är bland det bästa jag någonsin hört, medans vissa vill man inte ens lyssna på.
Han är en av de mest innovativa rapparna, han testar sjukt mycket grejer. Sen att slutresultatet blir ibland bra och ibland dåligt får man väl räkna med.
You wanna learn how to rhyme, you better learn how to add. It's mathematics.

2010-03-21 00:49
Nu är det väl inte så svårtippat var jag står i den här frågan. Men Mos Def var min första hiphopkärlek. Black On Both Sides och därefter Blackstar (ja i den ordningen för mig) var de två album som fick mig att börja lyssna på hiphop på allvar, kanske tillsammans med Things Fall Apart. Kanske är det så att man har svårt att släppa den första kärleken, men iaf.

Mos Def är en given legend i mina ögon. Att han är en ojämn mc håller jag inte alls med om tvärtom är han en av de jämnaste. Visst är det så att vissa låtar inte håller ,även om han inte rappar på de flesta av just dom jag tänker på, och flera av dem s
kulle inte ens ha släppts (True Magic). Men vilka låtar tänker du på Wiggen, som inte skulle vara lyssningsbara? Där Mos Def i egenskap av mc inte levererar?

Dessvärre har han ju satsat mer på film och annat de senaste åren, men nu iom the Ecstatic verkar han vara på väg tillbaka. Deltar i många feta grejer.

Mos Def är en unik rappare, vilken annan rappare hade vi fått se göra det här:

2010-03-21 02:21
Någon skrev sömnpiller? , Mos släppte otroligt musikaliska grejer är hip hopen var sömnpiller fan. Vilket bevisade att han är bra mycken mer än "bara" MC.
http://soundsof051.com/

2010-03-21 10:27
Precis, Mos Def är inte bara en MC utan en musikartist. Finns extremt få som honom.
Jag har inte stött på någon skiva han släppt som varit dålig. True Magic var kanske inte milstolpen i hans karriär, men The New Danger som folk älskar att hata var tveklöst ett av de bästa släppen de året skivan kom ut.

Sen är han MF DOOM kåt som få, och vem gillar inte DOOM? Och vem gillar inte Mos Def? En collab hade varit fet, om inte annat kan jag njuta av att se Mos Def göra DOOM remixer, det håller betydligt högre kvalité än 90% av allt annat som släpps idag.
Keep crushin'!

2010-03-21 18:49
Att Mos Def och Dilla inte gjorde musikhistoriens fetaste collabo, svider fortfarande...

2010-03-21 21:22
ja fyfan va fett det hade varit med en dilla och mos def collab:P cirka år 1998<3

2010-03-25 21:15
sant, de gjorde ju några låtar tsms men mest diverse remixer och liknande som aldrig riktigt levde upp till potentialen. "Little Brother" med Black Star och Dilla är dock GULD!
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2010-03-25 21:32
Mos Def är fan kunglig, nuff said!

2010-03-26 08:15
"cant u see the pride of a panther" är den fetaste dilla-mos låten...
DJ

2010-03-27 00:51
Har sina moments men är grymt överskattad.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
DJ

2010-03-27 16:31

2010-03-27 18:09
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2010-04-04 18:07
I am the inescapable, the irresistible, the unnegotiable, the unchallenged, I am TIME!!!

knäppt att ingen ens nämnt hans vers i HURRICANE, ett måste!! enligt mig den utan tvekan tyngsta versen genom tiderna..

Mos e min favorappare tillsammans mä pharoahe, blackthought och nas.. visst att han e tråkig på t.ex. travelling man, men de e inte så att biggies verser håller dig på tårna konstant heller direkt, nämn en som aldrig gjort en tråkig låt?? mos def e för mig inte ojämn jämfört mä NÅN (om man som jag blundar för true magic dvs.)

Anyway, LYSSNA PÅ HURRICANE ALLA SOM PÅ NÅGOT SÄTT MISSAT DEN

2010-04-06 15:48
Mos Def är utan tvekan en av de bästa genom tiderna. Av alla de MCs som flockar scenen idag är Mos Def en av de få som gör någonting annorlunda med jämna mellanrum. Dessutom, om man har följt hans lyriska utveckling så har han definivt stått och brottats med den absoluta toppen i snart två årtionden.

Händer väl att han släpper ett par låtar som bara låter som att han rökt ett par gram för mycket och inte orkat göra något ordentligt med dem. Men, det är sällan.

Han är legendarisk, no doubt!
Yeah, you know..

2010-04-09 14:01
Nån som har Mos def biljett de vill bli av med????

2010-04-09 20:06

fet remix med mos def