I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lil Wayne åker i fängelset

Utländsk Hiphop - Allmänt

Moderator

2010-03-02 19:53

Lil Wayne åker i fängelset

Länk till http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article6706591.ab

Rätt länge sedan gripandet var, men nu verkar det dra ihop sig.

Vad har ni för åsikter om detta? Själv tror jag inte alls att det var hans pistol dom hittade, han såg sin chans att bevisa att han är en "gangster" och tog den, så tror jag att det va.

//TW

2010-03-02 21:48
Töntig kille.

OT: Visste inte att du var moderator :O
Beat the odds like an abusive freak show owner

2010-03-02 21:59
Shitmannen exakt shitmannen driveru? okay om han uttrycker sig som om han var en gangster i sina låtar, men de gör han ju inte, 80% att han tog på sig skulden för någon annan varför han gjorde det kan man ju inte få reda på.

2010-03-02 22:48
ha, där ser man. tycker dock de e fucked att han får sitta i special avdelning.
hade det varit en snut eller annan person med ngn sorts status hade de inte ändrats.

dock hade staten i usa tjänat fet mycket mer på att böta honom en högre summa än att placera honom i finkan... idioti
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-03-02 23:07
Fan vad skönt, hoppas han sitter där inne länge så man slipper höra hans avskyvärda musik
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-02 23:29
dumboleifi P20: du kan undvika lyssna på honom på flera olika sätt, eller måste alla rappare sitta inne för att slippa höra deras musik? din kommentar var nog de dummaste kommentaren man kan skriva...

... diggar wayne faktiskt, synd att han får sitta ett tag nu. men ändå kul att hans o eminems video släpps snart...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-03 00:04
sthlmcity

Om du hade lite mer innanför pannbenet skulle du nog förstå att det var lite ironiskt sagt. Men vad vet jag, man kanske inte kan förvänta sig att folk ska kunna tänka lite själva..

Dessutom tvingas jag av radio och vänner/bekanta lyssna på massa Lil Wayne och han gör helt värdelös musik, och om det nu slutar komma nytt med honom lär jag slippa hans musik i ännu störra utsträckning.

Jag tycker du är den dummaste som finns.

Poet

2010-03-03 00:33
Fattar inte att en snubbe som han, med den statusen, pengar och fame, inte kan sopa undan efter sig lite battre. Men jag antar att ett ar i finkan inte ar sarskilt farligt for honom. Han lar ju leva som en kung dar inne och dessutom kommer alla fans hungra efter hans aterkomst.
At the gates of Eternity...

2010-03-03 01:51
I artikeln står det att han ser fram emot det. Äkta G vettu.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Manager

2010-03-03 08:13
ha, där ser man. tycker dock de e fucked att han får sitta i special avdelning.
hade det varit en snut eller annan person med ngn sorts status hade de inte ändrats.

Jag vet inte hur det är i USA men i Sverige sitter snutar, väktare, plitar etc på specialavdelningar.

Och visst kan det verka fucked att de tillsammans med kändisar får specialbehandling, men enligt mig är det mer fucked om de skulle få sitta med de andra. Vi vet alla vad som skulle hända snutarna och personer som Lil Wayne som är värda x antal miljarder skulle inte ha det så lätt heller. En avundsjuk intern kanske shankar honom eller en desperat intern kanske kidnappar honom eller vad fan som helst. Det är ett fängelsestraff, inte en tripp till helvetet. Dessutom är det bara dumt att hets upp alla andra interner genom att släppa in en superstjärna bland dem.
Redline!

2010-03-03 08:37
Jag hoppas han tar sig tid att bli nykter och börja skriva saker. Det hade varit riktigt skönt att få ut lite riktiga wayne saker igen.

Sen förstår jag inte varför det inte skulle kunna vara hans pistol, det är USA vi snackar om?!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2010-03-03 09:15

gaaaay

2010-03-03 14:07
^^ Haha fan vad klockrent att han håller i en jävla klubba också.

För att hålla mig till topic så har jag aldrig gillat Lil'Waynes musik och kommer förmodligen aldrig gilla den. Att han får sitta inne berör alltså inte mig på något vis.

2010-03-03 19:38
dom hittade EN pistol och antog att de var hans...1år för de... kolla T.I :S

2010-03-03 19:53
Qnivqast
han ser fram emot att bli av med det straffet han förtjänar och sen kunna komma tillbaka utan att behöva tänka på detta mer.. är väll inget fel på det?
Producent

2010-03-03 21:45
rätt åt han, är man världens sämsta rappare ska man ha ett straff, även om det inte är för att man just är världens sämsta rappare.

2010-03-03 22:37
framskjutet igen, nu ska han in på måndag.

det kommer inte märkas av att han sitter inne, finns så mycket osläppta videos och musik som kommer komma hela tiden.
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET

2010-03-04 08:18

Lil Wayne was a free man last night… so what did he do with his extra night of freedom He went to the studio, and also performed at Jay-Z’s Madison Square Garden show in New York with Young Jeezy and Drake. They performed “I’m Goin’ In

Nu blev de ju mer änn en natt extra, men ändå fett!

2010-03-04 11:20
rätt åt han, är man världens sämsta rappare ska man ha ett straff, även om det inte är för att man just är världens sämsta rappare.

Haha så sant

2010-03-04 16:40
Word på Konstigt och dumboleifi :)
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2010-03-04 18:48
Asså jag diggar Weezy..

Men vrf ska han inte få sitta sitt straff som alla andra människor?
Alla människor är enligt mig lika värda, och ingen ska särbehandlas.
Sånna här saker stör jag mig såå jävla mycket pååå!!!!
So what om han risker att bli mördad? Är hans liv mer värt
än någon annans där inne?
Highfive anyone, anyone?

2010-03-04 19:00
Niito, Nja hans liv är nog inte mer värt än någon annan.. Men han har lättare att bli mördad och då skulle helvetet braka loss..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-03-04 19:48

2010-03-04 20:39
Tråkigt att han åker in, Carter 4 lär bli sjukt fett.

2010-03-04 21:57
Han fick skjuta upp sitt inlåsningsdatum för att tandläkaren skulle plocka diamanterna ur munnen på honom..
Vissa kan man inte tycka synd om,Rikers eller inte
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

Poet

2010-03-04 22:51
Men vrf ska han inte få sitta sitt straff som alla andra människor?
Alla människor är enligt mig lika värda, och ingen ska särbehandlas.
Sånna här saker stör jag mig såå jävla mycket pååå!!!!
So what om han risker att bli mördad? Är hans liv mer värt
än någon annans där inne?

jo hans liv är värt bra mkt mer än ditt.. och mitt, och allas här, halloj verkligheten, vi lever inte i nån fin saga där alla är lika värda tyvärr

hörni weezy hatare tro mig weezy har gjort bra grejer, om än bara 10% enligt mig, men det som är bra är ruskigt bra
"life's a garden, dig it."

2010-03-05 09:46
Det ligger väl också på fängelsets ansvar om något händer med en fånge, kanske finns risk för stämmnigar och annat?

2010-03-05 14:19
so what om han e känd o rik o har större chans att bli mördad or whatever.
killen lever ett fett liv, o har fett med stålar, kan han då inte trots alla fördelar han redan har i livet, hålla sig utanför ett fängelse så ska han fan inte få sitta på special avdelning?

likadant med poliser ect. har dom gjort ngt som e tillräckligt för fängelse, så ska dom sitta i fängelse. oavsett hur farligt det kan va för dom? dom behöver som sagt inte göra brottet som blivit tagen för.

det är som om en liten tanig kille som e mesig o blyg av sig skulle få sitta på special avdelningen eftersom han aldrig skulle kunna få det "bra" i fängelset?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-03-05 17:31
Dizzy89 P20
hade det nu varit Eminem som åkt in och han hade fått special avdelning hade du tyckt det var helt rätt..

2010-03-05 17:53
Dizzy89 P20
Du kan väl iaf försöka tänka till litegran. Snubben ska vara frihetsberövad i ett år, inte mördas. Om han behandlas som en vanlig person så finns det väldigt stor risk för att han mördas, därför får han sitta i en lugnare avdelning. Han är precis lika frihetsberövad där som vanligt folk är på sin avdelning.
:D

2010-03-05 18:46
Hans fängelsetid kommer man få höra om i ALLA framtida låtar. Inte för att jag någonsin har lyssnat på Lil Whine och kommer aldrig nånsin att lyssna på honom.

2010-03-06 11:12
haha, har alltid diggat wayne och ni som hatar, efter detta fängelsestraff kommer han lägga fetare låtar än han nånsin har gjort. okej, rebirth albumet var kanske inte det bästa han har gjort, men det är inte hans stil, och att göra ett ''rock'' album, visar väl bara vilken fet poet han är egentligen...
och det är väl klart som fan att han ska sitta i andra celler, om han skulle bli mördad där skulle det ju bli ett jävla hallabaloo.... idioti

2010-03-06 11:29
det är säkert uppgjort

2010-03-06 11:56
mhhk P18

hahah ord på det
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob